Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door teesee64
jorisdijkstra schrijft:
Hij is al geactiveerd inmiddels;)

maar kan je ook op 2 pc's WD doen en dan als ene pc uit is dat andere het overneemt?

Dat gaat niet want je console (datalogger) kan maar op 1 pc tegelijk aangesloten worden ;-)

groet,
Theo
Door jorisdijkstra
klopt maar als ik die loskoppel als weg ga en aansluit op pc die dan vervangt tijdelijk?
Door teesee64
jorisdijkstra schrijft:
klopt maar als ik die loskoppel als weg ga en aansluit op pc die dan vervangt tijdelijk?

Dat zou in pricipe moeten werken, maar dan heb je 2x de registratiecode nodig. Ik weet niet of dat je daar dan ook voor moet betalen..
Misschien die vraag even stellen op het forum van WD?

Groet,
Theo
Door wslangerak
teesee64 schrijft:
jorisdijkstra schrijft:

... dan heb je 2x de registratiecode nodig ...

Nee dat hoeft niet. Je kunt de hele directory naar een tweede PC kopiëren en de registerinstellingen overnemen.

Maar wel een probleem is het feit dat WD zijn log- en datafiles op de PC plaatst. Als je wisselt tussen twee PC's zijn die files niet compleet op geen van beide PC's, dus je gegevens, grafieken en historie kloppen niet meer.
Stel je bijvoorbeeld voor dat je 's winters 's nachts een minimumtemperatuur meet op de ene PC, dan is die op de tweede PC nergens terug te vinden. Niet aan te bevelen dus!
Door westkapellegek
Wat je misschien kunt doennis een thuisnetwerk opstellen. Als je zorgt dat wd op het netwerk draait wordt de data daar opgeslagen. Met beide pcs kun je op het netwerk inloggen en kun je dus in theorie wisselen tussen een aantal pcs.

Dit is een theorie en ik ken niemand die het zo geregeld heeft, maar misschien behoort het tot de mogelijkheden.

Gr niek
Door jorisdijkstra
westkapellegek schrijft:
Wat je misschien kunt doennis een thuisnetwerk opstellen. Als je zorgt dat wd op het netwerk draait wordt de data daar opgeslagen. Met beide pcs kun je op het netwerk inloggen en kun je dus in theorie wisselen tussen een aantal pcs.

Dit is een theorie en ik ken niemand die het zo geregeld heeft, maar misschien behoort het tot de mogelijkheden.

Gr niek

dan moet ik de informatie daarna weer kopiere naar die computer want anders vind hij het niet terug want ik koppel dan die computer los van het netwerk:)

het zou kunnen ;) bedankt voor de tip