Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door weatherservice
In samenwerking met Theo (Weerstation Lemmer) hebben we zonet een nieuw script gereleased voor weermeldingen. We werken met het Google Maps systeem omwille van de handigheid van de coördinaten. Het totale script heeft toch enkele uren in beslag genomen, omdat we live de weergegevens van KNMI weerstations implementeren in de kaart en ook weermeldingen van 'random' leden.

In de toekomst:

- integreren van nieuwe features zoals een twittersysteem
- integreren van een applicatie tijdens het stormchasen.

We beogen met dit project een groot publiek en hopen dat we van jullie nog enkele tips mogen ontvangen ter verbetering.

Script in werking: http://www.weatherservice.be/index.php/ ... e4751.html (beta)

Info om het script te verkrijgen: http://www.Weerstation-Lemmer.nl

Met dank aan HWA voor het leren kennen van een gepassioneerde weeramateur (Theo)
Door Eckie76
Nicolas,

jij verricht al geruime tijd erg opzichtige pogingen om je eigen website hier ter plekke herhaaldelijk in de spotlights te zetten. Tot nu toe vind ik dat je er steeds goed mee wegkomt, want als ik forumregel 20 bekijk, dan zou het wat mij betreft niet eens mogen wat je doet.
Ongeacht hoeveel verontwaardigde reacties en commentaar ik weer op deze post krijg, ik blijf me hier mateloos aan storen.
Ik weet ook zeker dat er veel lezers op HWA zijn die min of meer hetzelfde denken als ik en hier dus ook niet blij mee zijn, alleen laten zij dit niet blijken. Noem me maar direct, wat ook vaak tegen me werkt, maar ik pas voor dit soort praktijken.

Dit forum is niet bedoeld om eigen diensten te promoten of zieltjes te winnen, en op de manier waarop jij het brengt zie ik het inmiddels als dusdanig. Is het niet weer een of ander sensatieartikel, dan doe je het wel via een andere weg, zoals "reageren om maar te reageren" enzovoorts.
Waardering moet je verdienen, daar moet je niet steeds zelf om gaan bedelen.

Stel je eens voor dat alle 355 deelnemers op dergelijke wijze hier bezig waren, ik denk dat we dan een groot hangslot om het forum kunnen gooien en weer terug bij nul zijn.
Door teesee64
Vindt je dit commentaar nu echt terecht?

Want wanneer ik even snel een blik werp op de index van het forum alhier..

ExtremeWeather.Be in een nieuw jasje
Bliksemactiviteit 2010 - in kaart

2 topics (van de vele) die exact hetzelfde doen.

Ik ben het met je eens dat reclame (spammen) niet zou moeten plaatsvinden.

Maar goed, dit viel mij dus op.

Groet,
Theo
Door Eckie76
nitrx schrijft:
Ik snap dan ook niet waarom het topic niet verwijderd wordt ...

Ik denk omdat het erg moeilijk is om ergens een grens te trekken.
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat ik het "not done" vind om op andere forums op deze wijze te werk te gaan.
Door wslangerak
Er zijn veel soorten weeramateurs. Blijkbaar zijn er ook die tot meerdere eer en glorie van zichzelf hier zoveel mogelijk willen posten.

En misschien is het ook wel zo dat sommige anderen inmiddels denken, "Ik ga mijn site onderhand ook maar op die manier promoten, een ander doet het ook", en dan is binnenkort het hek van de dam.

Ik vind dat iedereen maar bij zichzelf te rade moet gaan: vind je de promotie van je eigen site relevant op de HWA-site? Vind je het verantwoord om hier reclame voor "eigen prestatie" te maken? Of vind je het zelf - als je eerlijk bent tegenover jezelf - ook ongepast?

Stop er dan mee!

Als je een nieuw script wilt promoten plaats het dan hier als bijlage met een uitleg en "lok" de forumleden niet op die manier naar je site.

Los van alles vind ik het script weinig vernieuwend. Er zijn al diverse van dit soort zaken. Als enkel voorbeeld: Benelux Weather Network
Door Eckie76
Dat is mijn punt ook een beetje: Waarom steeds weer het wiel opnieuw willen uitvinden als anderen al prachtige netwerken hebben opgebouwd?

Het zou inderdaad sieren als een script ter aanbieding zou worden geplaatst, al is het alleen maar om er iets van te kunnen leren.
Wat dat betreft was m.b.t. dit verhaal dat hele ranking-systeem zo gek nog niet geweest. Ik help jou, jij helpt mij. Niet alleen maar nemen, ook geven.
Maar goed, laten we die discussie nu maar niet gaan voeren hier.
Door teesee64
even ter informatie...

Het script is door mij geschreven.

Dat het niet vernieuwend is, ben ik mee eens. Al zitten er bij mij functies in die ik nog nergens anders gezien heb.

Ik heb het script geschreven voor Nicolas en mijzelf en natuurlijk voor de boekers van onze site.

Als je het script niet goed vindt, dan is er voor mij ook geen reden om het hier te posten....

Groet,
Theo
Door Eckie76
teesee64 schrijft:
even ter informatie...

Het script is door mij geschreven.

Dat het niet vernieuwend is, ben ik mee eens. Al zitten er bij mij functies in die ik nog nergens anders gezien heb.

Ik heb het script geschreven voor Nicolas en mijzelf en natuurlijk voor de boekers van onze site.

Als je het script niet goed vindt, dan is er voor mij ook geen reden om het hier te posten....

Groet,
Theo

Als je het voor jezelf en Nicolas geschreven hebt, wat is dan het nut om daar hier op het forum over te gaan schrijven?