Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door AenG
Wie heeft er ervaring met het uploaden van de clientraw.txt dmv. een meteohub?

Ik wil verschillende statistische waarden uit de clientraw halen mbv. het Ajax script maar volgens mij zijn deze niet allemaal in deze file aanwezig (zoals in de allsensors.txt).

Bijgesloten mijn clientraw.txt.

gr Geert

Bijlagen
(703 Bytes) 219 keer gedownload
Door AenG
Ik ben met de Ajax scripts bezig maar zit nog met een paar vragen.

Ik heb een eigen template gemaakt waarin ik de waarden van verschillende variabelen wil plaatsen.
De volgende code gebruik ik daarvoor.

Code: Selecteer alles
<span class="ajax" id="ajaxtemp"> </span>

Dat werkt prima. De waarde wordt uit de clientraw.txt gelezen en wordt in mijn template geplaatst.
Nu vraag ik mij af of er ook een lijstje bestaat met alle variabelen die je kunt gebruiken?

Verder zie ik in de voorbeeldscripts deze code staan.

<span class="ajax" id="ajaxtemp" ><?php echo strip_units($temperature) . $uomTemp; ?> 
</span>

Dat laatste stukje code wordt gebruikt als javascript niet actief is.
Als ik dat laatste stukje code gebruik dan gaat mijn hele template op tilt. Weet iemand hiervan de oorzaak?

gr Geert
Door yjb
Ik gebruik meteohub in combinatie met de Saratoga scripts. Ik heb geprobeerd om het e.e.a. aan de praat te krijgen, dat betekent o.a. dat je ook een testtags.php nodig hebt. Die wordt ook niet standaard gegenereerd, dus het blijft een beetje klungelen.

Op den duur zal ik het geheel wel compleet hebben, maar je kunt niet alle meteohub variabelen 1-op-1 overzetten.

Op mijn site kun je in ieder geval zien welke meteohub variabelen worden gebruikt om de clientraw files the genereren. Dat heb ik er meer voor mezelf neergezet, maar kijk maar of het jou iets helpt.
[url]
http://weather.westerkerkweg.nl/wxclientraw.php[/url]

Van java heb ik niet echt verstand, dus daarvoor moet je bij iemand anders zijn vrees ik.
Door tjabine
AenG schrijft:
Ik ben met de Ajax scripts bezig maar zit nog met een paar vragen.

Ik heb een eigen template gemaakt waarin ik de waarden van verschillende variabelen wil plaatsen.
De volgende code gebruik ik daarvoor.

<span class="ajax" id="ajaxtemp"> </span>

Dat werkt prima. De waarde wordt uit de clientraw.txt gelezen en wordt in mijn template geplaatst.
Nu vraag ik mij af of er ook een lijstje bestaat met alle variabelen die je kunt gebruiken?

Verder zie ik in de voorbeeldscripts deze code staan.

<span class="ajax" id="ajaxtemp" ><?php echo strip_units($temperature) . $uomTemp; ?> 
</span>

Dat laatste stukje code wordt gebruikt als javascript niet actief is.
Als ik dat laatste stukje code gebruik dan gaat mijn hele template op tilt. Weet iemand hiervan de oorzaak?

gr Geert

Hoi Geert,

Kan het zijn dat je site op tilt gaat omdat bv de php waarde voor die onderdelen niet voor handen zijn?
Ik moet bv voor weatherlink een htx file elke minuut uploaden en omzetten in een php file zodat dit uit te lezen is als java uit staat.

<span class="ajax" id="ajaxoutsideTemp"><?php echo $outsideTemp; ?></span>

Gr Ron.
Door AenG
@Ysbrand
Ik gebruik ook een Meteohub en die laat ik een clientraw.txt generen. Jammer vind ik dat deze file alleen met een hulpprogramma inzichtelijk te maken is. De allsensors.txt is veel eenvoudiger te lezen. Bedankt voor je link met alle variabelen, dit zal zeker van pas komen.

@Ron
Dat alle scripts toegespitst zijn op WD is wel te zien. Om het in een “vreemd” template in te lezen moet je wel wat kunstjes uithalen. De variabele (ajaxoutsideTemp) die jij bijvoorbeeld gebruikt staat niet in de voorbeeldscripts. Dus ik denk dat jij het op een andere manier gebruikt.
Als ik het template “ajax-sidebar.php “ in joomla inlees dan werkt het allemaal prima. Dus ik ga nu anders te werk. Niet stukken PHP in mijn eigen template plaatsen, maar het saratoga script naar mijn eigen idee ombouwen.

Maar het mooiste is natuurlijk een php scriptje die mijn allsensors.txt uitleest en dit plaatst in mijn template. Als iemand dit werkend heeft dan hou ik mij aanbevolen! :)

Gr Geert

Bijlagen
(89.17 KiB) 247 keer gedownload
Door AenG
Ik merk dat de Ajax scripts een testtags.php file nodig hebben. Volgens mij kan de meteohub software dit niet genereren. Is hier misschien een andere oplossing voor zonder gebruik te maken van WD?

Geert
Door AenG
Het probleem met de testtags.php is opgelost.

Zet de bijgesloten testtags.html in de /graphs directory van je meteohub.
Upload deze file (instelling in de setup van meteohub) met als filename testtags.php.

Hier vind je meer informatie.
http://forum.meteohub.de/viewtopic.php? ... p&start=15

Nu kun je samen met de clientraw.txt de Saratoga templates gebruiken zonder gebruik te maken van Weather Display

Werkt perfect.:)

Bijlagen
(9.72 KiB) 212 keer gedownload
Door AenG
Op veel weerwebsites die de Saratoga scripts en templates gebruiken zie ik dat voor bv. een stijging van de temperatuur een groen pijltje omhoog gebruikt wordt.
Voor een daling een rood pijltje omlaag.

Is het niet veel logischer om voor een stijging ROOD te gebruiken en voor een daling BLAUW.

Of zit ik er helemaal naast?

gr Geert
Door tjabine
AenG schrijft:
Op veel weerwebsites die de Saratoga scripts en templates gebruiken zie ik dat voor bv. een stijging van de temperatuur een groen pijltje omhoog gebruikt wordt.
Voor een daling een rood pijltje omlaag.

Is het niet veel logischer om voor een stijging ROOD te gebruiken en voor een daling BLAUW.

Of zit ik er helemaal naast?

gr Geert

Hoi Geert, ja waarom dat is mag Joost weten?
Ik heb ook gezocht naar een blauwe, maar kan geen mooie vinden helaas.

Gr Ron.
Door AenG
Begrijp ook niet waarom ze dat zo hebben gedaan.

Ik zet in mijn nieuwe template een blauwe pijl voor lager en een rode pijl voor hoger. Bijgesloten 2 nieuwe pijltjes.

Bijlagen
(540 Bytes) 226 keer gedownload