Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door schilper
Inderdaad goed dat WSP zich afvraagt "wie ben IK".
Gelukkig staat er boven ieder bericht wat de inhoud is, gewoon negeren dus als het niet interessant voor je is zou ik zo zeggen. Al is er maar één lezer van dit forum die er mee aan de slag gaat of er wat van opsteekt is het al zinvol. We mogen blij zijn dat er mensen zijn als Eckie 76 die een forum levend houden.

Harold
Door Eckie76
schilper schrijft:
Inderdaad goed dat WSP zich afvraagt "wie ben IK".
Gelukkig staat er boven ieder bericht wat de inhoud is, gewoon negeren dus als het niet interessant voor je is zou ik zo zeggen. Al is er maar één lezer van dit forum die er mee aan de slag gaat of er wat van opsteekt is het al zinvol. We mogen blij zijn dat er mensen zijn als Eckie 76 die een forum levend houden.

Harold

Thank you ;)
Door schilper
Natuurlijk ben ik gelijk aan het stoeien gegaan met je Template.
Merkte alleen dat het aantal vorstdagen (2007) en ijsdagen (december)niet juist weergegeven worden?
Door Eckie76
schilper schrijft:
Natuurlijk ben ik gelijk aan het stoeien gegaan met je Template.
Merkte alleen dat het aantal vorstdagen (2007) en ijsdagen (december)niet juist weergegeven worden?

Oh, dat is idd een fout ja.
Eenvoudig te verhelpen door de tekst 2007 te vervangen door 2008 en ijsdagen maand i.p.v. de maandnaam.

In het voorjaar haal ik die regel uiteraard helemaal weg.
Door Rikwijk
Ik heb een vraag.
Ik heb eeb Davis weather envoy, kan ik de gegevens hiervan ook binnenhalen in WS Win en hoe moet je dat dan instellen.
Hij hangt aan een USB poort, maar je kan in het programma alleen een COM poort aangeven.
Kun je ook foute waarnemingen die op deze logger zijn opgeslagen corrigere?
Door schilper
Zal je een virtuele com poort aan moeten maken.
Kijk bv bij Silicon labs drivers
Door Rikwijk
kUN JE MIJ IETS MEER OP WEG HELPEN.
iK NEEM AAN DAT IK IN WS WIN EEN VIRTUELE COM PORT MOET AANMAKEN.
Door Eckie76
Rikwijk schrijft:
kUN JE MIJ IETS MEER OP WEG HELPEN.
iK NEEM AAN DAT IK IN WS WIN EEN VIRTUELE COM PORT MOET AANMAKEN.

Niet zo hard schreeuwen!:lol: ~

Als jouw weerstation via USB loopt, dan moet de nieuwste versie van WS Win die ondersteunen, zonder allerlei poorten toe te moeten wijzen.
Dit is bv het geval bij de Nexus Tfa.

Wel moet je een bestand in je hoofdmap hebben staan van WS Win, dat bestaand heet: USB.DLL

Als je het moet hebben: Mail mij dan: info@meteoroerstreek.nl

Groet Olaf
Door wsp
Klopt Eckie76,

Vindt dit ook fijn dat je dit wilt delen, maar wees eerlijk en niet zo enthousiast en denk eerst eventjes na voor dat je wat schrijft in een forum.
Je maakt een forum op deze manier onoverzichtelijk.
Je kunt deze file ook op je website zetten en zet hier alleen een link waardoor je anderen ook helpt.
Ik wil wel eens kijken als er 5 van deze file's gepost worden.
Ik snap je wel maar denk eventjes verder dan dat je neus is.
ben zelf ook een moderator op een zeer bekend forum, daar moet je alles strak houden anders is het zo een rommeltje.

Zie dit ook niet als een iets negatievs, maar als gezonde kritiek.
We willen allemaal dat het forum interessant blijft en over zichtelijk, althans dat is mijn mening.

Voel je niet aangevallen door mij, maar ik ben recht door zee, soms te recht maar ja, liever eerlijk dan het stiekem gedoei.
Door wsp
Beste Harold,

Mij hoor je ook niet zeggen dat het niet goed is.
Maar een link naar je eigen webpage houdt een forum wel schoon.
Sorry dat ik het zeg, maar volgens mij heb ik het hier met .... te maken.

Ik zou dit als moderator negeren, wees eerlijk, vindt je het zo leuk dan om een forum met oer lange berichten te lezen?

Wees een man en geef eerlijk antwoord.

Wat betreft een forum levend houden en levend, dat zijn twee verschillende thema's
Is fijn hoor, als elk antwoord ook iets zou opleveren.
Probeer dit eens in het Forum van Werner te doen, kijken wat voor antwoord je krijgt.
Of is het de teller die aangeeft hoeveel berichten dat je hebt geschreven.
Kom zo wichtig over he!!