Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Je website lijkt ook niet helemaal na behoren te werken als ik het zo zie. De grafieken werken iig niet, ook de rest van het layout lijkt niet te werken, misschien handig om hier naar te kijken.

Voor de rest, hopelijk zal die windmeter gaan werken! Maar gaat dat niet storen op de interval van de windmeter? Of zal dat niks uit maken.
Door sjansse
Ik heb de windmeter aangesloten, de batterijen bij de zendunit en de binnenunit eruit, en volgens de gebruiksaanwijzing eerst de zendunit van verse batterijen voorzien en gelijk daarna de binnenunit.
De windmeter op een nieuwe stevigere mast gezet, maar tot nog toe komen er geen gegevens binnen.

Wat wel werkt:
Binnentemp en luchtvochtigheid
Buiten luchtvochtigheid.
Luchtdruk.
DCF Klok met tijd en datum.

Wat niet werkt:
Buitentemperatuur en natuurlijk de windmeter.
Door sjansse
Vanaf volgende week dinsdag 18 januari staat hier een

http://www.weerstationkopen.nl/ws-2357- ... ts_id/1496

Die werkt met mijn nieuwe windmeter.

Alleen werkt deze volgens mij niet met Cumulus meer met Heavyweather.

Dus weer even worstelen om de data weer zo snel mogelijk naar HWA te krijgen.

De mensen van Hamonline weten wel wat service is hoor:laugh:

Ik ga er dinsdagmorgen zelf heen, kijken of de windmeter wekt op de WS2357.

En dan zien we wel verder, ik meld me weer als alles in orde is.

Groetjes, Peter
Door SpeedyGJ
Je kan altijd Weather Display gebruiken, cumulus weet ik zo ook niet echt maar volgens mij waren ze daarmee bezig in V2.

Ik had al zo vermoede dat het niet ging werken gezien de interval van het station, mocht je een data binnen krijgen dan zal dat maar een paar keer per dag zijn maar geef je weinig hoop.
Het beste is inderdaad een bijpassende weerstation kopen :)
Succes!
Door sjansse
Ik zag zonet dat er bij mij wel erg veel regen was gevallen afgelopen tijd.
Totaal iets van 1025mm.:blush:
Mijn sokken zijn toch nog droog dus heb ik de data dir van cumulus even naar een andere plek gekopieerd, en daarna een herstart gedaan.
Alle historie van mijn station is dus even weg tot dinsdag, als het nieuwe station er staat(hoop ik)

Ik geef nu wel data door aan HWA maar geen wind.(klinkt dubbel maar das niet de bedoeling)
Even afwachten of de regendata gek gaat doen.
Door scribbley
Overijse schrijft:
Spijtig te horen dat de windmeter niet werkt met de alecto.

Indien je zou gaan voor de WS2357 denk ik dat hij wel zal werken met cumulus, zie volgende post :

http://sandaysoft.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=797

Edit : alle modellen uit de WS23XX reeks zouden moeten werken met cumulus

http://wiki.sandaysoft.com/a/Supported_Devices

Grtz
Kris

Je zou ook eens even op de site van alecto zelf kunnen kijken, ik heb daar eens op het forum gelezen dat je daar ook "losse" windmeters kunt bestellen.

Succes.
Door sjansse
Bedankt voor de tip maar ik ga voor de WS2357,of de TFA Nexus Pro.

Ben nog aan het dubben tussen die twee,
De WS2357 omdat die werkt met de onlangs door mij gekochte Windmeter met cups TX118-20.

Of de TFA Nexus Pro omdat die draadloos is en volgens mij toch net iets beter, meer dataopslag en een netadapter,en een mooier display.
Door sjansse
Vanmorgen vroeg vertrokken naar Zoetermeer voor advies.

Dick maakt gelijk tijd voor je, even nog een order naar Griekenland regelen.

Onder het genot van een bakkie, helaas zonder suiker, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik zat te twijfelen tussen de WS2357 van La Crosse, en de TFA Nexus.
Maar volgens Dick had die heel af en toe last van uitval als die 24 uur aan een usb kabel hangt.

Na overleg toch gekozen voor de Cresta WXR 815.

Ik moet nog uitzoeken op welke software de upload naar HWA straks gaat, maar het station draait al volop.

Binnen het uur heb je alles ingesteld en gaat de binnenunit op zoek naar de andere units.
Die heeft ie dan ook binnen enkele minuten gevonden.
Leuke bijkomstigheid is de gratis meegeleverde UV sensor.

De windmeter en de rest ziet er degelijk uit, beter als wat ik had.
Als het morgen een beetje weer is zal ik wat foto's maken van de opstelling.

Trouwens even Off Topic:
Dat spul van Davis ziet er zeer degelijk uit, ik had het nog nooit gezien.