Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Dat heb ik dus nagetrokken (handig die forums :D ), maar hij is dus van Nov 2008, dus dood leuk paar maanden over tijd :( anders had ik em op kunnen sturen :) maar helaas pindakaas!
Door dibasta
Maar ik snap niet wat er stuk aan kan zijn??:angry:

Hij is zoals jij zegt schoon en droog gemaakt, je kunt morgen nog ff afwachten?:unsure:

Zie dat je deze te koop hebt staan, maar zou je niet ff nog wachten? misschien krijg je een super helder moment dat je weet wat het is.:huh:

gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
Ik zou me god niet weten wat.
Ik ben even aan het rond kijken, er zijn meer mensen die hier problemen mee helpen, bij sommige werkt het na 12 uren weer en bij anderen na 24 uur en bij sommige wisselt het nogal. Nou bij de 12 uren groep zit ik in ieder geval niet, nu afwachten of ik bij de 24 groep zit, hopelijk niet in de laatste groep. Met pech zit ik bij de defect groep.
Ik las ook dat iemand een Reed switch heeft gekocht voor $1.80 :o nu vraag ik me af waar ik zoiets weg kan halen, als iemand het weer is hij/zij een held(in)!
Door gerrit32
Het lijkt erop dat je reedcontact defect is.
Ik weet niet of je erbij kan.
Het kan zijn dat de contactjes aan elkaar blijven plakken of gebroken zijn.
Dat is elektrisch gezien het kwetsbaarste onderdeel van de windmeter.

Oa bij Conrad zijn ze in verschillende maten te verkrijgen.

Groet,
Gerard
Door SpeedyGJ
Hangt vanaf hoe het erop moet worden gezet, ik kan wel even een foto maken daarvan :)
Door SpeedyGJ
Hier een foto. Als ik er helemaal bij moet komen moet ik de windmeter gaan slopen, anders heeft het geen nut ben ik bang, ik kan nog wel even verder zoeken maar goed we moeten het maar even zien, voor als nog hou ik het weerstation te koop.
Bijlagen
DSC06670__Custom_.JPG
DSC06670__Custom_.JPG (57.65 KiB) 3408 keer bekeken
Door Willy Peters
Ik weet niet of je in het bezit bent van een multimeter? Zo ja zet deze dan op de "piep" stand, plaats de meetpennen op de aansluitingen van het reedcontact en draai de windmeter voorzichtig rond. Als het magneetje bij het reedcontact is moet je een "piep" horen. Als dit het geval is hoef je geen nieuw reedcontact te plaatsen. Dan ligt het niet aan het reedcontact. Het is dan een kwestie van de bedrading controleren, simpel.

Willy
Door SpeedyGJ
De davis deed dit ook, goed punt ik ga dit eens controleren!
Ik heb geen multimeter helaas :(
Door SpeedyGJ
Net even getest, ik hoor helaas geen piep wat die anders wel doet, kortom die reedcontact is dus gewoon kapot. Snap niet waarom zoiets kapot kan gaan. Davis doet het wel goed, na 2 jaar de bak ellende met alle kosten erbij fraai.
Door dibasta
Kun je die multimeter niet even lenen van een elctronica zaak in de buurt???

gr,
Peter.

Oeps! je hebt het al getest!