Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door fotogw
Ik wil eigenlijk graag in WD de FWI activeren, in plaats van een extra programma daarvoor gebruiken. En de CBI die Peter gebruikt is een wat "simpele" index. WD combineert een aantal verschillende berekeningen. Ik zag de CBI bij Peter op de site op een heel laag brandrisico staan. En dat lijkt toch niet te kloppen... Wie o wie weet hoe de WD FWI aan de praat te krijgen is?

Gerhard
Door Snarf2000
In het VIEW panel klik op Fire Weather Index.

Met de gegevens uit onderstaande figuur moet je een heel eind komen.
Vul de gegecens in de vakjes bij de rode afkortingen.
daarna op SET VALUES.
Morgen middag om ongeveer 13:00 uur heb je de gegevens online.

Frans
Bijlagen
fwi.JPG
fwi.JPG (92.97 KiB) 3022 keer bekeken
Door westkapellegek
Zo heb ik het ook staan. Alleen krijg ik het nog niet geupload. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Gr niek
Door fotogw
Ik heb de settings ingesteld zoals Frans liet zien, en een dagje afgewacht om WD de tijd te geven de juiste waarde ut te rekenen, maar de pointer komt nu op 2 uit... En dat lijkt véél te laag, gezien de droogte die nu al bijna 2 maanden aanhoudt. Wie nog tips?

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door millingenweer
Hallo Gerhard,
Dat komt omdat de luchtvochtigheid op het platteland hoger is
dan in stedelijke gebieden luchtvochtigeheid is één van de berekening
om de hoogte van de index te bepalen,Hier staat de index ook op matig
Vriendelijke Groeten
Arno
Door fotogw
Hallo Arno,

Misschien kan dat meespelen. Hoewel de LV van de afgelopen tijd (vandaag 21%!)toch ook op een vrijeveld-station zoals hier laag is. Ik blijf het gevoel hebben dat er ergens iets niet klopt. Maar ik kom er (nog;)) niet helemaal uit.

Bedankt!
Gerhard
Door millingenweer
Hallo Gerhard,
Bij mijn is de LV vanmiddag om 26% maar het gemiddelde van de dag is ongeveer 60%
en daar moet je even naar kijken.
Vriendelijke Groeten
Arno
Door jacg
Volgens mij willen jullie veel te snel, de index wordt normaliter opgebouwd vanaf het begin van het seizoen, begin gewoon met de standaardwaarden zoals die worden geadviseerd en heb gewoon geduld.

Mijn FWI index staat momenteel op 15.9.

De andere waarden staan op mijn website onder info.
Door Snarf2000
En hoe zien jullie grafieken er uit?
In de map webfiles

"fwigraph.gif"

Bij mij ziet hij er online (en lokaal) er zo uit.
(Let op de rode lijn)

Afbeelding
Door Snarf2000
De FWI vliegt omhoog deze dagen.
Hij is voor het eerst hier op VERY HIGH gekomen.
Als je de vorige post ziet, zie je dat er een flink stijgende lijk in is gekomen.

Afbeelding

Frans