Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Eckie76
Een goede weersite volgens mijn beleving:

* In eerste instantie informatief en actueel op een overzichtelijke manier. Binnen een paar tellen moet je meteen een indruk van het laatste weernieuws krijgen.
* Overdaad aan bling bling en knap gemaakte metertjes toeters en bellen werken alleen maar afleidend. De belangrijkste weerdata zijn temperatuur, neerslag, wind en luchtdruk. Het mag zeker mooi zijn, maar dan moet het wel niet alleen om het mooi zijn draaien.
* Eigen bijdragen, in de vorm van dagelijkse op jouw regio afgestemde weersverwachtingen zijn de beste reclame voor de weerliefhebber. Ze zien dat je moeite doet en keren dagelijks terug. Je krijgt ook een vaste "klantenkring" die zeer veel waardering voor je inzet toont.
* Geen overdaad aan reclame. Lokale sponsoren aantrekken is prima, maar niet met landelijke en zelfs internationale affiliates gaan klooien. Mensen die gaan deeplinken op hun persoonlijke weersite moeten zich afvragen of de weerhobby wel op de eerste plaats komt :)
Google Ads ( mits goed ingedeeld per pagina )zijn in mijn ogen een must; je onkosten op deze wijze verlichten is niet meer dan logisch, immers ben je geen liefdadigheidsinstelling.
Door weatherservice
@ Eckie, opslaan deze commentaar en publishen. Een hele duidelijke visie.

Dank
Door transalp
Wat inderdaad belangrijk is, is de snelheid waarmee een pagina geladen wordt. Als deze langer duurt dan 5 seconden dan klikken de mensen weg. Ik heb zelf ook een site gemaakt, wel is waar geen weersite maar een wandelsite, was de laad snelheid ongeveer 30 seconden, veel te lang. Heb deze nu naar minder dan 5 seconden gebracht en zie meteen dat het gemiddelde bezoektijd van 2 minuten gestegen is naar 4,5 minuut.

Probeer alles wat je belangrijk vindt boven de vouw te plaatsen, dit is het gedeelte wat de mensen als eerste te zien krijgen als ze aankomen op de site zonder dat ze naar beneden moeten scrollen. Als dit al niet hun nieuwsgierigheid/interesse trekt dan zijn ze vertrokken.

Let ook op kleur en achtergrond. Ik zie soms site's waar ik hoofdpijn van krijg omdat ik de tekst niet goed kan lezen, of doordat er een foto als achtergrond gebruikt wordt.

Voor het tellen van je gebruikers kun je gebruik maken van google analytics.
Door westkapellegek
Ik had eerst een homepagina met veel info, een inleiding. Nu heb ik er een overzicht van gemaakt, met de belangrijkste dingen voorop. Ik vind namelijk dat de homepage de vertegenwoordiger is van de rest van je site, de belangrijkste pagina. Ik wil alleen nog mijn persoonlijke weerbericht eraan toevoegen ipv dat van de KNMI.

Verder ben ik het eens met anderen hier.

Groet Niek