Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Rotten
Hallo Beste gebruikers....

Ik ben nieuw op dit forum maar heb al wel deze S/W sinds een paar dagen geinstalleerd.

Nu ben ik benieuwd wat is het minimale wat je moet doen om zeg een grafied of een screen shot plaatje vanuit het programma gegenereerd te uploaden naar je provider zodat het in je web page verschijnt.

Alle hulp is welkom.

BVD.:whistle:

Ruud Otten
Door Rotten
Hallo Niek,

Heb dit advies nu 2 maal ontvangen, ga daar eerst een kijken voordat ik meer hulp vraag.

In principe heb ik al hulp gekrgen door jullie.

Bedankt

Ruud
Door ws vreewijk
Hallo Ruud.

Tja zal proberen iets te verduidelijken.

je zal je ftp inlog gegevens in moeten vullen zodat het programma weet waar iets naartoe gestuurd moet worden,je ftp gegevens heb je van je host gekregen als het goed is.
server naam
user name
password
Deze gegevens zul je moeten invullen bij weather display.

als je die gegevens niet hebt zul je dat eerst moeten gaan regelen tevens de vraag ondersteund je host ftp upload ??????? dat is dus een must.

Hoe configureer je weather display.

dus ga naar weather display :
kies CONTROL PANEL
kies onder het kopje website configurations FTP&CONNECTIONS klik open en kies CONNECTIONS vul daar je inlog in links beneden dus ftp server username en je password die gegevens heb je gekregen waar je je site host.
Kies ook voor passive mode ff vinkje zetten links beneden.
Kies ook in dat menu even voor de upload time neem eerst ff 5 minuten.
Klik op ok om scherm te verlaten zodat alles word opgeslagen.

Ga dan onder CONTROL PANEL naar internet file creation&upload

Vink daar aan wat je wilt uploaden druk op set kies upload time weer op 5 minuten
druk op create this file now daarna midden in scherm op save now druk dan op ok om alles op te slaan.
In princiepe zou er nu al iets moeten worden geupload naar je site.
indat zelfde menu kan je ook klikken op upload this file now er word dan direct geupload zonder delay je kan dan direct kijken of het werkt.

Ook moet je even onder ACTION bij tweede van beneden een vinkje moeten zetten bij
set main internet switch ON/OFF zet hem op on.

Probleem is dat ik niet weet hoe je site is opgebouwd of je een file manager op je site hebt enz of dat je direct moet aangeven waar iets naar toe moet.
Kortom mijn vraag:

heb je al een site ?????

Ik ben geen super kei in weather display maar heb geprobeerd je wat opweg te helpen
heb je nog vragen dan hoor ik het wel,let wel weather display kent giga veel instellingen en is zeker voor een beginner niet altijd makkelijk,maar uiteindelijk met wat hulp moet het lukken.

mvr gr Chris
Door Rotten
Hallo Chris,

Ik ben er in geslaagd na jouw aanwijzingen en wat ander leeswerk gedaan te hebben
om een file te uploaden naar mijn provider :laugh:

Ik ben dus erg blij.

Morgen de volgende stap, het verwerken in een web page.

Bedankt.

Ruud
Door ws vreewijk
Hi Ruud

Mooi komt best goed mischien kun je even zeggen waar we al iets kunnen zien.

Kunnen we meekijken.

gr Chris
Door Rotten
Op dit moment heb ik maar 1 plaatje en foto van onze hond en een teller
staan op http://home.kpn.nl/famotten Maar dat gaat veranderen, vandaar dat ik er nog niet teveel geruchtbaarheid aan wil geven...

Straks weer verder met bouwen...:)
Door ws vreewijk
:) ja inderdaad als je hummel ziet klopt dr iets niet :laugh:

lekker dier dat staat bij deze wel vast.

:silly: we wachten het rustig af Ruud.

gr \\Chris