Algemeen forum voor discussie over de website
Door tinuz97
Offtopic,mag ik een schema van die weerstand verwarmer?

nolversteeg schrijft:
hallo Luitjes,

Ik kan het even niet laten, maar het zullen dan wel slechte platte daken zijn, want 5 mannen (dikke)zullen er nog niet doorheengaan, maar een meter natte sneeuw over het hele dak zal wel lekkages geven als het gaat dooien. niet van het gewicht maar de houveelheid water.
ik heb over de sneeuwperiode 4 dagen totaal 8cm sneeuw gemeten en totaal 4 mm in de verwarmde regenmeter , welke gemiddeld rond de 18 graden inwendig meet, het opgenomen vermogen is ongeveer 20 watt in een weerstand (conrad).

groeten Nol
www.nolversteeg.nl
Door Eckie76
Een wat vage regel die ik ooit heb gehoord; 1 cm sneeuw, is 1 mm aan gesmolten neerslag.
Dat geldt alleen bij een constante temperatuur, constante luchtvochtigheid en een constant dauwpunt.

Een misschien wat rare vergelijking, maar...

Als je de hele dag lang in een bak zou staan van drie vierkante meter en dan poreuze (vochtabsorberende) droge propjes papier op elkaar gooit, dan zal de laag sneller hoog worden dan bij zeiknatte propjes papier, terwijl het soortelijke gewicht van het papier niet anders is, echter de mate van geabsorbeerd vocht bepaalt het verschil.
Als de propjes papier zeiknat zijn, dan duurt dat langer, omdat het gewicht door al het vocht de boel doet inklinken.
Door Zaferr
nolversteeg schrijft:
hallo Luitjes,

Ik kan het even niet laten, maar het zullen dan wel slechte platte daken zijn, want 5 mannen (dikke)zullen er nog niet doorheengaan, maar een meter natte sneeuw over het hele dak zal wel lekkages geven als het gaat dooien. niet van het gewicht maar de houveelheid water.
ik heb over de sneeuwperiode 4 dagen totaal 8cm sneeuw gemeten en totaal 4 mm in de verwarmde regenmeter , welke gemiddeld rond de 18 graden inwendig meet, het opgenomen vermogen is ongeveer 20 watt in een weerstand (conrad).

groeten Nol
www.nolversteeg.nl

Denk hierbij aan bedrijfspanden e.d. met daken van een oppervlakte van +/- 1000m2! Dan is 30 cm op die daken een ontzettend zware belasting, en kan het dak instorten.. Dat valt dan in het niet met 5 zware mannen :P
Door gerrit32
Ik denk dat de regenmeter ook niet te warm moet worden.
Het heeft hier de hele dag gesneeuwd in de vorm van fijne motsneeuw.
Alles is hier goed wit en blijft liggen.
Ik heb echter maar 0.4 mm gemeten.
Ik heb wel gezien dat het lijkt alsof die hele fijne sneeuw verdampt is voordat het in de trechter verdwijnt.
In de meter zelf zit een voeler van een thermometer die ik binnen kan uitlezen.
De temperatuur was rond de 10 C.

Groet,
Gerrit