Algemeen forum voor discussie over de website
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik heb al van alles gezocht maar niet kunnen vinden, Ik heb een webcam draaien met axis media control werkt naar volle tevredenheid, en diverse HWA'rs zien de cam op mij webpagina www.nolversteeg.nl. Ik zie hem ook op mijn PC maar op de server en bij mijn zus en mijn zakelijke notebook kan de live image niet geregisrteerd worden, Nu kan ik wel proberen de Computerwereld te bestieren maar dat zal niet werken. Is er een mogenlijkheid om iets mee te sturen zodat de kijkers op windows 7 toch mijn webcam kunnen zien zonder axis media Control te installeren .

als het niet duidelijk is probeer ik het uit te leggen , maar dat hoor ik dan ?
groetjes Nol

Eersel
Door gerrit32
Nol,

Ik zie het beeld van je camera zonder iets te installeren.
Ik draai met windows 7 Ultimate 32 bit.
Voor zover ik weet is er geen Axis Media Control geïnstalleerd.
Bij controle blijkt het er wel op te staan.

Groet,
Gerard
Door Mike
Hier ook gewoon te zien hoor, onder Windows XP SP2 met de Browser Opera, en onder Windows 7 met wat updates (geen SP1) met ook de browser opera.

Nu mijn vraag ;) die pc's die jij opnoemt, wat voor besturingssystemen staan daarop en worden er wel eens UPdates gedaan (handmatig)?
Door WeerStationWoerden
Hoi Nol
ik heb net gekeken met een pc waar net een paar uur Windows 7 opstaat
maar op die kan ik je stream niet zien
ook na de install van de axis driver die zichtbaar word in de browser
niet zichtbaar ?
pas na de install van mijn eigen drivers van mijn axis werkte het wel ..
en dat vind ik raar !

je kan natuurlijk ook een andere stream maken met wowza
zodat je de axis drivers niet meer nodig heb op je website
over hoe en wat doe ik via PM

MVG Gert
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Dit snijdt hout Ik denk dat het probleem ligt bij windows 7 home premium,alle updates zijn gedaan alleen nog geen SP1 die krijg ik er nog niet op met een errormelding dat de microsoft server te druk is maar dat is al een week, wat er wel stiekem bijgezet is MSTSC wat eerst niet werkt en ergens na een update wel, dus dat is al iets. Ik zal nog eens verder snuffelen om hier nog iets over te vinden want het is natuurlijk te gek dat de bezoeker een programma moet draaien om de site goed te zien.

Groeten Nol
eersel
Door WeerStationWoerden
hoi Nol
mijn weer pc draait onder Windows 7 home premium + SP1
daar werkt het wel op na install van jou drivers
op een andere Pc ook Windows 7 home premium maar nog geen SP1 werkte het niet zoals ik al eerder melden

en op deze Pc draaiend onder XP werkt het weer wel
dus het probleem zit in Windows 7 home premium die nog geen SP1 heb

Mvg Gert

nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

Dit snijdt hout Ik denk dat het probleem ligt bij windows 7 home premium,alle updates zijn gedaan alleen nog geen SP1 die krijg ik er nog niet op met een errormelding dat de microsoft server te druk is maar dat is al een week, wat er wel stiekem bijgezet is MSTSC wat eerst niet werkt en ergens na een update wel, dus dat is al iets. Ik zal nog eens verder snuffelen om hier nog iets over te vinden want het is natuurlijk te gek dat de bezoeker een programma moet draaien om de site goed te zien.

Groeten Nol
eersel
Door nolversteeg
Hoi Gert,

Dan zal ik eens gauw proberen SP1 te installeren met een omweg want via de normale update van microsoft lukt het niet, misschien dat dan de driver van axis ook geupdated wordt, want ik mag niet verwachten van de website bezoekers dat ze alleen maar naar de webcam kunnen kijken al win 7 SP1 op hun systeem geinstalleerd is.

groeten Nol