Ben je nieuw hier op het forum? Dan stellen we het op prijs als je jezelf even wilt voorstellen...
Door plasta
Na ruim een jaar een weerstation te hebben en een hoop geklungel met een website
ben ik eindelijk zover en heb me aangemeld. Ik heb als hobby exotische planten en
heb daarvoor een weerstation aangeschaft, zodat ik het weer om mijn huis goed in
de gaten kan houden. Zo is het weer een sub-hobby geworden.
Het weerstation is een Cresta WRX815. (ik droom nog van een davis)
De thermometer/vochtsensor staat op 150 cm in een zelfgemaakte zon-geventileerde
behuizing in de achtertuin. De regenmeter staat vrij op het garage-dak en wordt
komende week omgebouwd tot 0,2mm. De windmeter en uv-meter zijn op 4 mtr hoogte.
Ik heb nog 2 andere thermometer-sensors, maar die worden verschillend ingezet.
Voor mijn website gebruik ik weather display live en een philips 900NC webcam.
Het enige onstabiele op de website is op dit moment de video van vandaag en gisteren,
maar software-instellings-gevechten-met-weather-display is inmiddels een doodnormaal
woord voor mij geworden.

Raymond
http://www.hetweerbijmij.nl/
Door weerzoetermeer
Welkom Raymond en veel plezier met je weerstation en hier op het forum!

Gr.
Thierry
Door Overijse
Ook van hieruit welkom op HWA, eneuhhhh leuke tuin, altijd het vakantiegevoel dichtbij op die manier lijkt me.

Grtz
Kris
Door Mike
Welkom Raymond op HWA, leuk die webcam in je tuin, jammer dat hij niet meer actueel is.

Groeten, Mike.
Door meteobergen
Ook namens mij welkom bij de club van weerfanaten.
Je hebt trouwens een daverend interessante hobby. Dus met problemen omtrent het groenevingerwerk kan ik bij jou terecht ?? VEEL PLEZIER EN SUCCES

GR Siets:laugh: :laugh:
Door Weerstation Kaatsheuvel
Goedemorgen Raymond,
Welkom op het HWA forum.
Jammer van de hoogte van de windmeter.
De Philips webcam is een goede keuze.
Ik heb zelf een Davis waar ik goed tevreden over ben ,ik ken verschillende weercollega ’s die een Ultimeter hebben en volgens hun ook een goed station is.

Groet,
Hans
;)
Door plasta
Dank jullie.
Alsof de duivel ermee speelt, bleef de webcam deze ochtend vast hangen.
Afgelopen maand al 25 keer een nieuwe versie van weather display.......
Ben ik de enige die stabiliteitsproblemen met de webcam en video's heeft?

Raymond
Door plasta
En nog een vraagje. Ik heb me ook aangemeld om mee te doen met mijn weerstation.
Geen idee of er wat mis is gegaan, of dat ik niet voldoe aan de voorwaarden.
Hoelang duurt dit proces normaal, voordat je gegevens ook gebruikt worden door het weer actueel?

Raymond
Door weerzoetermeer
plasta schrijft:
En nog een vraagje. Ik heb me ook aangemeld om mee te doen met mijn weerstation.
Geen idee of er wat mis is gegaan, of dat ik niet voldoe aan de voorwaarden.
Hoelang duurt dit proces normaal, voordat je gegevens ook gebruikt worden door het weer actueel?

Raymond

Het toevoegen van een nieuw station op HWA is handwerk van de beheerder (Luc). Het kan dus enkele dagen duren...

Gr.
Thierry