Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door Tonnie
kees ws middelburg schrijft:
Tonnie waar haal jij de 0.29 vandaan?
Het staion heeft een neerslag per puls van 0.5 mm en een nauwkeurigheid van 0.5mm
Volgens mijn wil dat gewoon zeggen dat er een afwijking is van 0.5 mm naar boven of beneden en moet je de resolutie op een 0.5 hebben staan en niet op 0.29 mm.
Dat verklaart ook waarom Ws win 0.5 aangeeft en niet 0.29 .
Het programma neemt gewoon de resolutie over van het weerstation.

Als ik iets fout zie hoor ik dat graag

grt kees ws mdl

Hallo Kees,

Het display geeft aan bij elke tik het volgende vollume:

tik 1 : 0,2 l/m2
tik 2 : 0,5 l/m2
tik 3 : 0,8 l/m2
tik 4 : 1,0 l/m2
tik 5 : 1,3 l/m2

Heavy Weather software leest in 0,5 l/m2 bij elke tik van de wip.
WSWin neemt deze waarde over zodat ik een Correctie moet toepassen van 0,5 l/m2 naar en waarde die gelijk staat tot de inhoud wat op display is weergegeven.
Dus 5 tikken maakt 1,3 l/m2. Dus elke tik voor WSWin is 1,3/5=0.26.

Toen het gisteren begon te regenen had ik twee stations lopen. De WS3600 gaf op display de helft aan als de WS3650 in WSWin zonder correctie factor. Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat de resolutie dus berekend 0,26 l/m2 moet zijn.

De regenmeter van de WS3650 is nu ook een degelijke ronde pot. De WS3600 heeft dat bekende rechthoekige bakje met een resolutie van ik dacht 0,518 l/m2

Kees, hopelijk heb ik het goed anders ga ik lettelijk nat.:silly:

Vriendelijke groet,

Tonnie.
Door kees ws middelburg
zoals je het uilegt klopt het wel .
Al blijft het vreemd omdat de 3650 ook een resolutie van 0.5 mm heeft.
Ik neem aan dat je diplay regen in gesteld is op mm en niet inch waar het wel oplijkt als ik de getallen zo zie.

grt kees ws mdl
Door Tonnie
Is was ook verbaast net zoals jij. Het kan de afwijking verklaren maar het display staan beide op mm. ik kan de software nog even doorlopen of daar wat aan te zien is.

In ieder geval goed opgemerkt van je.

Vriendelijke groet,

Tonnie.
Door kees ws middelburg
Iets anders kan ik ook niet bedenken,maar als het goed staat staat het goed.
Dan maar met de correctie ,het gaat ten slotte om de goede gemeten waardes.

grt kees ws mdl