Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door teesee64
Hallo Alexander,

Was voor mij ook een hele uitgave. Normaal gesproken heb ik ook niet zoveel geld voor dit soort uitgaven maar gelukkig had ik nog wat spaarcentjes liggen om deze aankoop te doen. Zat toch erg in zak en as toen de Alecto van de week problemen ging geven. Ineens zonder weerstation zitten is niet leuk.

Bij het weerstation zat een mooi boekje waarin alle uitbreidingen staan die je er nog bij kunt kopen... Ik ga dus maar weer aan het sparen :laugh:

Heb erg last van hoogtevrees, dus zal goed oppassen op het dak morgen. Gelukkig krijg ik er wel hulp bij. Het liefst had ik een mast in de tuin die hoog genoeg is, maar ben bang dat ik dan last krijg met de buren ;-)

Groet,
Theo
Door teesee64
SpeedyGJ schrijft:
Foto's in dit topic

Ja klopt dat vind ik ook even een min punt, al is dit wel opgelost in V2 maar die wil bij mij voor geen meter draaien, ik krijg het iig niet aan de praat.
WDL is leuk maar ook niet altijd alles :(

Ah ok. zo ver heb ik het nog niet gedemonteerd. Zal na de zomer worden voor ii hem zo ver uit elkaar ga halen denk ik. (Na de zomer alles schoonmaken voor de winter maanden) Maar ik heb begrepen van de verkoper dat van alles de laatste versie is geleverd. (soft en hardware) Ook de nieuwe windvaan zit erbij.

Mike schrijft:
Gefeliciteerd met de VP2, hij staat hier alweer bijna 5 jaar te snorren :)

Kijk aan, zo mag ik het graag zien. Het kost wat, maar dan heb je ook wat!

vraagje...

Hoe lang gaat de batterij van de ISS ongeveer mee? Is het verstandig om een reserve in huis te halen?

Groet,
Theo
Speedy,

Hmm, ik probeerde even meerdere fotos te laten zien van mijn temp sensor (24hrs fars vorig jaar gekocht), maar dat lukt me niet helemaal, eentje dan maar:

Bijlagen
IMG_9286_1.JPG
IMG_9286_1.JPG (92.44 KiB) 3219 keer bekeken
Door Mike
teesee64 schrijft:
vraagje...

Hoe lang gaat de batterij van de ISS ongeveer mee? Is het verstandig om een reserve in huis te halen?

Je krijgt vanzelf de melding "Low battery on station 1" en dan heb je nog wel een paar dagen om even een nieuwe batterij te kopen.
Een batterij op voorraad bewaren zou ik niet doen, dat kan je beter aan de winkels overlaten ;) die verversen regelmatig en dan weet je vrijwel zeker dat je een "verse"/volle batterij hebt.

Maar voorlopig is dat bij jou niet aan de orde.
Let wel goed op dat je het zonnepaneel zoveel mogelijk vrijhangt en naar het zuiden.

Doe voorzichtig morgen op het dak.

groeten, Mike.
Door SpeedyGJ
yjb schrijft:
Speedy,

Hmm, ik probeerde even meerdere fotos te laten zien van mijn temp sensor (24hrs fars vorig jaar gekocht), maar dat lukt me niet helemaal, eentje dan maar:

Ja zo was die van mij ook, maar hier kan nog altijd vocht bij komen, de nieuwe versie heeft dit dus niet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11