- 16 feb 2011, 20:57
#32555
Een goede weersite volgens mijn beleving:
* In eerste instantie informatief en actueel op een overzichtelijke manier. Binnen een paar tellen moet je meteen een indruk van het laatste weernieuws krijgen.
* Overdaad aan bling bling en knap gemaakte metertjes toeters en bellen werken alleen maar afleidend. De belangrijkste weerdata zijn temperatuur, neerslag, wind en luchtdruk. Het mag zeker mooi zijn, maar dan moet het wel niet alleen om het mooi zijn draaien.
* Eigen bijdragen, in de vorm van dagelijkse op jouw regio afgestemde weersverwachtingen zijn de beste reclame voor de weerliefhebber. Ze zien dat je moeite doet en keren dagelijks terug. Je krijgt ook een vaste "klantenkring" die zeer veel waardering voor je inzet toont.
* Geen overdaad aan reclame. Lokale sponsoren aantrekken is prima, maar niet met landelijke en zelfs internationale affiliates gaan klooien. Mensen die gaan deeplinken op hun persoonlijke weersite moeten zich afvragen of de weerhobby wel op de eerste plaats komt
Google Ads ( mits goed ingedeeld per pagina )zijn in mijn ogen een must; je onkosten op deze wijze verlichten is niet meer dan logisch, immers ben je geen liefdadigheidsinstelling.
* In eerste instantie informatief en actueel op een overzichtelijke manier. Binnen een paar tellen moet je meteen een indruk van het laatste weernieuws krijgen.
* Overdaad aan bling bling en knap gemaakte metertjes toeters en bellen werken alleen maar afleidend. De belangrijkste weerdata zijn temperatuur, neerslag, wind en luchtdruk. Het mag zeker mooi zijn, maar dan moet het wel niet alleen om het mooi zijn draaien.
* Eigen bijdragen, in de vorm van dagelijkse op jouw regio afgestemde weersverwachtingen zijn de beste reclame voor de weerliefhebber. Ze zien dat je moeite doet en keren dagelijks terug. Je krijgt ook een vaste "klantenkring" die zeer veel waardering voor je inzet toont.
* Geen overdaad aan reclame. Lokale sponsoren aantrekken is prima, maar niet met landelijke en zelfs internationale affiliates gaan klooien. Mensen die gaan deeplinken op hun persoonlijke weersite moeten zich afvragen of de weerhobby wel op de eerste plaats komt

Google Ads ( mits goed ingedeeld per pagina )zijn in mijn ogen een must; je onkosten op deze wijze verlichten is niet meer dan logisch, immers ben je geen liefdadigheidsinstelling.