Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door oli
Ik heb een probleem met de connectie tussen mijn Oregon WMR-100n en Weather Display, de luchtdrukwaarde van mijn weerstation geeft nu HHH aan, ik neem aan dat dat betekend dat de waarde boven de 1050 hPa is gestegen... (want mijn WMR-100n meet de luchtdruk 13 hPa te hoog. :s)

Ik was bezig met mijn regenmeter te testen, want ik had problemen met het bereik ervan en toen ik die "schepjes" omdraaide - om wat te testen - gaf mijn display keurig 1.0mm aan, maar in WD kwam deze meting nooit aan, en de temperatuursdata was ook al verouderd (wel verholpen door toen op de temperatuur in WD te klikken en werd toen wel geupdate). Hmm, misschien helpt opnieuw opstarten van WD? Dacht ik, maar nee; toen werden er al helemaal geen gegevens meer doorgestuurd... Nouja, dan maar het weerstation zelf opnieuw opstarten; nee, dat lukt ook niet... Nou dan maar de computer opnieuw opstarten?; En nee hoor, nogsteeds geen gegevens... Heel frustrerend en plots, zou echt geen idee hebben waar dit aan zou kunnen liggen? Heb zelfs een nieuwe WD gedownload, maar ook dat verhielp het probleem niet...

Heb trouwens dit stukje al gevonden (Stukje), alleen hierop is nog geen antwoord gegeven, hopelijk komt een goed antwoord spoedig!

Hopelijk weten jullie iets.

Alvast bedankt,

Olivier

*Edit: Heb net weer even gekeken naar de nieuwe WD, na die nog een keer opnieuw opgestart te hebben kwam er na 1 minuut wat gegevens in WD, maar dat was inmiddels al 5 minuten geleden, en sindsdien geen nieuwe gegevens meer op WD...
Door wslangerak
Ik neem aan dat je vraag het tweede gedeelte van je bericht betreft, want die luchtdruk kunnen we weinig aan doen denk ik.

Als ik het zo lees is het eerste wat in me opkomt: de USB-kabel. Heb je al een andere geprobeerd of een andere USB-poort op je PC? Heb je pas iets veranderd aan je systeem?

Staat het juiste station nog altijd ingesteld in de setup?

Kan je het hele zaakje even op een andere PC proberen?
Door oli
Over de luchtdruk, daarmee bedoelde ik: omdat deze HHH aangeeft inplaats van een getal, kan dat voor een fout zorgen in WD dacht ik.

Maar ik heb nu even een tijdje gewacht en met de nieuwe WD, worden de gegevens wel in de grafieken overgenomen, maar linksboven (zie plaatje; nummer 1) worden de gegevens alleen geupdate als ik er 3 (of meer) keer op klik. En in de vakken waar de extremen en regen gegevens staan (zie plaatje; nummer 2), wordt helemaal niets ingevoerd en staat er 0.

Gegevens worden dus wel ingelezen maar worden niet goed weergegeven in WD.

De printscreen heb ik maar van de homepage van weather-display.com genomen, om even aan te geven welke vakken ik bedoel. ;)
Bijlagen
WD_prntscrn.png
WD_prntscrn.png (92.85 KiB) 2884 keer bekeken
Door wslangerak
De grafieken veranderen wel maar de dataschermpjes aan de linkerkant niet??? Dat is voor mij nieuw, nooit eerder meegemaakt of van gehoord.

Is dat ontstaan toen je console HHH aangaf of was het daarvoor ook al?
Kan je de console niet goed instellen zodat hij de juiste druk aangeeft?
Door oli
Volgensmij is het begonnen toen mijn weerstation HHH aan begon te geven, maar dat weet ik niet precies.

Voor zover bekend kan ik de luchtdruk op de console niet handmatig bijstellen. :s
Door wslangerak
Hmmmm... zou best kunnen dat door die "verkeerde" HHH waarde WD in de problemen raakt. Maar ik vind het wel vreemd dat de temperatuur e.d. ook niet wordt uitgelezen en - nog vreemder - dat de grafieken wel kloppen.

Welke versie Windows draai je?
Door fotogw
De WMR100 kan soms vastzitten weet ik uit ervaring. Misschien heb je dat al gedaan, maar heb je de console al helemaal gereset? Power eraf, USB eruit, batterijen eruit en dan een minuutje wachten. USB er weer in. Daarna stroom erop en direct de resetknop indrukken met een paperclipje of zo. Dan gaat de WMR100 zoeken naar de sensors, en bouwt de USB verbinding weer op. Ik heb op m'n WMR100 normale indicaties voor wat betreft de luchtdruk. Wat betreft de baro-instellingen heb ik dit nog gevonden. Sorry, alleen engels bij de hand.

BAROMETER
To change the barometer alarm:
1. In the UV / Barometer / Rainfall Area and Barometer
reading display. press and hold ALARM to enter the
Barometer alarm setting.
2. Rotate the dial left or right to set the desired values.
3. Press ALARM to confi rm the settings.
To activate / deactivate the barometer alarm:
reading display, press ALARM repeatedly to select
the desired alarm.
2. Press MEMORY / ON/OFF to activate or
deactivate the alarm.
To set the altitude level compensation for the
Barometer readings:
reading display. Press and hold MODE to enter the
altitude setting.
2. Rotate the dial left or right to set the desired values.
3. Press MODE to confi rm the setting.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Gerhard Witteveen
www.weeropdeveluwe.nl
Door oli
Bedankt daarvoor! Het heeft geholpen, nu staat er wel een waarde ipv HHH en precies sinds dat moment worden de gegevens weer ingeladen in WD. :laugh:

Dus het probleem is weer opgelost. :)