Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door wthus
Ik zie al de gehele dag geen temperatuur en vochtigheid meer verschijnen vanaf het station. Ik gok op een lege batterij. Echter als ik in WL kijk, zie ik dat de ISS RECEPT 100,0 procent is. Dat kan toch niet als de batterij leeg is??

Ga dadelijk de batterij maar eens vervangen en hopen dat dit het probleem is.

PS, meende dat dit al eens langs was gekomen op het forum, maar kon het niet terug vinden. Mocht iemand het betreffende topic weten te vinden dan...
Door Weerstation Kaatsheuvel
wthus schrijft:
Ik zie al de gehele dag geen temperatuur en vochtigheid meer verschijnen vanaf het station. Ik gok op een lege batterij. Echter als ik in WL kijk, zie ik dat de ISS RECEPT 100,0 procent is. Dat kan toch niet als de batterij leeg is??

Ga dadelijk de batterij maar eens vervangen en hopen dat dit het probleem is.

PS, meende dat dit al eens langs was gekomen op het forum, maar kon het niet terug vinden. Mocht iemand het betreffende topic weten te vinden dan...
Bedoel je dit? http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/15983-batterij-vp2/Page-2
Door tjabine
Ik kan je bijna met 100% vertellen dat je temp/hum sensor dood is.
Let maar op als de zon er straks weer bij komt of je haald hem naar binnen voor een paar uurtjes, dan doet hij het weer.

Gr Ron.
Door Snarf2000
Waarschijnlijk eook een hum. van >97%
Blaas hem maar droog met een compressor of fohn.
Doe ik ook altijd.
Binnen 2 minuten heb je weer beeld.

Frans
Door ws vreewijk
misschien kan je dit proberen:

Beetje water in de regen meter geeftie dat aan dan is je iss ok.

Stekkertje ff los vr temp hum sensor en weer vast maken misschien slecht contactje,
eventueel een spuitje contactspray.

Bij 100% ontvangst ISS denk ik niet aan een ISS probleem de hum temp sensor is bij de oude modellen gemonteerd met het meetgedeelte naar boven gericht dit kan soms tot uitval leiden.

Bij de nieuwe modellen is het meetgedeelte naar beneden gericht er kan dan nooit condens/water in blijven staan.

Indien gewenst kan ik daar verdere info over geven met links en foto's
het is namelijk zo dat je de oude modellen kan modificeren door simpelweg het meetgedeelte met montage plaatje en al 180 graden om te draaien zeg maar los maken en op zn kop terug monteren.

laat even weten als je iets hebt geprobeerd kunnen we later weer wat aan hebben.

succes gr Chris
Door wthus
Ik heb met veel moeite het deksel van de ISS los kunnen krijgen. Deze zat vast gevroren. Vervolgens de batterij eruit gehaald en vervangen door een nieuwe. Geen resultaat. Ook het controle lampje (het flikkerende LEDje) blijft uit en geeft geen teken van leven. Ben er niet echt blij mee, dat spul is duur genoeg om na een paar jaar al de geest te geven.

Door een ingreep aan mijn nek (verwijdering van een ontsteking) ben ik nu niet mobiel genoeg om het sensor hutje uit elkaar te schroeven. En dan is het nog maar de vraag of ik het probleem vindt. De komende tijd maar zonder temp/hum data stellen.
Door ws vreewijk
het kniperende ledje werkt aleen als je de schakelaar even overhaalt.
Normaal staat die op uit anders zuigtie je batterij leeg.
even kijken in de beschrijving vd ISS als je niet weet waar dat dip schakelaartje zit.

Als dat NIET het gewenste effect heeft denk ik dat de super cap kapot is.
Meld je even als je nog wat geprobeerd hebt.en test met wat water of de regen meter wel wat aangeeft.

succes gr Chris