Algemeen forum voor discussie over de website
Door nolversteeg
Hallo meteovrienden,

Sinds kort een nieuw domein aangevraagd en is in de lucht en draait op een notebook ingericht met xampp als servertool , met httpd-vhosts 2 domeinnamen op een server.(Compac 6710b) De data voor HWA gaat nu nog naar mijn homepage van mijn provider maar zal als ik de envoy x8 binnen heb weer via filezilla naar HWA gaan . Nu staan er 2 norebooks te draaien 1 met de envoy en een met de console van Davis, wel even de UV en Solar op HWA gehad maar door file en database synchronisatie weer teruggezet.

Nu geen HIT meting en promote, maar gewoon de vraag als veel mensen kijken naar mijn site of de boel plat gaat, uiteraard geen hacking want daar heb je andere Clubs voor doe je best.

www.meteoeersel.nl
www.nolversteeg.nl

groeten Nol Versteeg
Door gerrit32
Beide sites doen het.
Ik ben op beide gelijktijdig geweest en worden behoorlijk snel ingeladen.
Maar net zoals Kees schreef, het is vroeg.

Groet,
Gerard
Door nolversteeg
hallo Gerard en Kees en mede meteovrienden,

Het klopt, en zal te maken hebben met de virt host, die heeft ook een ander probleem gecreed wat ik heb kunnen ondervangen door een set van images een dir terug te zetten. dus ik ga eens kijken of ik hier ook iets op gevonden kan krijgen, hier lokaal zie ik hem wel op het www.netwerk.

alvast bedankt
Door transalp
Goedeavond Nol,

Je site laat redelijk snel in. De site nolversteeg.nl daar laat inderdaad je webcam niet, ik zie onderin mijn browser dat hij probeert om van een intern ip adres te laden. Dat je hem wel in jou browser ziet komt omdat deze de site benadert via je intern netwerk. En wij benaderen je site via een extern adres. Je kunt proberen om via een redirect in htaccess je intern ip adres om te zetten naar een externe. Alleen ben ik niet helemaal op de hoogte van hoe je dit moet doen.

Ik heb in het verleden ook lopen klooien met intern en externe ip adressen, wel bereikbaar intern maar niet extern, weet niet meer hoe ik dan toen allemaal opgelost heb.

Groetjes Marco
Door nolversteeg
OK Marco,

Dan heb ik een handvat om mee te werken het heeft altijd gewerkt op dezelfde server en sodtware dan waar het nu op gaat,sinds ik de virtual host gebruik met apache gaat het mis, als ik zelf op mijn webpagina kijk dus via www.nolversteeg,nl blijft hij waarschijnlijk toch binnen de deur. Wat er ook gebeurd. Op de server zelf krijg ik de melding de axis mediacontrolcould not registered on you computer maar dat ia een ander verhaal denk ik.

maar wel weer een stap dat er nu 2 domeinnamen draaien op een server die nog niet over de rooie is gegaan

Groeten Nol
Door transalp
Bij mij geef hij eerst nog 192.168.1.25 aan, maar nu laat hij je webcam.

De server die je gebruikt wat voor spec's heeft deze, want ik denk niet dat je server problemen gaat geven, maar je internet verbinding. Ik een tijdje gebruik gemaakt van de Sun RAQ 550 en deze draaide met mak mijn twee website's, maar waar ik tegen aanliep was mijn internet verbinding vanuit huis.

Wat hier namelijk erg belangrijk is is de upload verbinding, deze is bijna altijd heel laag, vaak lager dan 1Mbit, dit is ook de rede waarom ik mijn server buiten huis heb geplaatst in een datacentrum, heb nu een 100mbit verbinding.