Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door jango
weatherservice schrijft:
Eckie? Is er een probleem? Ik verkondig nogtans enkel feiten :)

Graag dus een beetje serieus.

In deze moet ik je gelijk geven.
Het is nl. zo dat mensen op het forum klagen dat het te weinig over het weer gaat, en nu is er iemand die zoiets aanhaalt, en of dit dan wel of niet uit zal komen, het mag de nodige discussie ontlokken.

Er zijn wel zaken die je op het forum zet die je of handiger en openlijker mag plaatsen omdat ze wel veel lijken op enkele topic`s van de afgelopen maand waarin het meer op promotie leek !
En het forum is er niet voor promotie van een website , hiervoor zijn er voldoende andere mogelijkheden.
Stel dat iedereen dat gaat doen?
Voor deze mensen hoop ik dat ze dan een algehele BAN krijgen van HWA.
Door Sjulp
Zo'n 7 uren voor begin van dit topic maar dan onder 'Witte Kerst?':

weatherservice schrijft:
Geen witte kerst, want er zit in de aanloop naar 25 december een depressie klaar ten westen van Frankrijk. Die zal 'warmere' lucht advecteren vanuit Spanje, waardoor een dooifront zal ontstaan.

Witte kerst, het is nu éénmaal zeldzaam.

Het kan vriezen, het kan dooien?
Door Eckie76
weatherservice schrijft:

Ik zou graag serieus willen meedenken in dit potentieel interessante onderwerp, maar je hebt vanaf dag 1 al niet zo veel indruk op mij persoonlijk gemaakt door jezelf als nummer 1 van België te bestempelen.
Daarbij; feiten verkondigen m.b.t. weersverwachtingen is volstrekt onmogelijk, tenzij iemand helderziende is, maar daar geloof ik niet in, net zo min als in Derek Ogilvie en Char.:lol:
Door Mike
Sjulp schrijft:
Zo'n 7 uren voor begin van dit topic maar dan onder 'Witte Kerst?':

weatherservice schrijft:
Geen witte kerst, want er zit in de aanloop naar 25 december een depressie klaar ten westen van Frankrijk. Die zal 'warmere' lucht advecteren vanuit Spanje, waardoor een dooifront zal ontstaan.

Witte kerst, het is nu éénmaal zeldzaam.

Het kan vriezen, het kan dooien?

Ja dat was me ook al opgevallen :laugh:

Maar langetermijn verwachtingen zijn uiteraard erg onstabiel, de kou komt, dat is zeker, ik bekijk ook de langetermijn verwachtingen maar hou me vast aan de komende 3 a 4 dagen, en zelfs die voorspelling verandert soms wel meerdere malen per dag.

Een winterbom mag van mij, ik heb wel zin in een dagje 11-stedentocht................op tv ;)
Door weatherservice
Om terug on topic te gaan...

Zowel NOGAPS, ECMWF en GFS zitten op korte termijn allemaal in lijn. De configuratie van hogedruk naar Groenland wordt afgebroken en vanuit het noorden nadert een koude luchtbel. Het is nog maar zeer de vraag of deze voldoende zuidelijk gaat doorstoten of blijft hangen boven Groot-Brittannië.

[img]http://91.121.84.31/modeles/gfs/run/gfs-0-120.png?0[/img]

In het eerste geval betekent dat volop winterweer voor de Lage landen.
In het tweede geval wordt het (s)nowcasten, aangezien de warme lucht en koude lucht niet echt gescheiden worden.
Door pb2rdf
weatherservice schrijft:

Volgens mij hoop en verwachting ... B)

Het is weer als het voorbij is.

Peter
Door kees ws middelburg
De midden en wat langere termijn verwachtingne geven alleen de komende week kou aan daarna weer boven nul.
Het is dus gewoon weer op afwachten wat er wel en niet komen gaat.

Grt Kees V
Door Overijse
Voorlopig zal de bom pas komen in 2011 als ze er al komt. Is toch leuk hoe alles kan wijzigen op enkele uren tijd.

Moraal van de lange termijnvoorspelling : "het vel niet verkopen voor de beer geschoten is."
Door fotogw
Dag Weatherservice,

Ik vermoed dat Eckie net als ik twijfelt aan mensen die het weer in zekerheden aankondigt. Nu de Polar Vortex, vorige week "zeker geen witte kerst". Als je een kundig weersvoorspeller bent (zoals je jezelf betitelt als "de nummer één van België") en de voorspellingen niet met een dosis voorzichtigheid brengt, dan kun je dergelijke sceptische reacties verwachten. Je gebruikt dezelfde berekeningen als anderen, dus je weet evenveel (of misschien even weinig) als die anderen. Maar ik denk dat je met de 2 voorspellingen die je noemt er met een van beiden wel gelijk krijgen zal. Zo is het nou eenmaal met het weer, het kan vriezen, het kan dooien!

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7