fotogw schrijft:
Als ik zo op de verschillende weersites van de deelnemers kijk zitten er nogal wat goeie webbouwers bij. Ik wil m'n website gaan vernieuwen. De huidige site is gemaakt in Apple iWeb. Werkt prima, alleen ondersteuning voor zoekmachines is niet optimaal. Veel mensen hier gebruiken Joomla. Maar ik heb niet zoveel zin om er te diep in te moeten duiken, en heb wat getest met Zimplit. Een CMS systeem dat eenvoudig werkt. Is dit een goede optie of is Joomla toch de betere keuze? Wat vinden jullie?
Gerhard
Keuze is erg persoonlijk, maar ik denk dat Joomla de meeste mogelijkheden biedt.
Qua ondersteuning in zoekmachines is Wordpress verreweg het beste.
Maar in Joomla kan je werken met een URL-component (SEF 404), die je URL's herschrijft naar optimaal voor zoekmachines. Vereist wel enige oefening en er gaat vrij snel iets mis als je niet oplet.
Je moet je echter afvragen of SEO wel zo belangrijk is voor een weerpagina.
Echter, om statische pagina's te maken (dus geen blogopmaak) is het vrij omslachtig in Wordpress en niet elke template biedt die functies.
Ik heb ook gespeeld met Drupal, maar dat vond ik persoonlijk niet zo'n succes.
Joomla is erg dynamisch en over trage laadtijden kan ik in mijn geval niet meepraten. Hangt ook erg af van je hosting service.
Het enige dat bij mij wat langer duurt is het laden van mijn live-display (cumulus realtime), maar dat ligt niet aan Joomla.
Laadtijd hangt ook van je browser af: In Google Chrome is mijn site een stuk sneller, dan in IE. Als je niet regelmatig je cache-map leegmaakt in IE wordt sowieso elke website traag voor mijn gevoel.