Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Mike
teesee64 schrijft:
Vooralsnog denk ik dat het erg meevalt.

Nu wel, maar zoals al gezegt straks met meer zon dan blijft die muur behoorlijk warmte afstralen 'savonds/'snachts.

Maar je hebt een tuin, kan je hem niet gewoon ergens in de tuin kwijt dan?
Door AenG
Ik heb hier verschillende opstellingen getest maar ben uitgekomen bij een vrijstaande paal zodat de temperatuursensor geen invloed heeft van de bebouwing en de regenmeter /uv-sensor mooi vrij staat.

Achteraf had ik de uv-sensor liever wat hoger omdat bij een lage zon in de winter niet altijd een waarde gemeten wordt.

Bijlagen
Knipsel-02d645628993bab40771fe6a2d0c56e6.JPG
Knipsel-02d645628993bab40771fe6a2d0c56e6.JPG (46.97 KiB) 3370 keer bekeken
Door Weerstation Kaatsheuvel
Ik heb hetzelfde als Geert een vrijstaande paal.
Voorheen had ik als testopstelling tegen een stenen muur, dat was dus niet goed.
Succes met je opstelling,en met je mogelijkheden.
Groet,
Hans
Door meteobergen
Mooie paal,mooie opstelling...je wou toch niet zeggen dat je in een bungolow woont????
Martijn schijnt af te haken dus nu ben jij de man van de raasdonders!!!!! De shoutboys hebben mes en vork al in aanslag.

Gr Siets

;) ;) ;) ;)
Door teesee64
Dank iedereen voor het meedenken en de adviezen.

Ik heb op het moment even geen duidelijke foto van mijn tuin maar het probleem is dus dat ik een tuin op het zuiden heb. In die tuin spelen de kids graag met een voetbal ed. Dus een paal in de tuin is niet mogelijk.

De opties die ik tot nu toe heb zijn:

- Tegen de muur op het noord/oosten met een beugel zodat de ISS ongeveer 30 cm van de muur afblijft en dan boven het dak van de bijkeuken uit. deze muur heeft alleen in de vroege ochtend zon.
- Op de balkonhek boven de bijkeuken. Kan dan richting zuid of noord/oost
- Tegen de muur waar hij nu hangt maar dan wat hoger en verder van de muur af
- op de nok van mijn schuur. Het is een houten schuur die wel op het zuiden staat. Ik moet dan de kabel verlengen met minstens 30 meter.
- of tegen de gevel van het huis. Maar dan heb ik hetzelfde probleem. Muur op het zuiden en bovendien warmte vanuit de woonkamer.

Aan de mast van de windmeter is eigenlijk geen optie. Naast het probleem dat ik er dan niet makkelijk bij kan heeft mijn buurman daar een probleem mee. Een mast tegen de muur was al moeilijk maar zo'n groot geval ertegenaan wil hij liever niet hebben. Kan goed opschieten met de buren en dat moest ik maar zo houden ;-)

Een andere optie is nog aan de zijkant van het huis tegen de muur op het oosten, maar dan vangt hij helemaal geen zon en hangt dan tussen 2 huizen in. Ook dan warmte uitstraling vanuit de woonkamer.

Ik heb nog overwogen om hem aan de straatkant te hangen, maar dat lijkt mij geen goed idee vanwege risico op vernieling.

Ik denk dat het mij het beste lijkt dat ik ga experimenteren met mijn oude temp sensor en dan kijken wat de beste plek is?

Groet,
Theo
Door teesee64
Heb er nog eens een nachtje over geslapen en ik denk een oplossing gevonden te hebben.

Ik was al bezig met de bouw van een weerhut (hout)

De bedoeling is nu om de temp/hum sensor los te koppelen van de ISS en deze in de weerhut te plaatsen. De weerhut kan wel tegen een stootje, dus kan het geen kwaad wanneer de kids er een bal tegenaan trappen ;-)

De Weerhut komt op het grasveldje te staan en zal actief geventileerd worden.

Ik denk dat dit de beste oplossing is?

Groet,
Theo
Door teesee64
AenG schrijft:
Advies van ome Geert,

Alles even een paar weken laten rusten (je had al een grote uitgave). Dan weken gaan klooien.
Daarna je vrouw lief aankijken en zeggen dat je het op deze manier niet werkend krijgt.
Dan dit bestellen.

http://www.weerstationkopen.nl/7747-fan ... ts_id/1575

Klaar!:)

Bedankt voor het advies :laugh:

Zoiets had ik al gedaan met het Davis weerstation zelf ;-)
Het voordeel is dat de zomer nog wel even wegblijft, dus ik heb nog tijd om een goed oplossing te vinden.

Groet,
Theo
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11