Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door CoenVS
Goedemorgen,

Dinsdagochtend is de onweerskans toegevoegd aan de MOS.
Daarbij is kennelijk iets niet goed gegaan want sindsdien wordt er geen XML_verwachting meer aangemaakt (en daardoor geen nieuwe data in de plaatjes).

Het is vanochtend gemeld en mijn collega kijkt er vanochtend naar.

Excuses voor het ongemak.

Groeten,
Coen Verrijn Stuart
Meteo Consult
Door reitsma1960
Hoi,

Ik gebruik ook het script voor de XML verwachting van de mos. Komt de onweerkans automatisch op de plek van de sneeuwkans?
Dus alleen tekst sneeuwkans wijzigen in onweerkans of moest je nog iets doen.
Ik weet het even niet meer maar zie ook geen andere plek om een setting te wijzigen.
Bij mij werkt de onweerkans nog niet.

Groet,
Oebel
Door wslangerak
Even voor iedereen:

De sneeuwkans blijft samen met de onweerskans deel uitmaken van de XML. Je kunt dus kiezen of je ze allebei wilt laten zien of alleen de verwachting die gezien de tijd van het jaar interessant is.

De sneeuwkans wordt dus niet vervangen door de onweerkans. Je zult in je script een regel moeten toevoegen die de onweerkans laat zien en - eventueel - de sneeuwkans van "comment tags" moeten voorzien, waardoor deze (tijdelijk) niet zichtbaar is.

Code: Selecteer alles
Een HTML comment tag ziet er zo uit <!-- en de afsluitende -->

In de XML ziet het betreffende gedeelte er nu zo uit:

<neerslagkans>15</neerslagkans>
<onweerkans>0</onweerkans>
<sneeuwkans>0</sneeuwkans>

In je script moet je dus de variabele voor de onweerkans toevoegen, zoiets als dit:
$dag0onwkans=$xml1->Plaatsen->Plaats->Verwachtingen->Verwachting[0]->onweerkans;

De variabele kan dan in een tabel als volgt worden aangeroepen:

<td bgcolor="#444444"><div align="center" ><?php echo  "$dag0onwkans";?></div></td>

De regels waar de sneeuwkans nu staat kan je dus eventueel tussen de genoemde comment tags zetten.

Maar omdat niet iedereen hetzelfde script gebruikt kan dit natuurlijk nogal variëren. Het is slechts een simpel voorbeeld.
Door CoenVS
Hoi,

De XML lijkt inmiddels weer goed te werken, maar er zijn nog problemen met de plaatjes.
We proberen deze z.s.m. op te lossen.

Groeten,
Coen
Meteo Consult
Door reitsma1960
wslangerak schrijft:
Even voor iedereen:

De sneeuwkans blijft samen met de onweerskans deel uitmaken van de XML. Je kunt dus kiezen of je ze allebei wilt laten zien of alleen de verwachting die gezien de tijd van het jaar interessant is.

De sneeuwkans wordt dus niet vervangen door de onweerkans. Je zult in je script een regel moeten toevoegen die de onweerkans laat zien en - eventueel - de sneeuwkans van "comment tags" moeten voorzien, waardoor deze (tijdelijk) niet zichtbaar is.

Hoi Kees,

Oké. Bedankt.
Het werkt weer.

Mvrgr,

Oebel
Door Mike
Het MOS plaatje doet het nog steeds niet, en dat nu juist voor de voorspelling van koninginnedag :S
Door WSL
Mike schrijft:
Het MOS plaatje doet het nog steeds niet, en dat nu juist voor de voorspelling van koninginnedag :S

MOS-image is inmiddels wel bijgewerkt en het ziet er voor Koninginnedag (en ook zondag) goed uit. Niet super warm, maar wel zon en droog, tenminste voor mijn regio.
Helaas wel veel wind, kracht 4 tot 5.
Door westkapellegek
Hallo,

Ik wilde nog even terugkomen op de onweerkans. Ik heb nu de onweerkans proberen toe te voegen (ik heb geen flauw idee op php). In het script van oa. Joris (er waren ook anderen bij betrokken, maar op die namen kom ik nu niet.) heb ik geprobeerd logischer wijs iets toe te voegen. Dat lukt nog niet: http://www.alweeronline.nl/verwachtingmos2.php . De sneeuwkans is nu vervangen door de onweer kans. Wat heb ik gedaan:
Deze regel heb ik tussen de anderen gevoegd in mos.php
[img ]http://www.alweeronline.nl/vb/verwachtingmos.jpg[/img]
Dit probeer ik op bovenstaande manier in de vooruitzichten te krijgen.

Dit lukt niet. Weet iemand een oplossing??

Niek
Bijlagen
mos-1449d8f4ecdee34c6f2fd118baefdae2.jpg
mos-1449d8f4ecdee34c6f2fd118baefdae2.jpg (25.57 KiB) 3182 keer bekeken
Door jorissynaeve
Je zou nog de onweerkans moeten uitlezen uit de xml:

In mos.php moet je volgende regel terug vinden:
case "NEERSLAGKANS":
         $this->neerslagkans[] = $data;
         break;

dan moet je daaronder hetzelfde nog eens toevoegen maar dan voor de onweerkans.
Uiteindelijk wordt dit:
case "NEERSLAGKANS":
         $this->neerslagkans[] = $data;
         break;
case "ONWEERKANS":
         $this->onweerkans[] = $data;
         break;