Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wsEpe
Ik ken weatherdisplay niet, maar met het maken de xml gaat er iets fout. kun je geen template aanmaken, die de waarden invult?
In het vakje current_walue moet alleen de waarden staan en niet de °C... Dit is ook zo bij jouw bij de wind en rain. (
)

Voorbeeld (deel van de xml) zoals deze wel werkt bij ws twello...

-

-

-
-
-

Door WeerStationWoerden
hoi Wilco
ik heb alles nu al een paar keer omnieuw verwijderd en opnieuw uitgevoert
maar nee het wil gewoon niet werken
mijn temparatuur blijft op NaN staan
de rest werkt wel

zie txt file met hoe alles op mijn schijf staat in C:wdisplay- webfile
Bijlagen
(2.33 KiB) 219 keer gedownload
Door WeerStationWoerden
tis opgelost

nu nog zien uit te vinden hoe alles live op me home page komt

MVG Gert

WeerStationWoerden schrijft:
hoi Wilco
ik heb alles nu al een paar keer omnieuw verwijderd en opnieuw uitgevoert
maar nee het wil gewoon niet werken
mijn temparatuur blijft op NaN staan
de rest werkt wel

zie txt file met hoe alles op mijn schijf staat in C:wdisplay- webfile
Door andre
maar yowindow is er toch al een tijdje , heb hem zelf vorig jaar al ,
en ook geregistreerd
want als je niet ben geregistreerd dan kan je ook niet je eigen station niet invoeren
Door WeerStationWoerden
hoi Andre
ik heb het pas zins gisteren dus tis voor mij erg nieuw B)
en geregistreerd heb ik het nog niet wil eerst eens kijken hoe alles werkt.
ben nu bezig om uit te vinden hoe je nu yowindow live op je homepage krijgt met de data van je eigen weerstation
maar dat wil nog niet zo
ik upload wel het bestand yowindow.xml naar me server .
maar heb zo het idee dat je daar nog wat in moet veranderen ( via kladblok)
maar daar ben ik nog niet achter .

het werkt trouwers wel met de data van yr.no
maar ja zoek nog ff verder ... of jij weet de oplossing ?

MVG Gert

andre schrijft:
maar yowindow is er toch al een tijdje , heb hem zelf vorig jaar al ,
en ook geregistreerd
want als je niet ben geregistreerd dan kan je ook niet je eigen station niet invoeren
Door dibasta
Ben ook eens gaan kijken naar de mogelijkheden van Yowindow, maar na de 1e 3 stappen te hebben gedaan in de setup van WD gaat het niet goed vrees ik, je moet n.l. dubbelklikkken op de file yowindow.xml in de webfiles zodat die wordt geopend in een browservenster,(om te controleren) dat klopt, alleen ik heb een complete lege pagina!! en dat is niet de bedoeling neem ik aan toch?

gr,
Peter.
Door meteozwolle
ik heb mijn weerdata in yowindow staan (via meteohub). zal later vandaag eens nagaan hoe ik dat ookal weer heb gedaan :-)

voor wat betreft het probleem met de yowindow.xml zou ik willen adviseren om het bewerken te doen met een "normaal" kladblok. ik denk dat de lege pagina komt omdat je de xml probeert te openen in een webbrowser.
Door dibasta
meteozwolle schrijft:
ik heb mijn weerdata in yowindow staan (via meteohub). zal later vandaag eens nagaan hoe ik dat ookal weer heb gedaan :-)

voor wat betreft het probleem met de yowindow.xml zou ik willen adviseren om het bewerken te doen met een "normaal" kladblok. ik denk dat de lege pagina komt omdat je de xml probeert te openen in een webbrowser.

Hier maak ik op uit dat wanneer je dubbelklikt op de file dat hij opent in een webbrowser, toch??
of lees ik nu nu zo verkeerd?? (zie onderstaande)

With these settings Weather Display will start to generate yowindow.xml file every 5 minutes in your C:\\wdisplay\\webfiles folder.

Check this folder to make sure yowindow.xml is generated properly.

You can open yowindow.xml to look at its contents by double-clicking it, which will normally run in the web browser.

If you find the characters ° in your temperature or wind direction, in WD go to Control Panel - Web Files/Web Page Setup, then the Custom Web Page Setup tab. If the third item down "Include Units Used" is ticked, un-tick that
Door dibasta
dibasta schrijft:
meteozwolle schrijft:

Hier maak ik op uit dat wanneer je dubbelklikt op de file dat hij opent in een webbrowser, toch??
of lees ik nu nu zo verkeerd?? (zie onderstaande)

With these settings Weather Display will start to generate yowindow.xml file every 5 minutes in your C:\\wdisplay\\webfiles folder.

Check this folder to make sure yowindow.xml is generated properly.

You can open yowindow.xml to look at its contents by double-clicking it, which will normally run in the web browser.

If you find the characters ° in your temperature or wind direction, in WD go to Control Panel - Web Files/Web Page Setup, then the Custom Web Page Setup tab. If the third item down "Include Units Used" is ticked, un-tick that

Oke, laat maar!

Gaat me de pet wat te boven!:laugh:

Groetjes!!
Door WeerStationWoerden
hoi Peter

in WD ga je naar de optie Setup
daarna helemaal onderaan ga je met je muis op YOWindows Setup staan
nu verschijnt er een nieuw schermpje
je vink bij de eerste regel ... create yowindows in webfolder ( Yes )
de tweede regel Upload to website ( Yes )
de derde regel ( No )
als je dat gedaan heb
ga je eens in je map op de server kijken ( de gene waar je alles upload voor WD )
en je zal de file yowindow.xml moeten vinden

om het op je website te krijgen
ga naar http://yowindow.com/weatherwidget.php
tik jou plaats naam in
en na eigen smaak de hoogte en breedte

onderaan vind je de html code
als je dat voor mekaar heb ga ik verder ps zet eerst crossdomain.xml file in jou server ROOT directory zie hier http://yowindow.com/widget_and_landscape.php?locale=nl_NL

hier jou html code zo werkt het gelijk op je site ( alleen nog niet met je eigen gegevens .. dat komt later )
Bijlagen
(1.29 KiB) 220 keer gedownload
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9