Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door twister
Beste weercollega's,

Sinds gisteren heb ik negatieve waarden bij mijn regenmeter.
Op zich grappig maar toch vervelend als je niet weet wat de oorzaak is.

Heeft een van jullie hier ervaring mee?

Ik heb dit een poosje geleden ook al meegemaakt, toen ging het om -0.2mm.

Na veel zoeken had ik zoiets van (-0.2mm) ik kijk morgen wel weer. De metingen daarna waren ook weer goed.

Maar nu vind ik het echt vervelend worden.
Ik heb een afdruk van WD er bij gedaan.

Verder heeft Weather Link de goede waarden, dus verwacht ik dat de fout in WD zit.
In WD staat de rainfall offset op 0% increase

Verder wil ik de meetwaarden historie van negatief naar positief wijzigen, hoe kan ik dat doen?

Ook krijg ik het icon niet zoals het behoort te zijn. In de bijlage zie je dat dit half bewolkt is, maar buiten is het overcast en regenachtig. Hoe kan ik dat aanpassen?

Graag een reactie.

Groeten Lambère
Bijlagen
negatieve_regenmeter.jpg
negatieve_regenmeter.jpg (22.44 KiB) 1788 keer bekeken
Door twister
Ik heb gevonden waar ik deze negatieve waarden kan corrigeren, maar moet je dan werkelijk regel voor regel aanpassen

Het zijn ongeveer 600 regels, kan dit ook sneller?

Gr Lambère
Door wslangerak
Open met een text-editor c:\\\\wdisplay\\\\logfiles\\\\32011lg.txt

Dan met de "vervangen"-functie alle minnetjes vervangen door spaties. Wel even uitkijken met negatieve temperaturen!! Als je die hebt in je selectie worden die ook vervangen.

Als je dat hebt gedaan via Action > Convert logfiles to datafiles deze maand converteren. Dan kloppen ook je grafieken weer.

Het is voor mij trouwens een raadsel waar de negatieve regenwaarden vandaan komen....
Je zou eens kunnen kijken bij Control panel > Offsets and initial rain > Tabblad Temp/Baro offsets/Rain totals of daar niet iets vreemds staat. Je kunt daar de stand van dit moment overigens gelijk aanpassen.
Door twister
Hoi Kees,

Bedankt voor je reactie!

Ik ga e.e.a. aanpassen dmv tekst editor.
Bij Control panel > Offsets and initial rain > Tabblad Temp/Baro offsets/Rain stond -360%, ik snap niet hoe dit kan. Ik heb hem nu naar 0 gezet.

Groeten Lambère