Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik ben nog steeds bezig met de Envoy 8x om hier iets mee te kunnen doen , en nog moet afwachten op de ontwikkelingen van Davis. Ik ben nu al zover dat ik een SQL database heb waar van alles en nog wat in staat , en ook de gegevens die ik kan gebruiken.
Vraag is er iemand op het forum die mij een Zet kan geven , zodat ik die data uit de SQL database kan halen en met PHP verder kan bestieren .het hoeft maar een simpel voorbeeld te zijn, waar ik verder mee kan.

Groeten Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl
Door wsEpe
Met dit script krijg je overzichtstabel van de waarden uit je database van gisteren en vandaag. Deze gebruikte ik in het begin om te zien of de database goed gevuld werd met de updates. De .txt file moet je wel even renamen naar .php
Extra tips:
Ook hier nog wat info voor de beginner: Simpele tut.
Een nieuwe SELECT ..... test ik altijd niet met een phpscript, maar rechtstreeks in phpmyadmin. Vind ik makkelijker om fouten eruit te halen.
Afhankelijk van welke versie je hebt, moet je soms wel aanhalingstekens 'tabel' gebruiken en soms niet.
In mijn mysql database heb ik een extra kolom voor datum/tijd ingevoegd. Naast kolom datum en kolom tijd heb ik een kolom datumtijd (yyyy-mm-dd HH:ii). Dit om het sorteren van data binnen een dag makkelijker te maken.

Succes..
Bijlagen
(2.58 KiB) 227 keer gedownload
Door nolversteeg
Hallo Wilco,

Ik heb een PM gestuurd.

dit om een lang verhaal kort te maken als het werkt zal ik dit zeker op het forum melden.

groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

De Envoy 8x is voor 50% in gebruik, de data wordt met een keysrtoke programma iedere minuut ververst en komt in een sql database. deze kan ik met behulp vam de voorzet van Wilko nu ook uitlezen. en woor mijn website gebruiken "waarden in het groen" de 50% bestaat uit directe uitlezing van temp/Hum Neerslag ISS1, wind /solar/uv ISS2.ISS 3 kan ik nog niet gebruiken omdat ik het programma nog niet zo ver heb, dat de neerslag op ISS3 komt en doorgestuurd wordt naar HWA .Hiervoor moet ik de HTX file voor HWA met data van WL wn WDU voeden ,als ik dit geheel uit WDU haal heb ik het probleem dat er geen intern rekenprogramma in zit voor hoog en laag versus tijd. Dus dit moet via de server gedaan worden. De volgende slag is om de data van WL in een SQL database te krijgen, dan zal het iets simpeler worden om een combinatie te maken van beide data.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl