Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

De Solar en Uv sensor werken op een 2e ISS welke eerst als remote wind en richting werd gebruikt,

de situatie is nu
1e pc/server via IP ISS 1 temp/hum en regenmeter .en weatherlink.

2e pc via serieel ISS 2 wind/richting UV/solar. en weatherlink .

ik kan geen temp/hum uitlezen als ik via weatherlink pc2 de temp/hum probeer uit te lezen op station 1. hier gaat Davis de mist in of ik

de regenmeter kan ik wel op beide transmitters uitlezen, en misschien ook wel een temp sensor alleen.

Maar dat is een discussie die meerdere gebruikers gedaan hebben bij Davis.

Kortom is er in PHP iets te maken, want ik wil de Data van de UV/solar ook naar HWA sturen.

2 X openweerdata zal niet lukken , maar misschien kan iemand mij een zetje geven om van de 2 openweerdatabasen 1 te maken waar de UV/solar meegenomen wordt.

1 vraag is dit mogenlijk ?
2 en kan iemand mij een zetje geven ?

Het hoeft niet uitgekauwd te worden anders heb ik zelf ook niets geleerd.

Groeten Nol
Meteo Eersel.
www.nolversteeg.nl
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

De vraag is niet beantwoord en het zetje heb ik ook niet gekregen,
dus heb ik behulp van Davis en Remie de stoute schoenen aangetrokken om bij de dealer van Davis te vrageb naar de Envoy 8x (nog nooit van gehoord), maar wordt 6 tot 8 weken geleverd ik kan deze omruilen met bijbetaling voor de geleverde envoy II,

Als het is zoals de aviezen zijn gaat er een wereld open en is snoer verleden tijd ,iedere transmitter kan als een ISS fungeren tot 8 stuks , kost iets meer maar dan zijn wij gelukkig en hoeven we geen software meer te verzinnen , wat wel gelukt was totaan mijn eigen site, maar niet gelukt om de UV/solar aan te bieden aan HWA .

Dus even pas op de plaats en zien of het zo mooi is als het er uit ziet.

En zeker jammer als Het KNMI geen gebruik meer maakt van Stads Stations, kost kapitalen om er een in te richten.

Groeten Nol.
Door weerstationhoogeloon
Hallo Nol,

geweldig dat je de bestelde Envoy nog kunt omzetten naar Envoy8x. De Envoy8x is inderdaad een nieuw product van Davis. De mogelijkheden zijn legio, ook in combinatie met sensoren van andere merken. Nee, ik heb geen aandelen in Davis, maar vind het gewoon een geweldig instrument!

Ik denk dat je een goede keus hebt gemaakt. Zeker omdat je echt elke sensor draadloos wilt aansluiten.

Nol, we wachten het af.... (6 a 8 wkn is wel lang)

Dit plaatje is uit de 2011-folder:

gr. Remie
Bijlagen
Envoy8x.jpg
Envoy8x.jpg (100.59 KiB) 3425 keer bekeken
Door yjb
En nog een link met wat meer informatie:

http://www.weatherstations.co.uk/envoy8x.htm

Ik denk dat het ook nog wel even gaat duren voordat alle software deze unit gaat ondersteunen:

There is no mention within the Envoy8X documentation of any analogue of the real-time Loop packets available from the standard VP2 consoles

Volgens mij gebruiken oplossingen zoals meteohub, Weather Display etc allemaal de "loop packets" om data uit te lezen.
Door tinuz97
Nice,ben ik even blij dat ik nog geen envoy gekocht heb....
Zat daar namelijk al aan te denken omdat ik mijn display graag binnen heb staan in plaats van bij de server.
Kan ik dus meteen de uv en solar draadloos doen?
ik neem aan met dezelfde zender als van de windmeter?
Door petergroeneveld
Mooie nieuwe folder met vernieuwende producten maar de prijzen zijn er ook na. ;)
En nog te bedenken dat het zowat 1 op 1 wordt omgezet van $ naar € het wel bekende verhaal maar desalniettemin producten van zeer goede kwaliteit.

Ben benieuwd hoe de nieuwe Envoy8x gaat werken dat belooft nog wat. :)
Door petergroeneveld
tinuz97 schrijft:
Nice,ben ik even blij dat ik nog geen envoy gekocht heb....
Zat daar namelijk al aan te denken omdat ik mijn display graag binnen heb staan in plaats van bij de server.
Kan ik dus meteen de uv en solar draadloos doen?
ik neem aan met dezelfde zender als van de windmeter?

Ja Martijn ben zelf ook benieuwd of dat gaat lukken! Even de folder doorlezen.
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik ben niet blij met het afhakken van de kop, iemand moet een keer beginnen, het ziet er veelbelovend uit maar kan niet meer vertellen totdat ik het apparaat binnen heb. prijs is ongeveer 20% minder .

Ik heb de handel nu draaien op mijn eigen website met 2 pc's waarvan een de server is.
een beetje PHP scripten heeft dit mogenlijk gemaakt ik zie alleen nog geen kans om dit door te zetten naar HWA. maar daar kan ik nog 6-8 weken over doen ,dan hoeft dat niet meer.

Groeten Nol
Door tjabine
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

De vraag is niet beantwoord en het zetje heb ik ook niet gekregen,
dus heb ik behulp van Davis en Remie de stoute schoenen aangetrokken om bij de dealer van Davis te vrageb naar de Envoy 8x (nog nooit van gehoord), maar wordt 6 tot 8 weken geleverd ik kan deze omruilen met bijbetaling voor de geleverde envoy II,

Als het is zoals de aviezen zijn gaat er een wereld open en is snoer verleden tijd ,iedere transmitter kan als een ISS fungeren tot 8 stuks , kost iets meer maar dan zijn wij gelukkig en hoeven we geen software meer te verzinnen , wat wel gelukt was totaan mijn eigen site, maar niet gelukt om de UV/solar aan te bieden aan HWA .

Dus even pas op de plaats en zien of het zo mooi is als het er uit ziet.

En zeker jammer als Het KNMI geen gebruik meer maakt van Stads Stations, kost kapitalen om er een in te richten.

Groeten Nol.

Goed nieuws, zou het dan ook zo kunnen zijn dat de extra temperatuur sensors voor bv de temperatuur op klomphoogte gewoon in tiende achter de komma weergeeft?
En dus niet in stappen van een halve graad.

Gr Ron.