- 08 feb 2011, 17:15
Hallo Meteovrienden,
De Solar en Uv sensor werken op een 2e ISS welke eerst als remote wind en richting werd gebruikt,
de situatie is nu
1e pc/server via IP ISS 1 temp/hum en regenmeter .en weatherlink.
2e pc via serieel ISS 2 wind/richting UV/solar. en weatherlink .
ik kan geen temp/hum uitlezen als ik via weatherlink pc2 de temp/hum probeer uit te lezen op station 1. hier gaat Davis de mist in of ik
de regenmeter kan ik wel op beide transmitters uitlezen, en misschien ook wel een temp sensor alleen.
Maar dat is een discussie die meerdere gebruikers gedaan hebben bij Davis.
Kortom is er in PHP iets te maken, want ik wil de Data van de UV/solar ook naar HWA sturen.
2 X openweerdata zal niet lukken , maar misschien kan iemand mij een zetje geven om van de 2 openweerdatabasen 1 te maken waar de UV/solar meegenomen wordt.
1 vraag is dit mogenlijk ?
2 en kan iemand mij een zetje geven ?
Het hoeft niet uitgekauwd te worden anders heb ik zelf ook niets geleerd.
Groeten Nol
Meteo Eersel.
www.nolversteeg.nl
De Solar en Uv sensor werken op een 2e ISS welke eerst als remote wind en richting werd gebruikt,
de situatie is nu
1e pc/server via IP ISS 1 temp/hum en regenmeter .en weatherlink.
2e pc via serieel ISS 2 wind/richting UV/solar. en weatherlink .
ik kan geen temp/hum uitlezen als ik via weatherlink pc2 de temp/hum probeer uit te lezen op station 1. hier gaat Davis de mist in of ik
de regenmeter kan ik wel op beide transmitters uitlezen, en misschien ook wel een temp sensor alleen.
Maar dat is een discussie die meerdere gebruikers gedaan hebben bij Davis.
Kortom is er in PHP iets te maken, want ik wil de Data van de UV/solar ook naar HWA sturen.
2 X openweerdata zal niet lukken , maar misschien kan iemand mij een zetje geven om van de 2 openweerdatabasen 1 te maken waar de UV/solar meegenomen wordt.
1 vraag is dit mogenlijk ?
2 en kan iemand mij een zetje geven ?
Het hoeft niet uitgekauwd te worden anders heb ik zelf ook niets geleerd.
Groeten Nol
Meteo Eersel.
www.nolversteeg.nl