Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Weerstation Kaatsheuvel
Ik heb zelf goede resultaten dat de vogels weg blijven.
Het is simpel maar werkt perfect.
Een tierep om de regenmeter doen en rondom sateprikkers.
Groet,

Hans
p.s als mensen een foto willen zien laat het dan weten.
Door ws vreewijk
Hopelijk is dit te zien een paar trekbandjes en wat stukjes alu lasdraad maar dat kan ook met wat stukjes geplastificeerd ijzerdraad.
gr Chris

Bijlagen
1274201519Nwind.JPG
1274201519Nwind.JPG (9.25 KiB) 2741 keer bekeken
Door Weerstation Kaatsheuvel
ws vreewijk schrijft:
Hopelijk is dit te zien een paar trekbandjes en wat stukjes alu lasdraad maar dat kan ook met wat stukjes geplastificeerd ijzerdraad.
gr Chris

Mooi gedaan ongeveer hetzelfde als ik zonder foto.
Groet,
Hans
Door useradema
Heren,

Zijn er ook ideen om vogels van windrichtingmeters af te houden??? :laugh: :laugh: :laugh:

[img]http://www.weerstation-emmen.nl/afb/webcam-show-03.jpg[/img]

Groet,
Alexander

www.weerstation-emmen.nl

P.S. Ik heb tot nog toe geen last van vogels bij mijn regenmeter gehad, maar als dat gebeurd weet ik nu wat ik er aan kan doen...
Door WSWijk
useradema schrijft:
Heren,

Zijn er ook ideen om vogels van windrichtingmeters af te houden??? :laugh: :laugh: :laugh:

[img]http://www.weerstation-emmen.nl/afb/webcam-show-03.jpg[/img]

Groet,
Alexander

www.weerstation-emmen.nl

P.S. Ik heb tot nog toe geen last van vogels bij mijn regenmeter gehad, maar als dat gebeurd weet ik nu wat ik er aan kan doen...

haha, ja, zoiets heet een luchtbuks. Alleen wel uitkijken dat je je vaantje niet raakt... :woohoo: :woohoo: :woohoo: :woohoo:
Door Overijse
Ik heb gewoon 3 meter van de regenmeter een voederplank met 5-gangendiner neergepoot, die beestjes gaan liever eten dan op de regenmeter te komen zitten.

Grtz
Kris
Door weerstation
Zijn er ook ideen om vogels van windrichtingmeters af te houden???

Ik heb een gaatje van 1.5 mm in de bovenkant van het vaantje geboord. Van daaruit een stukje vislijn naar de punt van de windmeter gespannen. Daar vastgezet met een tie-wrap

Werkt al jaren prima. Ook nooit gemerkt dat de windrichting hierdoor afwijkt.
Door WSWijk
Ik heb zelf nog nooit gemerkt dat ze op de apparatuur gaan zitten.

Maar goed, ik heb dan ook genoeg landingsruimte in de omgeving voor ze. Een schutting, een muur, een dakrand...

En in de tuin inderdaad ook een zoveel-gangen menu voor ze klaarstaan. Voedersilo met zuignappen aan het raam hangen (wel geinig om te zien).
Ze zijn nog nooit op de regenmeter of op de windvaan gaan zitten. Hebben genoeg andere ruimte...
Door tjabine
Overijse schrijft:
Ik heb gewoon 3 meter van de regenmeter een voederplank met 5-gangendiner neergepoot, die beestjes gaan liever eten dan op de regenmeter te komen zitten.

Grtz
Kris

Dat doen mijn buuren ook, 2.5 meter bij mij vandaan!
Alleen wat die vogels daar naar binnen werken komt er bij mij in m'n regenmeter als strond weer in!

Gr Ron.
Door dibasta
zet er maar eens een opgestopte/kunst uil op een metertje of 2 naast!!!:laugh:

het mooiste is, het trekt vogels soms aan maar blijven ruim uit de buurt!!!;)

groet,
Peter.