Algemeen forum voor discussie over de website
Door kees ws middelburg
Er is nu een weeralarm van kracht voor het westen van wege de zware sneeuwval
Bijlagen
in_de_sneeuw2.gif
in_de_sneeuw2.gif (49.98 KiB) 3322 keer bekeken
Door Mike
Nou dat heb ik geweten ook, 22km in 1 uur en 45 minuten, je zag gewoon niet meer waar je moest rijden met de auto, fietsen was al helemaal niet te doen voor zover ik dat zag.

17 cm sneeuw nu, en zo te zien komt er nog meer aan.
Door kees ws middelburg
kan je beter zelf die sneeuwscooter aanschaffen Mike :laugh:
Door Overijse
kees ws middelburg schrijft:
Er is nu een weeralarm van kracht voor het westen van wege de zware sneeuwval

Dat is ook wel rijkelijk laat om een alarm af te kondigen als de problemen er al een tijdje zijn.
Door Mike
Ik hoor dat er al files van 35 en 40 km lang staan :blink:
Door SpeedyGJ
Pardon?:
55 meldingen, waarvan 52 files. Totale lengte: 505 km. 15:14
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Waardeloos vind ik dit van het KNMI :angry:

Gister hier in het Oosten het zelfde Weer al gehad.
Ik reed van Coevorden naar Klazienaveen gister en heb er anderhalf uur over gedaan wat normaal maar 20 minuten is met de auto.

Zware Sneeuw gister hier totaal 14 Centimeter en spekglad door bevroren ijs onder de Sneeuw op de Snelweg.

Maar gister een Weeralarm voor het Oosten ??? Nee hoor slechts een waarschuwingkje geel van kracht voor Sneeuwval.

Wat schets mijn verbazing vandaag ???

De hele dag hoor ik tijdens het klussen in mijn woning op de Radio niets anders dan KNMI met een Weeralarm, ANWB met een Weeralarm,Rijkswaterstaat met een Weeralarm.

Dit allemaal vandaag voor het WESTEN van het land

Gister voor het Oosten niets terwijl wij hier gisteren in het Oosten al hebben gehad wat nu in het Westen valt.

Schijnbaar vind het KNMI het alleen belangrijk op een Weeralarm te geven voor het Westen van het land omdat het daar dichter bevolkt is en meer verkeer is ????

De arme mensen hier in het Oosten moeten zelf maar ondervinden onderweg hoe de Weersomstandigheden zijn lijkt het standpunt in deze wel van het KNMI.

Gelukkig was ikzelf door de hobby gister goed voorbereid onderweg maar de rest van de mensen die gisteren onderweg waren in het Oosten niet.

Kortom: Ik vind het Weeralarm WAARDELOOS.

Tot zover ff dan maar,Dit wilde ik ff kwijt.Deze reactie mail ik ook naar het KNMI !!!

Mvg, Martijn
Door ws vreewijk
:) Ja ik vind dat je gelijk hebt Martijn.

Sterker nog ik vond vandaag de melding voor extreem weer en zeker voor het weer alarm
veel te LAAT en heb het ervaren als mostert na de maaltijd.

Het valt me op dat als er al een weeralarm word afgegeven het eigenlijk altijd pas word gedaan als iedereen al in de puinhoop zit,en zelf al weet dat het foute boel is.

Hoe denken jullie daar eigenlijk over.
Met dat zware onweer was het net zo.

1)zoals het nu gaat is goed
2)zoals het nu gaat is slecht van weinig nut
3)anders......

cheers Chris
Door wsMaurik
Tja, als weggebruiker die van 0730 tot 1130 over een afstand van circa 85km doet ben ik misschien niet helemaal zonder vooroordelen.
0750-0915 65km is afgelegd met goede en later redelijke (zoals verwachte) vooruitgang.

De laatste 20km duurden dus meer dan 2uur (dat kun je hardlopend ook)!
Hoe dat komt....

Mensen denken niet na en gaan gewoon op pad!
Zo zie ik;
- de 'oneindige rijstrook wisselaars' die 2km verder precies 0m opgeschoten zijn, bij dit weer vragen om botsingen
- de aanhangwagentjes volbeladen en dan niet tegen een helling opkomen,,,,
- de mensen die zodra ze kunnen rijden vol gas geven en met slippende wielen geen cm van hun plaats komen om daarna bij grip bijna in de voorganger te belanden

Maar het ergste is dat een ongeluk de vaart er uit haalt en daardoor het strooizout niet meer werkt, de weg raakt besneeuw en dus glad!
Dat alles gebeurde vanochtend op de weg naar Rotterdam centrum.

Vanavond was het met vertrek net na 1800 een opluchting om gewoon door te kunnen rijden, als de borden boven de weg helemaal NIETS aangeven kun je rustig 100km/h rijden DUS doe dat dan ook en rij gewoom met de vrachtwagens mee op rechts of sneller op links!

Gelukkig wachte er thuis een warm huis en Malbec.

het weeralarm zorgde ervoor dat íedereen toch vroeg weer huiswaarts keerde waardoor het in de na-avond lekker rustig was op de A15.
weinig mensem kijken 's ochtends voor vertrek naar de waarschuwingen dus dan is een weeralarm altijd te laat.

Weeralarm in het oosten is niet gegeven en er is gisteren weinign ellende op het nieuws geweest (wat ik heb gezien), de Randstad stond helemaal klem en dat is nieuws. Begrijpelijk dat men dan (achteraf) maatregelen neemt en weeralarm afkondigd.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Nu een Waarschuwing Extreem Weer voor de Provincie Limburg!!!

Waarschuwing Extreem weer voor matige sneeuwval in Limburg

Met name in de zuidoostelijke helft van het land valt er sneeuw. De meeste sneeuw wordt in Zuid-Limburg verwacht, daar kan tot middernacht 10 -20 cm vallen. Voor Limburg is hierom een waarschuwing voor extreem weer van kracht. In Brabant en Gelderland valt 5 tot 10 cm, elders 1-5 cm. Het noorden van het land houdt het waarschijnlijk droog, maar heeft last van gladheid door bevriezing en sneeuwresten.

Uitgifte: 19/12/2010 15:12 uur LT

Bron:KNMI

Mvg,

Martijn