Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door ws vreewijk
hallo Tinuz77

wat is one wire tja lees deze hele link eens.

http://www.hobby-boards.com/catalog/index.php?cPath=22

wat in jouw geval mooi is dat je weather display gebruikt en daar zit one wire bliksem bijvoorbeeld ook in Brain heeft daar een uitbreiding voor gemaakt.
En er is gratis software voor one wire

kijk dit ook eens http://www.hobby-boards.com/catalog/links.php

kijk ook dit eens http://www.hobby-boards.com/catalog/how ... pology.php
klik beneden steeds door met NEXT

Als ik wd zou hebben dan kocht ik gelijk de bliksem detector van one wire.
je hebt het super goedkope printje nodig en een adapter zodat hij regelrecht in je usb poort kan.

Klik alles eens op je gemak open, er is ook software van Maxim veel plezier met lezen/

greetz Chris
Door Willy Peters
Hoe staat het met de bouw van de sneeuwsensoren? Ik heb desensor inmiddels in elkaar gebasteld. Ogenschijnlijk zit alles goed. Aan de hand van het schema heb ik wat spanninkjes geconroleerd en het lijkt allemaal goed te zijn. Nu de hulp van Joris maar eens inroepen v.w.b. de callibratie.
Door Willy Peters
Wilde een foto plaatsen dus alsnog bij deze....

Willy
Bijlagen
Foto_1.jpg
Foto_1.jpg (61.12 KiB) 2785 keer bekeken
Door jorissynaeve
Wauw, dat is wat mooier in elkaar gestoken dan bij mij :D Wel leuk om de onderdelen bij iemand anders te zien liggen nu ;)

Mail me maar voor meer info omtrent hulp en calibratie.
Door Willy Peters
Jammer dat de sneeuw langzaam verdwijnt. Inmiddels werkt de sensor van mij uitstekend. Joris heeft inmiddels een progje gemaakt om de sensor te calibreren. Ook dit werkt perfect. Ik ga nu eerst een behuizing in elkaar knutselen en daar de electronica inbouwen. Dan volgt er op de hobbykamer nog een test of alles werkt. Als alles in orde bevonden is gaat het spulletje de tuin in voor de calibratie. Als ik zo ver ben zorg ik dat er foto's zijn om het een en ander te bekijken.
Zijn er al meer collega weeramateurs die de sensor aan het bouwen zijn en wat zijn de vorderingen hier in? Volgens mij waren er 5 mensen die bij Joris componenten besteld hadden?

Willy
Door eugel
Willy Peters schrijft:
Jammer dat de sneeuw langzaam verdwijnt. Inmiddels werkt de sensor van mij uitstekend. Joris heeft inmiddels een progje gemaakt om de sensor te calibreren. Ook dit werkt perfect. Ik ga nu eerst een behuizing in elkaar knutselen en daar de electronica inbouwen. Dan volgt er op de hobbykamer nog een test of alles werkt. Als alles in orde bevonden is gaat het spulletje de tuin in voor de calibratie. Als ik zo ver ben zorg ik dat er foto's zijn om het een en ander te bekijken.
Zijn er al meer collega weeramateurs die de sensor aan het bouwen zijn en wat zijn de vorderingen hier in? Volgens mij waren er 5 mensen die bij Joris componenten besteld hadden?

Willy

Ben benieuwd naar je bouwproject Willy. Hoe ga je deze sensor voeden? via utp kabel?
en hoe werkt dit allemaal? Lijkt me een leuk project. Ben ook benieuwd naar je foto`s.

Gr. Marcel
Door wsMaurik
Hallo Willy,

Ik heb de onderdelen hier ook liggen maar kom voorlopig voor midden januari niet aan in elkaar zetten toe helaas. Dan zal het nog wel effe duren aangezien ik niet zo heel goed met de soldeerbout ben, gelukkig weinig onderdelen.

Enkele detailfotos van het printplaatje zijn inieder geval verhelderend, ook van de onderzijde.
Je hoort nog als het in elkaar staat.
Door Willy Peters
Ik kan nog wel een keer wat extra foto's maken. Geef maar een seintje als je er mee wilt beginnen.

Willy
Door Waling

Willy

Heb inmiddels de boel ook op de print.
Ga deze week ook nog de sensor en de print inbouwen en een opstelling maken.
Daarom was ik wel benieuwd naar jouw foto's.

Waling
Weerstation Hallum
Door nolversteeg
Hallo meteovrienden ,

momenteel is de print gesoldeerd en de eerste testen met behulp van Joris zijn uitgevoerd naar tevredenheid ,ik zal trachten een foto telaten zien maar weet niet of dit gaat werken.
Bijlagen
tn_IMG_0012.JPG
tn_IMG_0012.JPG (6.09 KiB) 2785 keer bekeken
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 19