Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door keesweer
Regelmatig heb ik last dat de software er mee stopt.
Gemiddeld een keer in de 2 weken is als ik s,morgens de gegevens wil bekijken geen gegevens berijkbaar ik krijg dan de melding,

"Station communication error Please retry"

Deze melding gaat alleen weg na het opnieuw starten van de pc en het opnieuw opstarten van weatherlink.
Is dit meer voorkomend? Is er een oorzaak aan te wijzen.
Ik vind dit wel vervelend om steeds te zien dat ik een x aantal uren geen gegevens heb doorgegeven.

Groetjes Kees.
Door jansmit
Ik gebruik Weather Display en dat draaid al vanaf Januari zonder vastloper
Door Meteo Simpelveld
Wanneer je Vista hebt zou dit een autorisatieprobleem kunnen zijn.
(Geen ADMIN rechten).

Bert
Door Zaferr
Ik heb ook eens in de zoveel tijd last hiervan, volgens mij is dit een probleem met je usb-poort, dan staat er dat ie niet bestaat, en na een restart is alles weer goed, hoe je het kan verhelpen? geen idee! ik blijf ermee kampen.. helaas
Door keesweer
Ik heb gehoord van het programma startwatch had er nooit van gehoord maar ga toch eens kijken wat dat is.
Mijn system is overigens een oude pc 12 jaar en draaid met windows ME.

Kees.
Door RZw
Ik had er met mijn usb versie ook last van. Inmiddels overgestapt naar serieel en heb de eerste vastloper nog niet kunnen ontdekken. (uit voorzorg herstart de pc wel 3x per dag vanzelf...)
Door keesweer
Op wat voor manier laat je de pc dan herstarten (reboot)is dat met de pc in te stellen of hebt je daar een software programma voor nodig.
Groetjes Kees
Door osjohn
Voorheen was de USB de boosdoener, daarna een USB-hub met externe voeding gekocht waarna alle problemen verdwenen waren.

John
Door jkruijssen
Kees
Ook ik heb in het begin problemen gehad met uitvallen van Weatherlink ivm USB. Bij mij bleek Weatherdisplay, wat ook op het systeem draaide, het probleem te veroorzaken. Dit heb ik opgelost door er VirtualVP bij te kopen. Als je dus meer software hebt draaien die van de USB gebruik maakt, moet je daar de oorzaak misschien zoeken.

Zo niet, dan kun je het systeem b.v. om de dag rebooten. Hiervoor zit in Windows een standaard programma 'shutdown.exe'. Dit programma kun je dan het beste starten vanuit de taakplanner te vinden via bureau accessoires - systeemwerkset - geplande taken. (Ik ken echter ME niet, maar bij de meeste andere Microsoft besturingssystemen kun je het daar vinden)
Ik ga ervan uit dat het programma 'shutdown.exe' staat in c:\\windows\\system32.
Dan moet je een nieuwe taak aanmaken en voor het programma de volgende regel invoeren: c:\\windows\\system32\\shutdown.exe -r
Die optie -r zorgt dat het systeem na shutdown ook weer herstart.

Succes ermee
Joop
www.WeerStationOss.nl
Door keesweer
Helaas kan ik het programma shutdown.exe nergens vinden in windows-ME
jammer was een goed idee.