Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerzoetermeer
Ja sorry...ik moet het wat beter uitleggen. Zorg dat WL aan staat en stel de boel in op serieel...sluit WL af. Ga naar start > weatherlink > CP210x usb to serial converter. Klik hierop...sluit het dos scherm af en start WL opnieuw op. Ga weer naar de instellingen en check of hij nog steeds op serial staat...laat hem nu zoeken naar de com poort...

Gr.
Thierry
Door WeerStationWoerden
Hoi Gert Probeer dit eenshttp://pcpr.paretologic.revenuewire.net/regcure/download?Cp210xmanufacturing.dll

staat op deze websitehttp://www.pcpr.org/cp210xmanufacturing-dll-error.php

succes

Mvg Gert

Gert schrijft:
met http://www.davisnet.com/support/weather ... driver.asp

krijg ik deze melding:

Het programma kan niet worden gestart omdat
CP210xManufacturing.dll ontbreekt op uw computer.
U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw
te installeren.
Door weerzoetermeer
Gert schrijft:
Wat je nu gezegd hebt heb ik gedaan,
hij geeft compoort 4 aan met auto detect,
vue station found com 4

Oke dat is dan goed. Schakel dan WL uit en start WD op en stel deze in op compoort 4...dan zou het moeten werken. Dus vergeet niet om WL te uit te zetten voordat je WD opstart.

Gr.
Thierry
Door Gert
Vanmorgen om 6 uur deed ik de computer weer aan,en hij heeft wel gegevens toe gezonden naar WD.
En de hele morgen ben ik er de hele tijd meebezig,en doet weer geen ZAK.
Kan iemand bij mij langs (aan) komen om de boel op de rit te krijgen?
Ik word er zo geen stap wijzer van.:(
Door weerzoetermeer
Kom op Gert, we doen ons best om je te helpen.

Onderstaande kwam ik nog ergens op het forum van WD tegen...wellicht zinvol om even naar te kijken.

REV b logger staat toch wel aan bij de instellingen?

-The problem was in baud rate settings. Moving from 19200 to 14400 and again 19200, finally I set 19200 and now works. Strange problem..

-make sure the needed baud rate setting is the last one ticked on (for first time use you also need to at least tick to use the default baud rate (19200)

Hopelijk heb je er iets aan?

Gr.
Thierry
Door Gert
Hallo Thierry,

Nu heb ik hem weer aan de praat.
En als ik hem afsuit,en dan weer op nieuw opstart,dan moet ik eerst naar setup,en dan setup wizard,en dan moet ik de hele rij weer langs gaan,en dan geeft hij groen licht bij Data Quality.

Ik snap niet waarom ze WD zo eenorm uitgebried hebben met al die instellingen,je word er hoopeloos van,en als ik de meeste mensen hoor (lees),ben ik niet de eenege

Nou ja zal wel aan mij liggen.
Door weerzoetermeer
Nou ik denk niet dat het aan jou ligt hoor. Ik werk al jaren met WD maar blijf het een onoverzichtelijke bende vinden echter het programma heeft wel heel veel mogelijkheden en bij mij is het erg stabiel.

Als je WD afsluit druk je toch wel op save and exit?

Aangezien het zo te zien aan WD ligt dat het niet goed wilt werken hoop ik dat Kees (Langerak) nog even zijn licht wilt laten schijnen, hij is de echte expert op het gebied van WD.

Gr.
Thierry
Door Gert
Hallo,

Mag ik iedereen Hartelijk danken die mij geholpen heeft,met de instellingen voor mijn weerstation,bedankt,Thierry,Theo,Gert,Martijn.

Groet Gert.