Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
1 ding: Hoe krijg ik em in hemelsnaam over de kop vast?
Volgens Dick kan dit alleen bij geventileerde hut.

Ik heb foto's zodra ik thuis ben zal ik ze wel even uploaden.
Er zit wel een sticker achterop met de code:
101208
07346.166j
Door FreeSpirit
Hoi, Gerrit-Jan,

Ik heb jou topic bekeken en gelezen en vooral naar de foto’s van jouw zo begerenswaardige en voor de meeste geliefde type weerstation bekeken (een kleine onbedwingbare jaloerse stuiptrekking vanuit mijn onderbewustzijn :dry: ) en trok onmiddellijk één conclusie. ‘RESONANTIE’
De constructie van de mastopbouw is waarschijnlijk ongelukkig opgedeeld.
Je hebt het station precies in het midden, tussen (vanaf) de bovenste muurbeugel en het uiteinde van de mast gemonteerd, met gevolg dat het hele bouwwerk makkelijk in een schadelijke ‘resonantie-golf’ komt. Gevolg vibraties en snelle slijtage van de instrumenten. En dit zal zeker opgaan als je zo aan de kust zit.
Waarom zet je de Davis-unit niet, aan de voorkant nok van het gebouw, zoals je ook in de brochures van Davis afgebeeld ziet staan en de wind-unit apart op een mast vrij en een beetje hoog.

Ik hoop dat dit misschien een oplossing voor je is.

Gr. ~ FreeSpirit ~
Door SpeedyGJ
Dat is nu het punt, die mogelijkheden zijn er op dit moment niet, over enkele weken ga ik weer even om tafel om aantal opties te bespreken, ik wil gerust wel een keer wat foto's maken rond om het restaurant en samen met jullie te bespreken waar eventueel de boel kan hangen/staan :)

Inderdaad er zit veel beweging in de paal, maar daardoor kan de temp/hum niet kapot gaan..dat lijkt me gewoon stug gezien ik in het verleden hier voor huis ook al eens heb gehad.
Ben momenteel ergens anders dus kan niet te lang ;) ben later vanavond wel online, zal dan tevens de foto's even uploaden :)
Door ws vreewijk
als ik goed heb moet je afstand busjes hebben van kunstof omdat je nu een modificatie toepast heb je die NIET misschien stukjes van een vilstift of balpen afzagen.
Als ik het goed heb word dat ook vermeld in het orginele artikel wat ik er van heb.Ik heb toen alleen tekeningetjes vd modificatie gepost,misschien had ik dat moeten vermelden.

Als ik ff tijd heb zoek ik het op.
gr Chris
Door FreeSpirit
Oké, ik begrijp het, we vinden wel een oplossing.
Je zou misschien een speciale zee(zilt)bestendige censor moeten maken door de print van de censor extra te coaten. of misschien lithium-batterijen erin.(of heb je die er al in?) alleen de spanning van Li-batt. is 15% hoger.
die blijven bij -20C nog dezelfde spanning afgeven.
Maar we zien wel. We denken & zoeken verder.
Doe nu wat je moet doen en we komen er later wel op terug.
Gr. FreeSpirit.
Door SpeedyGJ
ws vreewijk schrijft:
als ik goed heb moet je afstand busjes hebben van kunstof omdat je nu een modificatie toepast heb je die NIET misschien stukjes van een vilstift of balpen afzagen.
Als ik het goed heb word dat ook vermeld in het orginele artikel wat ik er van heb.Ik heb toen alleen tekeningetjes vd modificatie gepost,misschien had ik dat moeten vermelden.

Als ik ff tijd heb zoek ik het op.
gr Chris

Oke bedankt, ik dacht al, ik kon op geen enkele mogelijkheid de sensor over de kop plaatsen :D

FreeSpirit schrijft:
Oké, ik begrijp het, we vinden wel een oplossing.
Je zou misschien een speciale zee(zilt)bestendige censor moeten maken door de print van de censor extra te coaten. of misschien lithium-batterijen erin.(of heb je die er al in?) alleen de spanning van Li-batt. is 15% hoger.
die blijven bij -20C nog dezelfde spanning afgeven.
Maar we zien wel. We denken & zoeken verder.
Doe nu wat je moet doen en we komen er later wel op terug.
Gr. FreeSpirit.

Vast wel, en de nieuwe sensor lijkt volledig te zijn afgeschermd door een laag hard rubber of wat voor spul het ook maar is. Hiermee lijkt het probleem te zijn opgelost, we zien het wel.
Er zit indd al een Li-batt in :) maar goed het zal allemaal wel goed komen hoop ik. Ik hoop niet op nog meer ellende want dan lijkt het misschien toch wel exit te zijn voor dit, maar hopelijk is dat nog ver weg :D
Door SpeedyGJ
Hier 3 foto's van de nieuwe sensor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie zien is alles helemaal afgeschermd, bij de vorige was dat zeker niet het geval geweest.
Door Snarf2000
Ik zie dat er REV.C op de print staat.
Heb je met alle revisies problemen gehad?

Ik draai zelf nog met REV.A met een SHT-11 A sensor.
Nu weet ik niet welke SHT-?? er op de REV.B zit.

Ik zie op je foto wel dat er op de REV.C wel een andere zit, nl: de BET-11

DAVIS geeft hier wel mee aan dat er iets niet pluis is met de temp/hum sensors.
Anders zouden ze geen revisies maken.

We zouden ALLEMAAL EEN NIEUWE moeten krijgen.

Ik draai ook soms met problemen zoals eerder op dit forum is geschreven.

Boycot richting DAVIS?

Frans
Door SpeedyGJ
Daar heb ik helaas niet na gekeken.

En als er mensen zijn die problemen hebben met de temp/hum sensor zouden inderdaad kostenloos een nieuwe moeten krijgen, want Davis geeft inderdaad aan dat er degelijk wat fout is gegaan.
Tja je kan het altijd proberen natuurlijk :)