Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Bonne
Hallo,
Sinds enkele dagen laat de dataoverdracht van ISS naar zowel console al weather envoy het afweten. Wel heb ik 100% ontvangst van ISS. Ook is er net een nieuwe batterij geplaatst. Ik heb op advies van de leverancier al een reset gedaan, maar zonder resultaat. Eerder heb ik ook al last gehad van data uitval gedurende korte perioden. Ik heb al op forum gezocht; daar trof ik een topic over storing temp/hum, maar bij mij gaat het om alle waarden van ISS (temp. hum, uv, rain, solar).
Terwijl ik deze tekst tik zie ik tot mijn grote vreugde dat de verbinding weer tot stand is gekomen. Kan het zijn dat de zon het extra zetje geeft? Echter, batterij is vol. Zijn er meer die dit probleem wel eens hebben gehad, wat is de oorzaak en wat is de oplossing?

N.B. Ten tijde van de uitval was het vochtig en het vroor een beetje.

Bonne Bruinsma
Meteo Grou
Door ws vreewijk
Bonne,

Mijn nekhaartjes gaan weer eens overeind staan.

De zon breekt door en hij werkt ik hoop voor jou dat niet de super cap de geest heeft gegeven want dan klopt het wel dat je batterij vervangen het probleem niet oplost.

even een vraag heb je het schakelaartje omgezet en gekeken of je controle led in de iss knippert >>>????????

ben benieuwd .

gr Chris
Door Bonne
even een vraag heb je het schakelaartje omgezet en gekeken of je controle led in de iss knippert >>>????????

Bedankt voor de snelle reacties,
Ik heb het schakelaartje omgezet en het lichtje knippert om de twee seconden, dus dat lijkt wel goed.
De dataoverdracht doet het overigens nog steeds; nu maar hopen en afwachten.

Bonne
Door ws vreewijk
Hi Bonne...... dan ziet het er goed uit dan ...... schakelaar wel weer op uit zetten anders gaat het ten koste van je batterij.
gewoon even afwachten dan.

succes
gr Chris
Door Bonne
Bedankt voor de reacties.
Sinds 9 januari werkt VP2 weer. Omdat het display na de reset 'low battery' aangaf heb ik de batterij vervangen (was net nieuw), maar vandaag (13 jan) is de data overdracht weer gestopt. Er is wel verbinding (lampje knippert) en de regenmeter reageert nu ook (vorige keer niet)net als solar en uv, alleen temp/hum niet. Ik zal nu via de leverancier bij de importeur erachter zien te komen wat de oorzaak kan zijn en hoe die opgelost kan worden. Printplaat? Of temp/hum is defect?
Het vervelende is dat dit weer enige tijd duurt en je dan weer veel waarnemingen mist..

Bonne
Door Bonne
Na bijna drie dagen zonder Temp/Hum gegevens was de dataoverdracht op 14-01 's avonds ineens weer compleet. Toch vertrouw ik niet op een ongestoorde ontvangst in de toekomst. Via de leverancier heb ik een nieuw ISS besteld. Nu wachten tot die binnen is. Helaas geen garantie meer.

Bonne
Door ws vreewijk
Hi Bonne,

Ik twijfel nog steeds heb je de super cap nog bekeken ff dat plastic doosje open schroeven in de ISS en vooral letten op het onderste pootje van de super cap.
Weet je zeker dat daar geen lekkage zichtbaar is cq kleine geel bruine kristallen zitten ?????

De Iss kan het zijn maar ook de temp/hum sensor kan het zijn .... in dat laatste geval is je probleem nog niet opgelost,heb je trouwens het stekkertje er al eens uitgetrokken en eventueel een mini spuitje contact spray gegeven ???????

hoop dat je het snel opgelost krijgt.En probeer de tips eens uit.

gr Chris