Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door AenG
Ik krijg via mijn weatherenvoy die aan een meteohub zit de melding dat de batterij van mijn ISS niet meer goed is. Op de Vp2 console krijg ik geen melding.
Nu kan het ook een hikje in de meteohub software zijn want ik zie geen low batterij bij bv de uv sensor.

Mijn VP2 is 5 maanden oud!
Heeft iemand hier ervaring mee?

gr Geert

Bijlagen
sensoren.PNG
sensoren.PNG (10.54 KiB) 3800 keer bekeken
Door tjabine
Hoi Geert,

Ik krijg altijd de melding op de console, zo van low battery on station 1 bv.
Let wel op als de backup batterij van je envoy leeg raakt zie je die dus niet op de console!
Deze word weergegeven in Weatherlink, maar vermoedelijk dan ook in meteohub?

Gr Ron.
Door AenG
Ron,

Vandaag staat alles weer normaal. Op de console had ik geen meldingen dus waarschijnlijk zal het iets geweest zijn van de envoy. Ik zal eens kijken of die batterijen nog goed zijn.

Bedankt voor de tip.

gr Geert
Door fbockstael
Heeft dit apparaat net zo'n condensator als de VP2?
Misschien daar dan ook gelijk even naar kijken.

Succes, ik weet uit recentelijke ervaring hoe vervelend het is als het niet goed functioneert en je nog niet weet wat er ana de hand is.
Door AenG
De komende dagen zal ik de envoy eens op de pijnbank leggen, eens kijken of ik de storing kan reproduceren.

Van die haperingen krijg ik het altijd erg warm. Vooral als het niet werkt.

Gr Geert
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Nu heb ik hier ook de melding in de Console: Low battery on station 1

Door de drukte en werkzaamheden in de woning afgelopen 3 weken was ik totaal vergeten dat mijn Zonnepaneel van de ISS compleet onder een centimeters dikke laag Sneeuw en ijs zat.

Nu de Sneeuw en ijs maar verwijderd maar vrees dat het al te laat is.

Ik heb al een en ander gelezen over de batterij op het forum hier.

Maar laad de batterij niet weer op door de condensator en het Zonnepaneel ?
Misschien een idee om een verwarmd Zonnepaneel te maken zodat het ijs en Sneeuvrij blijft ;)

Gelijk een Waarschuwing dus voor een ieder: Zorgt dat je Zonnepaneel Sneeuw en ijsvrij is.

Ook nog ff over de batterij: Moet ik die vervangen en zo ja, Betreft het dan een gewone CR 123A Lithium 3 Volt of een oplaadbare batterij wat er in moet ?

Mvg,

Martijn
Door ws vreewijk
Hi Martijn

een gewone 3 volt batt GEEN oplaadbare.bijvoorbeeld de cr123a varta:)

even wat anders zo begon het bij mij ook plots deed hij niks meer,super cap om zeep.

Hopelijk is het bij jouw echt alleen de 3 volt batt anders ff melden als je ISS het niet wil doen.

spreek je
Door Mike
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Ook nog ff over de batterij: Moet ik die vervangen en zo ja, Betreft het dan een gewone CR 123A Lithium 3 Volt of een oplaadbare batterij wat er in moet ?

Yep, vervangen en yep een cr 123a lithium 3v, nope geen oplaadbare ;)
Ik moet hem ongeveer om de 6 maanden vervangen, maar dat zal vast wel met de kwaliteit te maken hebben, zit een Hema batt. in.
Door ws vreewijk
Hi Mike

om de 6 maanden is wel erg snel dan denk ik aan een slecht werkend zonnepaneeltje
of ook je supercap die niet meer super is.

2.5 jaar gedaan met de 3 volt cr123a nu zal dat niet bij iedereen zo zijn maar 6 mnd is wel erg kort.

hoe is het met de bollen trouwens:woohoo: geen last met de vorst >>>????????

:cheer: gr Chris

edit: staat je schakelaartje voor de test wel uit anders gaat het ook hard met je batt
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Goedenavond Mike en Chris,

Bedankt voor jullie reactie's

Ik zal morgen ff een nieuwe batterij halen en er in zetten.

Mvg,

Martijn