Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door dibasta
hieperdepiep!!!!! alles zit vast en goed gelukt!! nu kijken als alles het houd straks de aankomende dagen!!! moet haast wel, zo niet ga ik met de stille trom verhuizen :laugh: :laugh:

Trouwens, vast gezet op de manier van SpeedGJ ;)

gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
Kijk eens aan! Dat is mooi!
Ook hier is het bijna gelukt, moet alleen alles nog even vast zetten :)
Door dibasta
@speedyGJ

Ja man, ben blij toe hoor, nu aankomende dagen afwachten hoe het verloopt e.d.

Heb jij een mast geplaatst op het dak? of vanaf de grond.

Gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
Het moet makkelijk kunnen :)

6m door het dak.
Helaas door wat vertraging kan ik het niet afmaken dus het staat tijdelijk vast, morgen even kijken wat het doet, wil em namelijk nog wel een stuk de lucht in rammen gezien de nu zelfs een beetje lager staat dan ervoor maar wel rechter. Ik zal de boel wel in de gaten blijven houden :)
Momenteel 16km/h de metingen stromen sinds net weer binnen :)
Heb me zelf qua temp effe geblokt gezien de 11 graden niet helemaal klopt ;)
Door dibasta
Klopt! ik zag je windsnelheid al weer terug, gaat bijna al weer als vanouds met je qua wind, zag net dat je al weer de hoogste windsnelheid had van (frl), wat wordt de totale lengte boven je dak??

Gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
Sterker nog, vanmiddag stond ik bovenaan :o ik stond verstelt!
Totale lengte zal ongeveer 3 a 4 meter worden, vanaf de schoorsteen.
Door dibasta
dus de totale lengte zal zo'n 13 meter zijn??
kun jij je lol ook wel op met die aankomende wind;)

en heb je die mast door het dak heen?? met zo'n speciale dakpan ofzo?

Gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
Hahaha ja inderdaad, nu hopen dat ik de volle bak een beetje krijg, maar ja metingen zoals op de pier zal ik nimmer nooit gaan halen :(
En ja zo'n beetje zal de totale hoogte wel zijn :)

Heb em inderdaad door het dak, als ik die hele gevaarte nu aan de schoorsteen zou doen dan ben ik bang dan morgen alles inc aantal stenen op de grond ligt :D
Momenteel alleen met een stuk plastic afgedekt, werkte vorige keer ook :) maar ben inderdaad wel van plan om een plastic dakpan te halen, daar een gat in maken en de paal er doorheen doen. Natuurlijk het gat iets ruimer houden dan de paal. Een rubberen ring om de paal zal alles afdekken :)
Door dibasta
Goed voorelkaar dus, nu maar hopen voor je dat alles goed gaat, en er staat nog wel wat wind te verwachten ;)

Neem aan dat het je eigen woning is, want als ik dat zou proberen met dat huis van de woningstichting heb je de poppen aan het dansen :laugh:
Maar je zult toch een exacte dakpan (plastic) weer moeten hebben dus, en die zijn er in alle soorten en maten??

Gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
Komt wel goed, morgen vroeg even kijken of alles goed staat en of het haalbaar is om de paal de lucht in te jagen, maar goed daarover morgen meer :)

Euhhhh nee geen eigen woning ;) en hoezo? Dit heb ik in Dokkum ook gedaan, totaal geen elende mee gehad, weet je waarom? Omdat ik die gat er zo heb uitgezaagd dat ik deze ook zo op die manier weer terug kan lijmen, blijft alleen een klein gaatje over, maar daar gaan ze echt niet moeilijk over doen :)
Kortom het kan wel maar als je dat eruit gaat slopen vraag je natuurlijk wel om problemen.

Ja klopt, ik heb hier nog een paar dakpannen liggen dus die zal ik eens mee nemen, dan kijken welke het beste erbij past :) maar volgens mij moeten er ook dakpannen zien die je op vorm kan buigen :) ik zal hier eens over informeren :)