Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door tinuz97
Aha,vandaar dat bij sommige de 'wateruitlaat' verstopt raakt.
Ik ga morgen maar eens op pad,hopelijk kan ik iets vinden bij de sloop.
Door weerstationhoogeloon
tinuz97 schrijft:
Ik ga morgen ook maar eens naar een autosloop hier in de buurt voor een fitting en autolampje....
Ik word simpel van de sneeuw in mijn davis,en als het gaat dooien:regen...
21 watt dus voldoende als ik het goed begrijp,en wat is goede,handige en niet dure isolatie?
Buurman is loodgieter,zouden die iets hebben bv van goede,dunne isolatie?

Hoi, ik heb noppenfolie gebruikt van de bouwmarkt, dit is volgens mij hetzelfde als de originele isolatie van Davis. De buitenwand hoeft natuurlijk niet verwarmd te worden. Alleen de binnenkant is nodig. Verder heb ik een 10 Watt schakelkast-verwarmingselement (zie ook de eerste pagina van dit topic) Het geheel werkt prima! Vorige winter goed getest.

gr. Remie
Bijlagen
beker3.jpg
beker3.jpg (79.9 KiB) 2477 keer bekeken
Door Overijse
Overijse schrijft:
Voila ook in Overijse is de regenmeter verwarmt vanaf nu, tevens werd het opvangoppervlak vergroot.

Gebruikte materialen :

- Schakelkastverwarming 15W rechtstreeks op 220V.
- aangezien de pluviometer van de lacrosse ws2350(14 x 7 x 14 cm) zo klein is emmer (10L) omgedraait erover gezet waar de bodem van de emmer vervangen werd door een trechter van 18 cm, zodoende meet ik ook vanaf nu met 0.199 mm ipv 0.518 mm per klik.

De schakelkastverwarming warmt dus de volledige emmer met zijn inhoud op. Hoop dat deze dus sterk genoeg zal zijn. Indien niet, kan deze snel vervangen worden door een andere schakelkastverwarming van 30W of een lamp.

Grtz
Kris

Verwarming bijna 2 uur oud en de eerste sneeuwtip is binnen.

Grtz
Door Overijse
Ik vind 220V in de vantage Pro van mij veel te link.
Water een stroom horen niet bij elkaar.

Klopt dat water en stroom niet bij elkaar horen, daarom ook een schakelkastverwarming.

Produktomschrijving schakelkastverwarming bij Conrad en andere leveranciers :

Met name bij installaties in de open lucht, maar ook in binnenruimten vormt condensvorming een groot gevaar voor regelelektronica. Door gebruik van een schakelkastverwarming kan dit worden voorkomen.

Wel alle aansluitpunten en openingen goed afkitten natuurlijk.

Kostprijs installatie hier € 0,99 eurokes in totaal, enkel de trechter dus. De rest was recuperatiemateriaal.

Grtz
Kris
Door tinuz97
Ik kon niet aan een fitting komen zosnel van een auto,en heb dus maar bij de elektronica zaak een 12 volt halogeenlampje gekocht met een houdertje.
Deze is 20 watt,of is dat teveel? ik heb geen flauw idee of nu een gloeilamp,of een halogeenlampje warmer wordt?
Door weerzal
Ik heb afgelopen zondag een kastverwarming ingebouwd van 10 watt
En die werkt perfect ook zit in de toeter de thermostaat afgesteld op 10 graden
Ga vandaag even meten hoe warm het werkelijk is in de toeter.
Maar alle sneeuw dooide gisteren relatief snel en ook de uitlaat was niet bevroren
zal proberen zo snel mogelijk een paar foto's te plaatsen.

Groet rob.
Door tinuz97
weerzal schrijft:
Ik heb afgelopen zondag een kastverwarming ingebouwd van 10 watt
En die werkt perfect ook zit in de toeter de thermostaat afgesteld op 10 graden
Ga vandaag even meten hoe warm het werkelijk is in de toeter.
Maar alle sneeuw dooide gisteren relatief snel en ook de uitlaat was niet bevroren
zal proberen zo snel mogelijk een paar foto's te plaatsen.

Groet rob.

Ben benieuwd naar je foto's.
Ik wacht nog even op antwoord voordat ik de 20 watt halogeen ga inbouwen...denk zelf dat dat warmer wordt als een gloeilamp,maar zeker weten doe ik het niet
Door tinuz97
Nou ik ben er mee bezig,als isolatie heb ik inpak plastic met van die bubbeltjes gepakt,onder en bovenkant daarvan beplakt met aluminium plakband (soort van isolatie tape) omdat ik wil voorkomen dat de warmte direct in contact staat met de regenbeker (bang voor smelten lol).
Ben beniewd,ook een ledje erin zonder stroom dat ik hier als tip had gevonden,omdat de lamp voldoende door de led schijnt,slim idee.
Balen is wel dat het lampje 12 volt is,en mijn voeding 12,7 volt lager krijg ik die niet.
Nu maar hopen dat 20 watt niet teveel is,ik sluit het nog niet aan voor de zekerheid voordat iemand hier dalijk zegt teveel haha
Door tinuz97
is dit iets zo? Isolatie dus zelf gemaakt van bubbeltjes plastic,met aluminium tape erop....
:laugh:
Bijlagen
IMAG0005.jpg
IMAG0005.jpg (90.16 KiB) 2477 keer bekeken
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18