Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door pdw112
jorisdijkstra schrijft:
oke wie weet hoe ik dit goed krijg?

Laten openen in een nieuwe scherm.
Of het vak waar het nu in staat groter maken.

Waar mak je de site eigenlijk mee?
Door weerzoetermeer
Nee dit gaat hem niet worden zo klein.

als ik het iframe eruit vis dan krijg ik dit:

http://weerstationholwerdpier.nl/weer/joris/

Dan kan iedereen het goed zien. Wat mij opvalt is dat je een link van Holwerdpier gebruikt. Je gebruikt dus niet je eigen licentie (die zal je wel niet hebben dan). De licentie is namelijk website url gebonden. Voor de rest staat er in het scherm...Blija en volgens mij moet dit Blije zijn. Maar dit soort fouten zien we in elk bericht van jou voorbij komen.

Maar het probleem zit in je iframe zo te zien. Ga maar eens zoeken op www.google.nl hoe je dat kan oplossen. Een beetje eigen inbreng kan helemaal geen kwaad. Natuurlijk zijn vele bereid om je te helpen maar een beetje zelf zoeken kan geen kwaad.....

Gr.
Thierry
Door jorisdijkstra
weerzoetermeer schrijft:
Nee dit gaat hem niet worden zo klein.

als ik het iframe eruit vis dan krijg ik dit:

http://weerstationholwerdpier.nl/weer/joris/

Dan kan iedereen het goed zien. Wat mij opvalt is dat je een link van Holwerdpier gebruikt. Je gebruikt dus niet je eigen licentie (die zal je wel niet hebben dan). De licentie is namelijk website url gebonden. Voor de rest staat er in het scherm...Blija en volgens mij moet dit Blije zijn. Maar dit soort fouten zien we in elk bericht van jou voorbij komen.

Maar het probleem zit in je iframe zo te zien. Ga maar eens zoeken op www.google.nl hoe je dat kan oplossen. Een beetje eigen inbreng kan helemaal geen kwaad. Natuurlijk zijn vele bereid om je te helpen maar een beetje zelf zoeken kan geen kwaad.....

Gr.
Thierry

en idd ik heb inmiddels goeie contact met gj die heeft hem zo voor me ingesteld dat ik WDL kan gebruiken;) en iframe zal verandert worden
Door weerzoetermeer
Joris,

Ik kan niet anders concluderen dat Weather Display Live op deze manier illegaal gebruikt wordt. De licentie wordt op deze manier niet goed gebruikt.

Topic gaat op slot.

Als iemand mij op een andere gedachte wilt brengen kan dat natuurlijk via PM.

Gr.
Thierry

Aan allen,

Julian Best, de maker van Weather-Display Live heeft mij in een reactie op een vraag van mijn kant over het bovenstaande verhaal medegedeeld dat het gebruik van Weather-Display Live, op de manier van Joris en Gert-Jan niet illegaal is. Zie onderstaande reactie:

Hi Thierry

That's interesting - I've not come across that before. So presumably the user displaying his own data within an iframe must be sending his data to the other user who is then making it available via a page on his website?

If that's the case then there's nothing in the licence that explicitly forbids it but I would say it's not within the spirit of the way WDL should be used. They are dependent upon the goodwill of the other user and on the reliability of their hosting.

I'll have a think about whether I can change the licence for future versions.

Cheers

Julian

Bij deze is het topic weer geopend en excuses voor het ongemak.

Gr.
Thierry

PS: Graag on-topic blijven en eventuele reactie’s over bovenstaande via PM.

Door Snarf2000
Als je graag iemands mening wil hebben over jou site, heb ik een leuke voor je.

Bij elke klik op een of andere link komt er een nieuw venster te voorschijn.
Persoonlijk vindt ik dat een van de meest storende acties op een website.

Tip:

Het is wat achterhaald en een beetje ouderwets, maar als ik jou was zou ik beginnen met een frames pagina.
Bovenste frame stop je je website titel in.
Dan kun je links je "links" houden en in het hoofdvenster je content (inhoud) laten zien.

Dan worden alle geklikte links in hetzelfde venster geopend.

Frans

Nog een tip:
Vraag iemand of die jou een eindje op weg wil helpen (vriendje of zo) die verstand heeft van HTML/PHP.
Het gaat jou daarna veel gemakkelijker af met een beetje "Monkey see, Monkey do" ervaring.

Nog een laatste tip:
Probeer je zinnen te beginnen met een hoofdletter, te eindigen met een punt, en evt een nieuwe zin op de volgende regel te beginnen.
Het maakt het allemaal net een stuk(je) leesbaarder.
Daarbij hebben de oudere generaties moeite met SMS taal:woohoo:
Door Luc
Snarf2000 schrijft:
Als je graag iemands mening wil hebben over jou site, heb ik een leuke voor je.

Bij elke klik op een of andere link komt er een nieuw venster te voorschijn.
Persoonlijk vindt ik dat een van de meest storende acties op een website.
Dit is inderdaad zeer storend. Zorg ervoor dat een link opent in hetzelfde scherm, tenzij de link naar externe website wijst.

Tip:

Het is wat achterhaald en een beetje ouderwets, maar als ik jou was zou ik beginnen met een frames pagina.
Dan kun je links je "links" houden en in het hoofdvenster je content (inhoud) laten zien.
Dit is zeker achterhaald. Ook zoekmachines (o.a. Google) kunnen hier niet goed mee overweg. Sites opgebouwd uit frames komen meestal lager in de zoekresultaten te staan. Google indexeert de inhoud van de vensters (frames) apart. Als je dan een zoekresultaat in Google aanklikt, zie je alleen de inhoud van dat frame en niet de structuur van de website. Ik zou daarom zeker niet kiezen voor frames.

Nog een laatste tip:
Probeer je zinnen te beginnen met een hoofdletter, te eindigen met een punt, en evt een nieuwe zin op de volgende regel te beginnen.
Het maakt het allemaal net een stuk(je) leesbaarder.
Daarbij hebben de oudere generaties moeite met SMS taal:woohoo:
Zelfs de iets jongere generaties hebben moeite om dit te lezen. Probeer duidelijk te schrijven en maak gebruik van leestekens (hoofdletters, zinnen afsluiten met punt etc.). Waarschijnlijk krijg je dan ook meer antwoorden/hulp van andere forum gebruikers.

Denk eens aan het volgende: Waarom zou iemand z'n best doen iemand te helpen, die zelf niet eens de moeite neemt zijn probleem netjes te verwoorden?

Gr,
Luc
Door rjdrent
Luc schrijft:
Tip:

Dit is zeker achterhaald. Ook zoekmachines (o.a. Google) kunnen hier niet goed mee overweg. Sites opgebouwd uit frames komen meestal lager in de zoekresultaten te staan. Google indexeert de inhoud van de vensters (frames) apart. Als je dan een zoekresultaat in Google aanklikt, zie je alleen de inhoud van dat frame en niet de structuur van de website. Ik zou daarom zeker niet kiezen voor frames.

Gr,
Luc

Met een javascriptje is het probleem dat zoekmachines maar 1 deel van het frame laten zien wel op te lossen. Mijn eigen website bestaat ook nog steeds uit frames, maar als je rechtstreeks naar een bepaald frame gaat, wordt toch de hele website geladen.

Inmiddels is mijn site ook al flink achterhaald door de tijd, maar het ontbreekt mij helaas aan tijd om iets nieuws te bouwen. Daarnaast heb ik totaal geen verstand van de nieuwe technieken op internet.

@Joris: veel succes met je site. Ik hoop dat het gaat lukken.