Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door SpeedyGJ
Momenteel weer aanwezig op de pier om de nieuwe temp/hum te installeren, daarom kan ik een veel te hoge waarde aangeven, excuus voor dit ongemak.

Het probleem is ni alleen dat bij 16 keer contact met het iss maakt de temperatuur eruit vliegt om vervolgens na 5 a 10 seconden opnieuw te connecten, ik ben bang dat de transmitter het niet lang meer gaat houden, maar misschien dat het probleem ergens anders ligt?
Als jullie het weten dan hoor ik het graag!
De oude temp/hum is wel kapot.
Door osjohn
SpeedyGJ schrijft:
Momenteel weer aanwezig op de pier om de nieuwe temp/hum te installeren, daarom kan ik een veel te hoge waarde aangeven, excuus voor dit ongemak.

Het probleem is ni alleen dat bij 16 keer contact met het iss maakt de temperatuur eruit vliegt om vervolgens na 5 a 10 seconden opnieuw te connecten, ik ben bang dat de transmitter het niet lang meer gaat houden, maar misschien dat het probleem ergens anders ligt?
Als jullie het weten dan hoor ik het graag!
De oude temp/hum is wel kapot.

Het is wel een heel onbekend probleem, heb je de polariteit van de 3V batterijtje er wel goed inzitten ??
Of het stekkertje van de solarcel wel op de juiste manier zitten ??

John
Door SpeedyGJ
Batterij zit er goed in idem als de solarcel, ook op andere stations nummer mag niks baten. Momenteel heb ik alles wel online en zo te zien heeft het verder geen invloed op de temp gegevens, toch maar wel even in de gaten houden en zal morgen ook even met Dick bellen, misschien dat hij het weet :)
Voor nu is alles weer 100% online, batterij bleek de boosdoener te zijn, gelukkig had ik hier nog 1 liggen :)
Kortom: Vertrouw niet altijd de status via weatherlink, want deze stond op OK!
Door SpeedyGJ
Here we go again, morgen naar de pier voor gesprek. Eens kijken of het station nog naar de pier kan geplaatst worden.
Het weerstation zal wel lukken, alleen de PC wordt mogelijk een probleem, maar kan mijn best doen om hiervoor een oplossing te vinden.
Mocht alle mogelijkheden en het station kan geplaatst worden dan betekend het nog niet gelijk dat de boel ook direct weer op de pier kan worden geplaatst. Aller eerst zal de PC op een plek komen te staan, daarna zal ik mijn station halen en op de lokatie plaatsen waar die dan kan komen te hangen, vervolgens zal ik gedurende aantal uren het bereik in de gaten houden, mocht ik een ruime 1000/1500 datasetjes achter elkaar bereiken dan wil ik het wel even aan zien, maar echter wel onder voorbehoud, mogelijk zal alles dus als test draaien voor een week of 2, mocht alles dan nog goed zijn dan kan van mij pad het station wel blijven staan.

Echter als het bereik opnieuw begint te kloten is het gewoon einde verhaal of de console moet vlak bij het station staan, als dit niet lukt dan zal alles hier thuis worden geplaatst.

En mocht het door gaan, ik ga geen updates geven ;) eens kijken hoe oplettend jullie zijn :D tot morgen euhh avond of zo ;)
Door dibasta
Je had thuis toch alles al klaar?? gat door het dak, mast klaar ect ect...

maar idd, de pier is natuurlijk wel het neusje van de zalm!!;)

suc6.

Gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
Klopt, die gat zat er al in, maar heb wel ondervonden dan het maar weinig nut heeft om het station tig meter te verhogen, de bomen zijn namelijk 15 meter, en de bomen die verder op in NW staan zijn zo hoog als de helft van de UMTS mast, die is 35m dus rond 17.5 meter met de top rond 20 meter.
Het huis is 7 meter, dus dan zou ik er nog 8 a 13 meter nog de lucht in moeten, dat is dus geen doen.

Als de pier het em niet wordt dan zal er gewoon een paal van 3 meter aan de schoorsteen komen done ;)
Door dibasta
SpeedyGJ schrijft:
Here we go again, morgen naar de pier voor gesprek. Eens kijken of het station nog naar de pier kan geplaatst worden.
Het weerstation zal wel lukken, alleen de PC wordt mogelijk een probleem, maar kan mijn best doen om hiervoor een oplossing te vinden.
Mocht alle mogelijkheden en het station kan geplaatst worden dan betekend het nog niet gelijk dat de boel ook direct weer op de pier kan worden geplaatst. Aller eerst zal de PC op een plek komen te staan, daarna zal ik mijn station halen en op de lokatie plaatsen waar die dan kan komen te hangen, vervolgens zal ik gedurende aantal uren het bereik in de gaten houden, mocht ik een ruime 1000/1500 datasetjes achter elkaar bereiken dan wil ik het wel even aan zien, maar echter wel onder voorbehoud, mogelijk zal alles dus als test draaien voor een week of 2, mocht alles dan nog goed zijn dan kan van mij pad het station wel blijven staan.

Echter als het bereik opnieuw begint te kloten is het gewoon einde verhaal of de console moet vlak bij het station staan, als dit niet lukt dan zal alles hier thuis worden geplaatst.

En mocht het door gaan, ik ga geen updates geven ;) eens kijken hoe oplettend jullie zijn :D tot morgen euhh avond of zo ;)

En ??? hoe staan we dr voor????

Gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
Nog nergens, ik kreeg helaas een spoed klus dus dit moest even voor gaan.
Ik zal het vandaag even proberen, maar helaas moet ik vandaag ook nog een aantal dingen doen die af moeten zijn, misschien later op de middag maar goed dat moet ik dan maar weer even zien.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13