Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door schre062
Ik heb WD gedownload om te proberen.
Nu krijg ik hem maar niet aan de praat. Ik werk met USB datalogger via Weatherlink.
Hoe moet je hem instellen om toch je weersgegevens te zien?
Welke Compoort moet je gebruiken? Heb ze allemaal al een keer geprobeerd.
Door weerzoetermeer
Dus je hebt de weatherlink software ook aanstaan als je het probeerd met WD?

Gr.
Thierry
Door ws vreewijk
Goede morgen

Ik zit op mn werk kan ff niks nakijken
ikzelf zou het zo doen

Ga in weatherlink naar de step true ofwel door je instel menu
kijk welke compoort er in weatherlink gebruikt word en neem die in WD ook.

Kies anders als weatherlink ook niet werkt in het menu comport auto matisch comport zoeken.

Let op EEN weerprogramma openen en geen twee tegelijk.

succes laat ff weten of het gelukt is.
gr Chris
Door schre062
Ik gebruik nu weatherlink en virtual weather station samen.
En dat werkt goed. WD ziet er alleen wat gelikter uit.
In weatherlink kun je kiezen voor USB en die staat aangevinkt. Verder kan ik daar niet vinden op welke compoort hij dan staat.
Hoe kan je dan zien in windows waar de usbpoort staat ingesteld op welk nr. compoort.

http://www.harrysweer.nl
Door ws vreewijk
In weatherlink kan je dat zien je kunt stap voor stap de instellingen doen kom je
bij het menu comport dan staat hij daar ingevuld.

je kan toch door je instellingen menutjes heen lopen
lg Chris
Door weerzoetermeer
Dat zie je volgens mij niet als je gebruik maakt van de usb express mode van Weatherlink. WD kan niet werken met Davis als de logger in usb express mode staat. WD kan ook niet werken met Davis als Weatherlink of andere software op dat moment gebruik maakt van de usb logger. In theorie kan er maar één programma tegelijk gebruik maken van de logger. Om dit te omzeilen moet je gebruik maken van VirtualVP.

Maar om nu gebruik te maken van WD zonder dat WL aan staat zal je eerst de logger terug moeten zetten in de seriele mode. Je kan proberen om in de instellingen van WL te kiezen voor seriele poort en het programma zelf te laten zoeken naar de juiste com poort. Hiermee kan je dan gelijk zien welke compoort er gebruikt wordt. Als dat gelukt is en je krijgt met WL data uit de logger met de seriele instellingen dan kan je WL uitzetten en WD opstarten. Daar kan je dan de juiste com poort instellen en dan zou het moeten werken.

Lukt het niet om de logger uit USB express mode te halen zou je het kunnen proberen met deze toepassing: http://www.davisnet.com/support/weather ... r_ver2.exe

Gr.
Thierry
Door ws vreewijk
Yep Therry zo zat het zo'n beetje maar zoals gezegd zit op mn werk en had geen toegang tot mn gegevens.

Met jouw uitleg zou het moeten lukken.

gr Chris
Door schre062
Bedankt voor de tips. Dit ga ik eens proberen.

Harrry