Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door jeroenzwart
Hallo,

Helaas heb ik de laatste tijd regelmatig last van storingen :(. Gisteren lag mijn weerstation er overdag uit door een slechte verbinding tussen de Envoy en mijn computer. Vandaag ligt mijn station er weer uit doordat mijn ISS station geen juiste data meer doorgeeft. Mijn console geeft aan dat hij het ISS station gewoon ontvangt en dat de data met 98% correct wordt ontvangen. Toch worden de waardes niet meer geupdate en geeft mijn console enkel nog streepjes. Nu was het gisteren en eergisteren weer extreem vochtig en heb ik al eerder problemen gehad met vochtig weer. Toen hielp het om met een föne het zenderkastje droog te blazen. Dat heb ik nu ook geprobeerd zonder enig resultaat helaas :(. Ik weet dus even niet wat er aan de hand is. Ik overweeg om het zenderkastje te vervangen, maar ik weet niet of dat zondermeer kan. Heeft iemand dat wel eens gedaan met zijn/haar ISS station? Alle info is welkom, want ik wordt er momenteel helemaal gek van :woohoo:!

Jeroen
Door Snarf2000
Vervelend dat je station eruit ligt.
Ik ken het probleem.

Maar na aanschaf van de nieuwste temp/hum sensor (rev 3?) welke ingepakt is in een soort transparante kit, kan ik mijn sensor bij wijze van spreken onder water gebruiken.
Nooit meer streepjes gehad.
Zelfs met 100% LV niet.

Het zenderkastje is meestal het probleem niet, maar ook dat kan kapot gaan, al lijkt dat onwaarschijnlijk.

Vraagje:
De windmeter doet het nog wel en alleen streepjes bij temperatuur en Luchtvochtigheid?

Zo ja: Dan ging ik voor een nieuwe sensor.

Succes met het oplossen.

Frans
Door jeroenzwart
Dank voor je reactie Frans. Ik denk dat het probleem wat jij omschrijft niet helemaal hetzelfde is. Ik ken het probleem dat jij omschrijft en ook bij vochtig weer optreedt bij temp/humidity stations (ik heb er meerdere). Bij het ISS station worden nu ook winsnelheid en -richting en tevens UV en straling niet doorgegeven. Vandaar dat ik toch denk dat er iets met het zenderkastje aan de hand is... De windmeter ga ik binnenkort op een aparte transmitter zetten, dan ben ik daar ook weer wat minder gevoelig.

Jeroen