Algemeen forum voor discussie over de website
Door pd5kwz
Ik ben er niet zo'n voorstander van, het is juist zo mooi dat al onze gegevens nu op deze site staan, ook voor iedereen gratis toegangkelijk, dus waarom dan weer elders deze gegevens plaatsen?

Ik zal deze discussie blijven volgen en zou wel graag een stukje data van meteoconsult terug willen zien (zonder reclame) mocht ik ermee accoord gaan.

Ik vind deze site een zeer mooi initiatief alleen jammer van de reclame banners, en om dan nu ook nog eens onze data te gaan doorsluizen??????? nee sorry, liever niet.
Door jkruijssen
Volgens mij is alles al gezegd in de voorgaande meldingen.
Natuurlijk, 'wij zijn klein en zij zijn groot', maar voor ons is het toch vooral belangrijk dat onze data zo veel mogelijk gedeeld wordt en ook wij wat meer bekendheid krijgen?

Maar we gaan niet doemdenken; dit is toch ook voor ons een leuke kans...
En als uiteindelijk blijkt dat het niet gaat zoals gewenst trekken we er gewoon de stekker uit!

Ook ik hoop dat Luc financiële compensatie krijgt voor zijn inspanningen en server om alle stations bij elkaar te brengen.

Luc, ik sta er achter en mocht je mensen nodig hebben om mee te discuseren; laat maar weten.
Door Dick Scheer
Ik vind dat het MC.de waarnemingen wel mogen gebruiken, met als voorwaarden zoals er al meer dit verwoord hebben, maar ik wel er nog wel aan toevoegen, dat er geen enkel bedrijf zo goed is voor zijn waarnemers als het MC. Want alle trouwe waarnemers hebben ook nu weer een uitnodiging gehad voor zaterdag 10 mei a.s. om daar als vriend te worden ontvangen.

Dick Scheer van weerstation-woudenberg.
Door pjvanvelzen
Ik ben voorstander. Alleen is het wel belangrijk te beseffen dat onze data een waarde vertegenwoordigd. Zolang Meteo Consult onze data met bronvermelding gebruikt vind ik het geen probleem. Ik hoop wel, zoals velen met mij, dat Luc van Meteo Consult (financiele en inhoudelijke) ondersteuning krijgt bij het instandhouden en verder verbeteren van deze site. Mocht het voor de individuele deelnemers een voordeel opleveren, bijvoorbeeld toegang tot anders niet-zichtbare informatie van Meteo Consult, dan is dat alleen maar mooi meegenomen.

Paul
Nieuwerkerk aan de IJssel (Veldenbuurt)
Door WSW
Hallo Luc,

Zeker doen. Zie dit als een blijk van waardering voor al het werk dat je in het bedenken, opzetten en bijhouden hebt gestopt.
Daar wil ik mijn bijdrage wel in blijven leveren.

Groeten uit Westervoort,

Rob Roelofsen
Door forsurh
Zoals velen sta ik hier positief tegenover mits:

De aangeleverde data naar meteoconsult vrij te verkrijgen is voor derden.

Op een duidelijke manier op hun site verwerkt is, en in de toekomst ook niet voor betaald hoeft worden. Immers, onze sites zijn ook vrij toegankelijk?

Op die manier kan dat extra bezoekers voor onze sites opleveren. Weer.nl is een van de best bekeken sites...

De tegenprestatie van Meteoconsult moet onze sites een extra dimensie geven qua data. Heel veel is al vrij via internet te verkrijgen, GFS,ECMWF, of de diverse radarpagina's. Een specifiek plaatselijke data aanlevering? Natuurlijk vrij van banners....

Is er trouwens al nagedacht over een soort skywarn systeem?

Ik zou persoonlijk nog tal van andere ideeen hebben en wil dus ook wel plaats nemen in een soort van werkgroep, mocht de behoefte daartoe zijn.

Affijn een lang verhaal maar sta er zeker positief tegeover!

Groeten,
Wisse van der Velde

www.weerstation-grootegast.nl
Door pme001
Ik zie het positief.
Zeker als MC (als tegenprestatie) m.b.v. hun MOS techniek een verwachting maakt voor de deelnemers locatie, die dat dan vrij op zijn website kan zetten.

Peter Melchior
Door isis1964
Goedemorgen Luc,

Ook ik, Rinse, vindt het wel een leuk initiatief.
Uiteraard is Meteo Consult een commercieel bedrijf, maar de gegevens kunnen ze ten alle tijde inzien via de site, voor wat ze terug aanbieden, denk ik mooi maar dan moeten we het ook op onze eigen site mogen vermelden.
Al met al een goed plan, ik wens jullie dan ook succes met de uitwerking daarvan.

Met vriendelijke groet,

Rinse
Bolsward

www.rinse.bolswardnet.nl
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 45