Algemeen forum voor discussie over de website
Door petergroeneveld
Ongeveer om 18:30 uur zijn bij ons de regenbuien overgegaan naar sneeuwbuien, moet ik straks toch nog naar buiten om de sneeuwhoogte voor vandaag te meten :laugh: benieuwd hoeveel er blijft liggen de temperatuur is 0,7 gr. C op dit moment.
Door Sjulp
Hier van hetzelfde laken een broek:

Heel de namiddag temperatuur op 1.3° en lichte regen. Tussen 17:15 en 17:50 uur een stijging tot 2.0° en om 18:15 op 15 minuten tijd naar 0.4° en sneeuw die blijft liggen (aan de grond al -0.7°). :woohoo:

En nu maar hopen dat het zo nog een tijdje doorgaat.
Door Overijse
Ook in het centrum van België opeens snelle temperatuurdaling, nu zo'n 2.5 °C gedaald het laatste uur. Laatste half uur zijn de witte vlokken en mass naar beneden aan het komen.

Grtz
Kris
Door WSWijk
Ha, in Ruinen wil je ook niet echt wonen op dit moment.

Ligt 89 cm sneeuw... (aldus opgave op de sneeuwhoogte pagina).

of... ehhh....

zou dat niet kloppen? :laugh:
Door Overijse
Overijse schrijft:
Ook in het centrum van België opeens snelle temperatuurdaling, nu zo'n 2.5 °C gedaald het laatste uur. Laatste half uur zijn de witte vlokken en mass naar beneden aan het komen.

Grtz
Kris

Kleine 5 cm witte vlokken op anderhalf uur tot nog toe.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
WSWijk schrijft:
Ha, in Ruinen wil je ook niet echt wonen op dit moment.

Ligt 89 cm sneeuw... (aldus opgave op de sneeuwhoogte pagina).

of... ehhh....

zou dat niet kloppen? :laugh:

In de plaatselijke Ski-hal denk ik :)
Of een typfout dat het 8 of 9 cm moet zijn,immers zitten de toetsen naast elkaar ;)
Coevorden en Klazienaveen wel een echte 14 cm, Gemeten op verschillende lokatie,s op vlakke ondergrond.

Ook mijn Weerstation is aardig ondergesneeuwt.

[img]http://www.weerstation-klazienaveen.nl/joomla/images/phocagallery/thumbs/phoca_thumb_l_sneeuw%2016-12-2010%20006.jpg[/img]

Mvg, Martijn
Door Hans1960
Theo.. idem zag ik bij Enschede staan 15-12....30cm sneeuw 16-12....30cm sneeuw
volgens mij gemeten onder een aflopend fabrieks dak waar tijdens de dooi de hele mikmak naar beneden is gekomen...duimstok erin en hopaaa :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Door WSWijk
Hans1960 schrijft:
Theo.. idem zag ik bij Enschede staan 15-12....30cm sneeuw 16-12....30cm sneeuw
volgens mij gemeten onder een aflopend fabrieks dak waar tijdens de dooi de hele mikmak naar beneden is gekomen...duimstok erin en hopaaa :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Oh, maar dat hadden wij ook een jaar geleden hoor... ineens 15-20 cm sneeuw...

Kijk maar, hier het bewijs...

Afbeelding

Effe de boel (net dekkend laagje op de grond, nog geen eens een centimeter...) bij elkaar geveegd.... :laugh: :laugh: :laugh:
Door Eckie76
Hier in Roermond maar liefst 1 hele cm, niet eens een gesloten sneeuwdek. Ik heb zelden zo'n slechte weersverwachting voor onze regio meegemaakt :(
Door Luc
Eckie76 schrijft:
Hier in Roermond maar liefst 1 hele cm, niet eens een gesloten sneeuwdek. Ik heb zelden zo'n slechte weersverwachting voor onze regio meegemaakt :(
Hier ook ongeveer net zoveel, maar wel gesloten :P . Na de passage van het koudefront werd het snel droog, terwijl de diverse radarbeelden nog geruime tijd neerslag lieten zien.

Gr,
Luc