Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door SpeedyGJ
Bedankt jullie 2 :)

@Joris:
Dat kan ik inderdaad doen, maar ik blijf met een standaard template zitten, ook qua opbouw valt niet veel aan te veranderen zoals in Joomla die ik ook heb geprobeerd maar er totaal niet mee over weg kan.
Ik gebruik zelf PHP Fusion, makkelijker dan dit kan het niet, er zijn flink wat uitbreidingen maar qua layouts wordt het nu wel eens tijd om html like te gaan ontwikkelingen @ joomla b.v.

Het menu in een .js ben ik achter gekomen, dit ontwikkel ik later nog wel eerst alles maar opbouwen. Hopelijk wordt alles een beetje goed weergeven.

Offtopic:
Zo eerst maar naar Dokkum voor boodschappen, daarna gelijk door naar de pier om te kijken of de boel nog terug kan worden geplaatst mits de verbouwing klaar is natuurlijk ;)
Door Eckie76
In Google Chrome werkt jouw topmenu helemaal niet, geen enkele link doet het.

En ik begrijp ook nog steeds niet waarom je terugvalt op gewone html. Een Joomlatemplate kan je helemaal aanpassen aan je eigen wensen, een kwestie van veel zaken in de structuur wijzigen.

En bedenk goed dat het continue wijzigen van je website op den duur de bezoeker flink gaat irriteren. Niets zo vervelend als een website waarop je om de haverklap weer moet wennen aan een ander uiterlijk, navigatie ect. Ik was in het begin ook nooit tevreden en bleef maar klootviolen met kleuren, menu's etc. Tot ik er op een gegeven moment zelf tureluurs van werd en veel commentaar kreeg van bezoekers.

Edit: Het gaat uiteindelijk wel om de inhoud van je weerpagina, en niet alleen maar om het uiterlijk. Maak gewoon iets wat je bevalt, en wijzig het dan de komende 5 jaar niet meer. En wat betreft de neverending story aan de Pier: Als ik zo veel ellende en ongemakken moest doormaken als jij, dan had ik dat apparaat al met een hakbijl naar de verdoemenis geslagen LOL!
Hang dat ding gewoon in je tuin, zodat je er telkens controle over hebt. Succes ermee!
Door SpeedyGJ
Als je even terug had gelezen dan stond het ook dat ik alle links nog aan moest maken, maar ik wil eerst de index.html goed hebben voor ik de rest ga aanmaken.

En klopt ik weet dat het wijzigen van de website gaat irriteren maar voor nu lijkt he me gewoon een beter overzicht geven.

Ik wil best wel weer Joomla proberen maar ben bang dat het weer snel afhaken is omdat het niet wil :( want er komen mooie templates naar voren die goed bruikbaar zijn voor wijzigingen om naar mijn wensen te laten aanpassen, maar goed dat zal dan ook wel de laatste keer worden.

En wat betreft de pier, alles ging nu goed tot dat alles er weer weg moest :( eventuele terug plaatsing zou misschien tot een goed plek komen, want de PC kan immers niet meer in het hokje staan, misschien dat nu de mogelijkheid is om deze bij de server te plaatsen, dan zouden de problemen verleden tijd zijn, maar goed dat hoor ik vanmiddag wel even :)

Voor nu ga ik joomla nog eens uitproberen op de oude domein :P zo raak ik ook niet offline ;)
Door pdw112
Joomla daar heb ik ook nog een vraagje over.
Ik ben bezig een nieuwe site te bouwen en wel in Joomla.
Ben al een heel eind maar ik loop tegen een probleem aan en dat is dat alles in Firefox goed werkt maar is IE krijg ik maar de helft van mijn flash scherm te zien.
Weet iemand hier een oplossing voor.
Door wslangerak
pdw112 schrijft:
Joomla daar heb ik ook nog een vraagje over.

Graag een nieuw topic openen voor een nieuwe vraag over een ander onderwerp.
Door Eckie76
SpeedyGJ schrijft:
Als je even terug had gelezen dan stond het ook dat ik alle links nog aan moest maken, maar ik wil eerst de index.html goed hebben voor ik de rest ga aanmaken.

Heb dan inderdaad niet goed gelezen, dom,dom!
Maar ik begrijp niet waarom je niet eerst een testomgeving hebt gemaakt om je website te maken (kan ook lokaal) en dan als je tevreden bent, de hele handel uploaden.
Dan hebben je bezoekers ook in 1 keer een nieuwe pagina voor hun neus en zijn ze niet getuige van alle ontwikkelingen.
Door SpeedyGJ
Inderdaad dat heb ik ook gedaan, maar puur om jullie een zicht te geven. Maar ben ook al bezig met Joomla, misschien dat ik nog iets wijzer wordt, moet maar eens meer tijd in besteden want ben bang dat ik al snel weer ben uitgekeken.
Als ik hulp nodig heb dan weet ik jullie wel te vinden ;)
Door Freeze
SpeedyGJ schrijft:
Dus de opmaak van het menu is .css en de inhoud van het menu in .js of .css .
Hopelijk heeft iemand hier een oplossing voor.

Ik zou voor CSS kiezen. Als je een website goed wilt maken gebruik je voor je gehele site CSS, dus los van de "normale" html. Alle opmaak staat dan in de CSS-file. Als alle losse html-files verwijzen naar één CSS dan hoef je maar op één plaats iets aan te passen dan in plaats van bijvb 30 verschillende paginas.

Trouwens, misschien een spraakverwarring, maar elke website is gemaakt in html. Ook al gebruik je een CMS, de output van bijvoorbeeld php is altijd html, html is de taal die browsers kunnen lezen en daardoor krijg je de website te zien....