Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door westkapellegek
Dit lijkt me inderdaad logisch. Bedankt voor de hulp. Ik zal morgen laten weten of het gelukt is.

Gr. niek
Door westkapellegek
@wslangerak
Vanmiddag heb ik het geprobeerd, maar het lukte niet. Moet ik geen gebruik maken van een extra programma (weather Capture???) die de gegevens bijwerkt? Nu is het nog steeds zo, dat als ik weather display opstart (terwijl currdat.lst compleet is), weather display gewoon de data van nu ophaalt, als er bij currdat.lst weer een update is. Dus er wordt niet gekeken naar evt. gemiste data. Misschien kan een extra programma daar verandering in brengen.

Gr Niek
Door wslangerak
Probleem is dat op de manier die je nu gebruikt WD de data haalt uit een file, niet uit het weerstation. Een (derde?) programma toevoegen heeft geen zin: er kan slechts één programma tegelijk de data uit de Nexus laden.

Ik zou geen oplossing weten eerlijk gezegd. Maar waarom wil je Heavy Weather en WD allebei tegelijk laten draaien?
Door westkapellegek
Heavy Weather draait, omdat dan de data in currdat.lst wordt gezet en zo Naar wd wordt gestuurd. Alleen heavy Weather laad dus vanuit de nexus, en wd laad uit de currdat.lst. Dus als er een mogelijkheid is dat Weather display wél alles laad, zou dat erg handig zijn!

Gr. Niek
Door wslangerak
Ehm... ja dat kan toch?

Maar even voor de zekerheid: welk station met welke settings heb je nu ingesteld in WD?
Door westkapellegek
Uit mijn hoofd:
Onder heavy Weather import/ws 2810
Vinkje bij use currdat.lst die data source.

Verder geen vinkjes

Gr. Niek
Door wslangerak
OK, sorry ik was even op het verkeerde been gezet door het noemen van de "Nexus".

Directe uitlezing van de WS2800 door WD lijkt vooralsnog inderdaad niet mogelijk

De currdata.lst bevat alleen de actuele data, de history.dat bevat de historie. Maar het schijnt ook niet mogelijk te zijn (tot nu toe) om beiden uit te laten lezen door WD.

Dit alles blijkt uit een zoektochtje op het WD-forum, zie o.a. hier.
Door westkapellegek
Ik heb het gelezen. jammer dat er geen oplossong is. Dan moet ik toch maar kijken of alles 24/7 kan draaien, maar dan nog hebben we een probleem in de vakantie....
Bedankt voor de hulp, misschien dat er bij een update van wd de optie komt.

Gr niek
Door westkapellegek
Toch een nieuw idee: wat als ik zowel de actuele gegevens als de historische gegevens uit history.dat haal. Dan moet het probleem toch verholpen zijn? Volgens dit forum schijnt dit te kunnen, of is het toch volstrekt onmogelijk?

Gr niek