Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door dualfoot
Hallo,

Ik gebruik momenteel een vaste computer voor het uploaden van data, jammer genoeg heeft hij ongeveer een verbruik van 120watt. Ik ben op korte termijn op zoek naar een mini laptop of computer. Ik heb bij de mini-laptop van me broer een verbruik van 20watt gemeten helaas kan ik deze niet overkopen. Kost toch: 20/1000= 0.02 x 24 x 365 = 35.04 euro of doe ik dit fout?

Is hier iemand die zijn/haar mini laptop/computer verkoopt? (Moet wel een laag verbruik hebben!)

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet,

Frank
Door Mike
Nou weet niet of je berekening klopt, maar mocht het zo zijn en je koopt een mini voor €300,- dan heb je hem er na 8 jaar al uit :laugh: , maar dan vergeet ik even die 20 watt die die mini nog verbruikt mee te rekenen.
Dat is grofweg €3,- per maand meer, een keertje de auto laten staan en je heb het dik en dun weer terug verdiend :) (als voorbeeld dan)

Dus..........voor de zuunigheid hoef je het niet te doen ;)
Was je nou echt toe aan een andere pc ja oke, dan zou ik ook een mini aanschaffen :)
Maar wil je geld besparen dan zijn er manieren die veel harder aantikken.
Door tinuz97
Ik heb nog een zogoed als nieuwe (weinig gebruikt) Asus EEEPC mini laptop liggen.
Zo uit mijn hoofd een 1000HD.
geloof 10 inch scherm,160gb harddisk en een 900mhz processor ofzo.
1gb ram,zit denk ik tussen de 10-25 watt

Even gekeken,is een 1000HD dus.....
Processor 900 MHz Intel Celeron M-processor 353
Werkgeheugen 1 GB
Harde schijf 160 GB
Beeldscherm 10,1 inch met 1024 x 600 resolutie en LED-verlichting
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Door ws vreewijk
Hallo Frank ik mis de kwh prijs in jouw berekening.

laten we voor het gemak uitgaan van € 0.25 per kwh

dan word het voor laptop van 20watt

0.020 kwh x 24 hr = 0.48 kwh x365 dagen=175.2 kwh x €0.25= €43.80

voor je gewone pc schrik niet

0.12 kwh x 24hr = 2.8 kwh x 365= 1051.2 kwh x €0.25 = €262.80

dus een laptopje is bij 24/7 gebruik rap terug verdiend.

gr Chris
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
He he Chris,

Dan wordt het hier een dure jaarafrekening met de gewone desktop PC die het hele jaar 24/7 aan heeft gestaan. :unsure: ;)

Mvg,

Martijn
Door Weerstation Kaatsheuvel
Dwalen we niet een beetje af van het topic.
Ik kan het mis hebben.
Dit topic bestond toch al.:dry:
Groet,
Hans
Door Mike
Het klopt niet helemaal, je hebt zowiezo hoog en laag tarief, daarnaast is de kwh prijs geen €0,25 maar eerder €0.20 en je pc trekt echt niet 24/7 die 120 watt.
Ga maar na hoeveel uur je achter je pc zit, dan zal hij als je hem intensief gebruikt zeker die 120 watt verbruiken, maarja, als je achter je pctje zit staat de tv uit, en die trek misschien nog wel meer stroom, dus dan bespaar je dat iig al uit. :laugh:

Maargoed, ook ik zal een mini pc gaan aanschaffen hoor, en maak ook maar een beetje een dolletje, toch vind ik het gek dat ik met mijn 24/7 pc maar iets van €7,- heb moeten bij betalen per maand, dusja dat is dan €84,- op jaarbasis.
Heb nu wel weer 2 monitors op mn pc, dus er zal wel weer wat bij komen, ach, so beat it :laugh:

Die mini's zijn echt geweldig, ik hoop dat die van Tinuz97 wat voor je is Frank.

Suc6 met de aanschaf.
Door ws vreewijk
tjaaa vergeet de belasting niet :cheer: btw milieu belasting en vergeet niet dat de zogenaamde dag nacht tarieven wel met zich mee brengen dat je de meter extra moet betalen het voordeel word daardoor aardig beknot.

en ja is een gemiddelde je moet ergens vanuit gaan Mikie;)
hij schrijft voor uploaden data dus ik ging van 24/7 uit

Heb ook de eeepc overwogen helaas zat dr geen vista op en dat wilde ik absoluut hebben.

Is een prima keuze, tast toe is prima apparaatje wat Frank te koop heeft.

gr Chris