Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door weerzoetermeer
[img size=600]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/mm.jpg[/img]

De rode cirkel geeft de metric adapter aan. Die moet erin zitten. Maar met een EU model zit die als het goed is al erin.

De batterijen gaan, mits het station goed op het zuiden staat gericht, enkele jaren mee. Bij mij zit hij er al drie jaar in.

Veel plezier met je nieuwe station!

Gr.
Thierry
Bijlagen
mm.jpg
mm.jpg (77.64 KiB) 3139 keer bekeken
Door weerzoetermeer
SpeedyGJ schrijft:
yjb schrijft:
Speedy,

Hmm, ik probeerde even meerdere fotos te laten zien van mijn temp sensor (24hrs fars vorig jaar gekocht), maar dat lukt me niet helemaal, eentje dan maar:

Ja zo was die van mij ook, maar hier kan nog altijd vocht bij komen, de nieuwe versie heeft dit dus niet.

De nieuwe sensor is inderdaad meer ingepakt. Maar vocht kan er nog steeds bij alhoewel het wel moeilijker is geworden. Ik zou het in ieder geval niet testen door hem in een bak met water te doen ;) .

Gr.
Thierry
SpeedyGJ schrijft:
Ja zo was die van mij ook, maar hier kan nog altijd vocht bij komen, de nieuwe versie heeft dit dus niet.

Hmm, dit moet je even uitleggen, als er geen vocht bijkomt, hoe ga je dan de luchtvochtigheid meten? En omdat de sensor verticaal is gemonteerd zal het toch wel een beetje meevallen denk ik:
(Bovenaanzicht)
Bijlagen
IMG_9280_1.JPG
IMG_9280_1.JPG (124.98 KiB) 3139 keer bekeken
Door eugel
Mike schrijft:
teesee64 schrijft:
vraagje...

Je krijgt vanzelf de melding "Low battery on station 1" en dan heb je nog wel een paar dagen om even een nieuwe batterij te kopen.
groeten, Mike.

heb hier een vraagje over.

Kun je (als het zover is) gewoon de batterij vervangen? Of moet je nog iets speciaals doen met de ISS?

Groeten Marcel
Door SpeedyGJ
Jij hebt een geventileerde hut? Want dit is bij de gewone modellen niet mogelijk.
Voor de rest bedoel ik dus dat er vocht blijft hangen op de plaat ;) b.v door regen die hard de schotels wordt ingeblazen.
SpeedyGJ schrijft:
Jij hebt een geventileerde hut? Want dit is bij de gewone modellen niet mogelijk.
Voor de rest bedoel ik dus dat er vocht blijft hangen op de plaat ;) b.v door regen die hard de schotels wordt ingeblazen.

Ja, ik heb een 24 uurs FARS. Dus als ik het goed begrijp zit bij de andere modellen de sensorprintplaat nog steeds horizontaal? Als dat het geval is, begrijp ik inderdaad het mogelijke vochtprobleem
Door ws vreewijk
Eh al eens nagedacht om Virtual Weather Station te gebruiken als software ???????

Ik kan niet over andere spreken maar vind het top omdat je qua instrumenten meer keuze hebt als met welke andere weersoftware dan ook.
grafieken ingebouwd die je kan vorm geven zoals je wil elke denkbare kleur vrij te kiezen enz enz.

Bij mij draaid het super stabiel in elk geval.

gr Chris
Door eugel
Mike schrijft:
eugel schrijft:
Kun je (als het zover is) gewoon de batterij vervangen? Of moet je nog iets speciaals doen met de ISS?

Nou voor zover ik weet niet, je kan hem gewoon vervangen.

Kort maar krachtig ;) bedankt.

Heb hier de Vantage Pro 2 Wireless24H fan en die draait nu 1,5 jaar naar toch wel een volle tevredenheid.
Enige probleempje hier tot nu toe is dat de windsnelheid het soms laat afweten.
Heb dit verleden maand voor de eerste keer gehad. Mast laten zakken en eens bekeken wat er aan de hand was. Heb toen niet het echte probleem kunnen vinden. Opeens werkte het weer.
Tot vandaag. Heb toen weer de mast laten zakken. Blijkt het probleem toch bij de cups te zitten. Deze draaien wel maar de puls komt niet over.
Door de cups wat op en neer te drukken, (asje) werkte het opeens weer.
Ben helaas mijn inbus kwijt om de cups los te schroeven, dus binnenkort gaat de mast weer naar beneden en gaan we de cups eens los halen en kijken wat er aan de hand is.

Misschien zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad?
Voor de rest prima station hoor!
Door weerzoetermeer
Zou mij niets verbazen als de cupjes niet ver genoeg op het asjes zitten. Dus even losdraaien, zover als mogelijk op de as duwen (niet te hard natuurlijk) en weer vast draaien. Volgens mij is de inbus 1.2 mm maar dat weet ik niet zeker.

Gr.
Thierry
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11