Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door twister
Hallo weercollega's,

Ik heb vorige week een PC crach gehad en alles weer opnieuw ingesteld.

Maar het weer icoontje op mijn mainscreen van Weather Display past zich niet aan naan de huidige weersituatie.(zie afb.)

Ik heb in WD bij controlpanel-> summary images and icons->icon/vp forcast/weather discription setup -> vinkjes staan bij;
- use the forcast icon from my weather station
- show the icon on the mainscreen

Toch blijft het icoontje (al dagen) zoals op de afbeelding!

Weet iemand wat ik verkeert doe!

Gr Lambère
Bijlagen
mianscreen_icon.jpg
mianscreen_icon.jpg (25.86 KiB) 2720 keer bekeken
Door wslangerak
Hallo Lambère,

Je hebt nu de forecast icoon gekozen, niet de huidige condities. De forecast icoon werkt alleen goed als dat wordt ondersteund door het weerstation.

Ik zou dus eens proberen om het vinkje weg te halen bij "Use the forecast icon".
Verder is het denk ik nodig om in jouw geval een vinkje te zetten bij "Set the weather icons (unless raining) from the solar data. Als je tenminste een solar sensor hebt.

Gr,

PS de "manual override" aan de rechterkant mag niet aanstaan!
Door dibasta
Hoi Kees,

Ik zie op het plaatje in het groen de tekst: kleine temperatuur schommelingen, hoe krijg je dat nu voor elkaar?

Gr,
Peter.
Door wslangerak
dibasta schrijft:
Ik zie op het plaatje in het groen de tekst: kleine temperatuur schommelingen, hoe krijg je dat nu voor elkaar?

Dat is waarschijnlijk de Davis forecast ticker die Lambère op het hoofdscherm heeft gezet. Control panel > Summary image & icons > Tabblad Icon/VP Forecast > vinkje bij "Show the Davis VP forecast ticker on the main screen".

Alleen voor Davis-bezitters dus...
Door twister
Hoi,

Ik heb het icoontje uitgezet maar toch geeft hij b.v. nu het icoontje clear sky terwijl het volledig overcast is!

Kan iemand alle vinkjes e.d benoemen die ik moet zetten voor een goede weergave noemen?

Gr Lambère
Door wslangerak
twister schrijft:
Hoi,

Ik heb het icoontje uitgezet maar toch geeft hij b.v. nu het icoontje clear sky terwijl het volledig overcast is!

Kan iemand alle vinkjes e.d benoemen die ik moet zetten voor een goede weergave noemen?

Gr Lambère

Heb je een solar sensor? Staat die instelling goed?
Door twister
Hoi Kees,

Ik zie nu pas dat ik een reactie gemist heb vandaar deze late reactie!

Ik heb geen solar sensor en deze staat bij control panel / solar sensor de mainswitch off.

gr Lambère