Mijn ervaringen met een extra lamp:
Ik heb bij duisternis een niet al goed (kleuren)beeld. Terwijl daar in Sittard het beeld perfect is.
http://www.webcamsittard.nl/site/index.php/nl/camera1
Nu kan ik natuurlijk overschakelen naar IR, maar het nadeel is dat het beeld zwart/wit is.
Daarom maar eens contact gezocht met het webcamcenter in Sittard met de vraag om eens naar mijn instellingen te kijken. Daarvoor moet ik ze rechten geven zodat de instellingen kunnen worden bekeken.
Ik kreeg als reactie dat het serienummer van de camera niet aanwezig was in hun database en ze mij daarom niet verder kunnen helpen.
Ik heb de camera daar inderdaad niet gekocht, maar ik kon het natuurlijk altijd proberen.
Daarna contact gezocht met de leverancier van de camera, Axis Zweden.
Ik heb wat instellingen gekregen om bij duisternis het beste kleurenbeeld te tonen met de minste ruis. Het hielp inderdaad wel wat, maar het beeld was nog steeds niet zoals in Sittard.
Oorzaak... te donker! In Sittard hebben ze veel meer licht.
Daarom bij de Praxis een straler met daarin een spaarlamp gekocht.
Het verbruik is 22W, lichtopbrengst 1500Lumen.
(een 100w lamp geeft 1200Lumen aan licht)
De lichtopbrengst is nu voldoende. Eigenlijk teveel. Op onze slaapkamer hebben we verduisteringsgordijnen omdat we beiden het liefst bij totale duisternis slapen, maar het licht van de straler komt nog langs alle kiertjes.
Dus deze valt ook af.
Nu kijken of ik iets met (LED)spots kan doen met een kleinere stralingshoek.
Wordt vervolgd.
gr Geert