Free spirit schreef:
Je weet natuurlijk wel, neem ik aan, dat ik met een nieuw type Actieve-Weerhut aan het ontwikkelen ben en die zal, vrij en hoog, op het lift-huis gaan, met een windmeter erbij.
De bedoeling is ook, om rond het vakantie-geld, een Cresta WXR815LM aan te gaan schaffen. Hiermee heb ik (ook) de mogelijkheid om de gedragingen van de nieuwe Actieve-Hygro/Temp.Weerhut in mooie grafiekjes te loggen om de kwaliteit van dat nieuwe ding vast te stellen.
Eigenlijk hoort dit in de
http://www.hetweeractueel.nl/forum/zelfgemaakte-weerstations-weerhutten-en-overige-apparatuur/28953-een-moderne-actieve-weerhut-behoeft-geen-schotelstopic thuis.
Je zegt dat je een nieuw type actieve weerhut aan het ontwikkelen bent. Wanneer je je in de materie verdiept hebt weet je ongetwijfeld dat er op dat gebied al heel wat ontwikkelingen zijn geweest in het verleden.
Ik ben dan ook erg benieuwd met wat voor
nieuw type weerhut je op de proppen komt.
Ook ben ik benieuwd hoe je die hut wil gaan testen.
Met welke meethut en welk weerstation ga je de meetgegevens vergelijken, je zal een referentie voor je metingen moeten hebben.
Verder vraag ik me af of de plaats waar je wilt gaan testen/meten wel geschikt is. Ook al plaats je de meethut op een hoge paal, van een groot plat dak zoals op de foto zichtbaar is, komt zoveel warmte dat het onmogelijk is om betrouwbare metingen te doen.
Bij windstil weer kan je een nog zo goed geventileerde hut hebben, de metingen zullen absoluut door de omgeving beinvloed worden.