Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door bgr
Inmiddels heb ik een nieuwe VantagePro 2 aangeschaft bij Hamonline met een Vantage Vue console. Op 1 juni ontvangen en ook al geïnstalleerd. Eigenlijk viel mij het geheel iets tegen. Ik had verwacht dat er een lange kabel aan de regenmeter zou zitten, maar dat was maar een heel korte. Bij Hamonline vertelde men dat hij altijd zou geleverd wordt en zij zelf hier ook niets aan doen. Als ik zelf het snoer verleng, kan dat problemen geven met de garantie. Voorlopig gebruik ik nu een losse verlengkabel. Verder de temperatuurmeter eruit gehaald en in eigen weerhut gehangen. De thermometer wijst meestal 0,3 graden te veel aan en is aanmerkelijk trager. Bij een snelle daling loopt dit op tot 0,8 graden. De thermometer van de VantagePro 1 is beter en werkt ook sneller. Ik heb beide nu draaien en kan dus nog vergelijken. De windmeter staat op een mast van 10 meter naast de weerhut en werkt nu zonder extra zender.
Verder herkent de VantagePro2 gewoon 2 andere regenmeters van me met verlengde kabels. Ook de oude thermometer/hygrometer herkent hij, in tegenstelling tot wat Davis beweert. Of het gebruik hiervan invloed op de software heeft weet ik niet.
Vandaag geprobeerd de datalogger(3465) over te plaatsen in de Vantage Vue console, maar de laptop herkent hem niet. Ik werk met weatherlink 5.6 en ben er achter gekomen dat dit minstens 5.9 moet zijn. Bij de configuratie heb ik nu geen mogelijkheid om VantagePro2 aan te vinken. Het lukt mij echter niet om die update goed te installeren. Weet iemand wat ik fout doe? Ik gebruikte tot nu toe een virtuele compoort 3 op de laptop met Vista. Ik heb in Programmes Files(86) Weatherlink (=5.6) en Weatherlink54 staan. De update in Programmes Files(86) en Weatherlink geprobeerd: error saving config. file. Weet iemand de oplossing en of iemand of ik met deze datalogger wel verder kan. Ik ben een leek op dit gebied.
Door jango
Bert

Je zal toch Weatherlink 5.9.3 moeten installeren 5.6 herkent nl. je console niet dit moet je instellen bij stations configuration in WL.
Je hebt dan wel een VP2 maar je console is het herkenningspunt voor de software en de Veu is niet instelbaar in 5.6.
Je moet in de WL software aangeven Veu.

Als je Weatherlink 5.9.3 op cd hebt deze nieuw installeren direct in C:/ zoals vroeger ook werd geadviseerd,dat doe ik ook en dat geeft nooit problemen.

Of een update van Davis site
http://www.davisnet.com/support/weather/software.asp

Succes

Groet Jan
Door bgr
Ik heb de oude weatherlink 5.4 op cd staan. Met usb stick overgezet op de laptop met vista (was eerst XP). Kan ik dit alsnog op de goede plek installeren en dan de update gebruiken? Vraag is of ik dan alle data zomaar over kan zetten in de files?
Door jango
Ik zou met de cd even WL in C:/ installeren.
Dan even de update doen via eerder genoemde Davis link.
Deze gewoon installeren in dezelfde map.

Daarna de stationsmap uit je eerdere installatie kopiëren en overzetten in weatherlink

Stations configuration aanpassen aan Veu.

en dan lijkt mij dat het zo moet werken.

Als je maar 1 software prog. gebruikt zal WL 5.9.3 geen problemen geven.

Ik gebruik naast WL ook WsWin en dan moet ik op XP pc, VirtualVP gebruiken voor poort delen en mijn ervaring is dat WL 5.9.3. hiermee niet overweg kan(loopt steeds vast) en gebruik zonder problemen WL 5.8.3. maar dat is niet Veu compatibele.

groet Jan
Door Mike
Was het ook niet zo dat die 5.9 versie's het alleen maar onder Windows 7 doen?
Door jango
Mike schrijft:
Was het ook niet zo dat die 5.9 versie's het alleen maar onder Windows 7 doen?

Wat ik wel heb ervaren is dat 5.9.3. direct op de poort zonder VirtualVP op XP wel goed loopt.
WL 5.9 werkt met Windows 2000 en hoger volgens de opschrift op verpakking.