Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door fotogw
Als ik zo op de verschillende weersites van de deelnemers kijk zitten er nogal wat goeie webbouwers bij. Ik wil m'n website gaan vernieuwen. De huidige site is gemaakt in Apple iWeb. Werkt prima, alleen ondersteuning voor zoekmachines is niet optimaal. Veel mensen hier gebruiken Joomla. Maar ik heb niet zoveel zin om er te diep in te moeten duiken, en heb wat getest met Zimplit. Een CMS systeem dat eenvoudig werkt. Is dit een goede optie of is Joomla toch de betere keuze? Wat vinden jullie?

Gerhard
Door tjabine
Hoi Gerhard,

Moeilijk, ik denk dat je moet doen wat je zelf het fijnst vind werken.
Ik zelf ben ook bezig met wat anders.
Ik ga gebruik maken van Drupal.
Wat mij opvalt bij bijna al die cms systemen is het traag laden van de website's
Ik ervaar dat nu dus ook.
Mocht er iemand zijn die dit leest en ook Drupal gebruikt? wat zou de oplossing kunnen zijn?

Gr Ron.
Door transalp
Hoi Ron,

Wat vindt je traag laden? Een laadtijd tot ongeveer 5 sec wordt redelijk geaccepteerd.

Even een paar vragen:

1) Draai je je site op je eigen pc / server dus thuis?

2) Welk os gebruik je?

groetjes Marco
Door tjabine
transalp schrijft:
Hoi Ron,

Wat vindt je traag laden? Een laadtijd tot ongeveer 5 sec wordt redelijk geaccepteerd.

Even een paar vragen:

1) Draai je je site op je eigen pc / server dus thuis?

2) Welk os gebruik je?

groetjes Marco

Hoi Marco,

Traag vind ik meer dan 5 seconden!
Drupal 7 ben ik aan het opzetten zowel lokaal als online.
Maar als ik online open kan het soms wel 12 seconden duuren! open je daarna meteen weer gaat het wel snel.
Ook lokaal gaat het langzaam.
Mijn site nu opend zeker in die tijd 4 keer.
Ik gebruik vista.

Gr Ron.
Door wslangerak
Mijn site laadt in 4-5 sec.

Heb je in Drupal de cache-instellingen al gedaan (Site configuration > Performance)? Scheelt wellicht ook nog.
Door weatherservice
Om het over Zimplit te hebben, stel ik graag volgende vraag:

Is dat een beetje een deftig systeem tegen malware en andere junk? Het ziet er vrij basic uit?
Door transalp
Hoi Ron,

Ik gebruik op mijn server linux met apache. Mijn voor mijn wandelsite gebruik ik Wordpress deze lade vroeger met alle plugins die ik gebruikte pas na 30 seconden in. Dat was niet acceptabel, de gemiddelde tijd die de mensen op de site verbleven was nog geen 90 seconden.

Sinds een paar maanden maak ik gebruik van zend optimizer, deze houdt in een cache de opgevraagde pagina's bij. Zodat als een pagina opgevraagd wordt die al eerder is aangevraagd deze hieruit gehaald wordt en niet steeds een pagina gecodeerd moet worden met gegevens uit je database. Dit scheelt een hoop tijd. Wordpress laadt nu in 4,5 seconden in, bezoekers blijven nu ongeveer 240 seconden.

Zend optimizer werkt alleen samen met php. Wat je ook nog kunt doen is kijken welke plugin/module langzaam laadt en deze dan niet gebruiken.

Gr. Marco
Door WSWijk
Heren,

Niet netjes... volgens mij wordt het onderwerp van FotoGW nu gekaapt....

Theo

Verplaatst naar het juiste topic
Door Mike
? :blink: ?

Ik denk dat dit een reactie op een topic had moeten zijn ;) :laugh: